Als tamelijk passief Forum lid (bouwen is nu eenmaal leuker) wil ik toch graag mijn pas gebouwde boxjes laten zien.
Het is een ontwerp van Visaton ( Aria2 MHT), waarbij ik het filter van een Vox 253MTI genomen heb. Met die laatste keuze ben ik nog niet helemaal gelukkig, op het Visaton forum was men er al helemaal niet blij mee.
Wel staat er nu naar aanleiding van mijn draadje wat op dat forum loopt een nieuw ontwerp op die site, maar dat terzijde.
De boxen zelf zijn opgebouwd met een sandwich van 12mm spaanplaat en 12mm mdf. De binnenzijde is bekleed met 4mm loodbitume.
De onderdelen komen van Crafty, een beetje reclame mag wel.
Optisch ben ik nog niet helemaal tevreden, vooral omdat de metaalfolie niet mooi strak is. Dat wordt dus nog een keertje overdoen
Voor de subs heb ik nog 2 TIW200XS woofers liggen. Ik denk dat ik hiervoor twee onderkasten bouw. Alternatief zet ik de boxjes op een standaard en zet ik 2 subkastjes "in de hoek"
Ze worden ca. 25 liter gesloten.
Ik zit alleen nog te twijfelen over de aansturing hiervan. Opties die ik overweeg zijn :
-Aktief met een Behringer 2 weg ( heb ik nog) en een Velleman versterker, maar daar moeten nog nieuwe torren in
- 2 stuks Hypex 1.2 of 2.0 ( de eerste slecht in te regelen, de tweede is toch wel duur )
- Reckhorn B1 met een versterker ( nieuw te bouwen of weer die op te lappen Velleman)
- Reckhorn A400. Dit vind ik wel een elegante optie, maar dan krijg ik twee subs parallel geschakeld in mono.
Oefff
Als er iemand advies heeft. Graag..