voodooless schreef:
Toch wel met regelaars?
Lokaal ontkoppelen: inderdaad zo dicht mogelijk bij de IC binnen tussen + en GND en - en GND elko's van 33tot100uF, en parallel een 100pF multilayer oid.
Kon niet zo direct het schema met de regelaars vinden, (staat normaal ook wel ergens in die topic) maar er zitten dus wel regelaars tussen nml, met een 7815 en een 7915 regelaar... geven me een mooie ±15V spanning. Enige rariteit is dat de 7915 regelaar onbelast meer dan 15 V geeft (eerder iets in de orde van 18V) Natuurlijk gemakkelijk opgelost door een weerstandje te plaatsen, maar heeft iemand een idee hoe dit komt?
De Opamps zijn zo dicht mogelijk ontkoppelt met 100nF... Gulden middenweg? Trouwens, kleine persoonlijke bedenking, zijn die elco's erbij niet ietwat overkill? Er staat op het preampbord samen al een 4920µF voor een voedingspanning. en in de voeding zou er binnenkort nog eens een 14700uF komen (misschien ietwat overbemeten de voeding

) ? Ook even vluchtig in de datasheet van de opamps gewandeld, en daar vind ik dit niet echt terug

.
Nu ben ik er nog niet helemaal uit of ik het zo laat (voorlopig sowieso), of ik toch nog eens een nieuw ontwerp van printplaat maak, en de massa aan tips die ik hier krijg erin verwerk...
nog even een vraagje ivm met een toekomstige behuizing. Wat voor effect heeft een behuizing op een electronische schakeling (kooi van faraday, dus geen stoorsignalen van buitenuit die op schakeling kunnen inwerken, indien de kast van een geleiden materiaal gemaakt wordt wel te verstaan) en welke groteorde dit op de meetresultaten kan inwerken?