magnepan iets voor mij?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
NurEinTier
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 27 dec 2006, 17:18

magnepan iets voor mij?

Bericht door NurEinTier »

Idiote titel natuurlijk want hoe kan iemand dat inschatten maar toch vraag ik het.

Ik zit te denken aan een zelfbouw OB kit met bg3 en bg8 neo drivers niet dat ik zoiets heb kunnen vinden.
Voor iets meer geld kun je een paar instap magnepan kopen.
http://www.magnepan.com/model_MMG een paar vloerstaanders voor 550,- dollar.
Vedere details over bestellen kan ik niet vinden.
Zelfs met verzenden, import, belastingen enzv een scherpe prijs lijkt mij.
Totaalprijs 800 euri of zo.
Helaas heb ik dergelijke speakers nooit gehoord.
Mijn smaak is vooral pop/rock.
Kate bush, norah jones, sepultura, metallica, cowboy junkies, floyd, tori amos, tool.
Mijn luister-kamertje is 5.10 bij 3.80.
Wil iemand een poging wagen om het type geluid te beschrijven en of deze speakers het zwaardere deel van mijn muzieksmaak aan kunnen en of ze bij mijn kamertje passen.

Beetje moeilijke vraag ik weet het.
De pop zal wel gaan maar sepultura, metallica en tool zullen mogelijk wat andere eisen stellen.
Een extra paar woofers tot 200hz lijken mij in ieder geval nuttig.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Magnepans hebben wat ruimte nodig om te ademen. Het rendement is in ieder geval wat hoger dan electrostaten.. Een bekende van me had ze gekocht en een paar dagen later weer verkocht omdat hij er geen dynamiek in vond zitten.. Geen addiction for life dus in zijn geval. Daarentegen onze KT88 ... Ja, die kan je missschien overtuigen van Magnetostaten. Persoonlijk denk ik dat Magnetostaten mooie luidsprekers zijn, maar niet helemaal bedoeld voor knalharde rock..

Kees
Laatst gewijzigd door audiomanics op za 10 feb 2007, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

da's een goede deal zeg. ik heb op de beurs in Gelsenkirchen de groooote maggies gehoord en was diep onder de indruk, ook over het laag. maar wetende dat voor goed laag, zeker bij dit soort speakers, flink oppervlak nodig is zou ik zonder de kleintjes gehoord te hebben [edit] niet [/edit] kunnen zeggen of ze ook voor stevige muziek geschikt zijn.
Laatst gewijzigd door Henkjan op za 10 feb 2007, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
4-weg
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 23:19

Bericht door 4-weg »

Gezien de ruimte van de kamer (magnetostaten willen toch wel wat van de achterwand staan) en je muzieksmaak, vraag ik me af of je op termijn niet een bepaalde dynamische beleving zal gaan missen als je magnetostaten aanschaft. (ondanks dat, vooral bij de grote Magnepan's, ik persoonlijk nooit wat gemist heb aan dynamisch onvermogen)
Gaat het je om de pure muziekbeleving en niet om er midden in te staan dan ben ik van mening dat je er veel en lang plezier van zal beleven.
NurEinTier
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 27 dec 2006, 17:18

Bericht door NurEinTier »

KT88 is toch een buizenversterker?

Dynamiek is natuurlijk van belang.
Ben een beetje aarzelend om 800 euri uit te geven aan speakers die ik nooit gehoord heb.
Zal eens rond kijken of er een winkel in midden nederland is met een vergelijkbaar model.
Wie weet heb ik mazzel en staat er een demo/inruiler.
Ben benieuwd hoe Lateralus klinkt op kwaliteits speakers.

Bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

KT88 is inderdaad een buis, maar met "onze KT88" bedoelt Kees onze buizerd/buizerik die een kudde van die geluidspanelen in zijn huiskamer heeft staan. :D
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Heelahallo, riep daar iemand? :wink:

MMG zou ik niet doen, te vlak, te weinig dynamiek, te weinig laag.

Beter eens kijken naar oudere, grotere types met de ribbon tweeter, zoals de 3.3, 3.5 of 3.6.
Iets kleiner, de 1.2 ofzo, kan je ook nog wel echt blij van worden.
Wel zorgen voor een goede versterker, die stroom kan leveren.

Als je avontuurlijk bent ingesteld koop je van Marktplaats een setje ouwe MG1 of een oud type Tympani ofzo, maar je loopt wel het risico dat je de bedrading opnieuw moet verlijmen.

Kleinere 2 weg vliezen als de SMG-a zijn ook wel erg fijn trouwens, ik had er een setje van maar die zijn in principe verkocht.
Zolang die niet zijn opgehaald mag je best een keertje komen luisteren hier.
NurEinTier
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 27 dec 2006, 17:18

Bericht door NurEinTier »

Hartelijk dank voor de reacties.
Allemaal nuttige info.
Ben een tijd aan het googelen geweest en de indruk gekregen dat mmg's als 2.0 rock speakers niet hoog aangeschreven staan.
De grote types zijn GROOT, ik denk te groot voor mijn kamertje.
Bovendien is mijn budget iets van 1000,- euri voor de speakers, dat gaat dus niet lukken.
Versterker lijkt mij geen probleem.
Een nieuwe versterker heb ik toch nodig en die D-types leveren veel vermogen.

Dank je voor de uitnodiging maar ik meen mij iets te herinneren over een landelijke diy meeting 1 x per jaar in maart ergens?
Dat lijkt mij wel wat.
Lekker snuffelen.

Zijkant-notitie;
Weet je mnisschien of de bg neo3 en bg neo8 wel dynamisch zijn?
Plaats reactie