lederen interlinks van audiomanics

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
doppedoos
In memoriam †
Contacteer:

lederen interlinks van audiomanics

Bericht door doppedoos »

Het is altijd dezelfde vraag....zin of onzin van interlinks???en, zo ja, welke??
Heb nu geruime tijd de 'lederen interlinks' Van Kees (audiomanics) In gebruik omdat dit nog de laatste schakel was in mijn systeem waar ik bijna geen aandacht aan besteed had. Vond ook dat ik hier mee wachten moest omdat ik nog druk bezig was met het verbeteren van speakers en versterkers. Als je dan tussendoor ook nog de kabels gaat wijzigen, weet je niet meer wat je aan het verbeteren bent!! De versterkers en speakers zijn nu geluidstechnisch naar mn zin en heb van Audiomanics dus een setje interlinks aangesloten om te luisteren naar het verschil! Zoals ik elders op het forum beschreven heb: Het is net of er kaboutertjes in de kabels zitten die het geluid op hun plaats zetten! De sprijding, detailleering neemt enorm toe zeker als het een tijdje gedraait heeft, zonder dat er ook maar enige vorm van onaangename scherpte ontstaat. Elders op het forum (http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=3541 ) heeft audiomanics nog een setje in de aanbieding. Zou de kans niet laten lopen.
Zo heb ik eergisteren de standaard draden van de draaitafel van mn vader laten vervangen door iets betere , bij Klare in Hoorn, daar er een nieuw element in gezet was! Ook hier was de verbetering enorm! EErst met standaard bedrading geluisterd, toen met gewijzigde kabels en connectoren! Ook hier had ik het herkanbare gehoor effect van de kaboutertjes!
Ik ben er nu dus echt van overtuigd dat dit (enorme)invloed heeft!
Groet Simon
anonamemouse

Bericht door anonamemouse »

interlinks doen absoluut een hele hoop met je geluid. het is ook zeker niet een kwestie van een paar dropveters tussen je cd-slikker en je amp hangen, net als bij het ontwerpen van speakers komt hier een heleboel bij kijken. het is ook een kwestie van testen, proberen, inspelen, en een hele hoop meer.

ik heb de red dawn kabels van nordost. voor mij het betaalbare alternatief, en een set kabels waar ik heel erg gelukkig mee ben.
ik hoop ooit nog eens de speakerkabel te kunnen betalen...

http://www.nordost.com/Interconnects/an ... d-dawn.htm
Plaats reactie