Wie heeft plan liggen voor grote boxen.
Moderator: Beheerdersteam
Wie heeft plan liggen voor grote boxen.
Hallo
Ik zou graag zelf grote slanke boxen willen maken.
Maar vind het juiste plan niet daarvoor.Moeten wel wat vermogen kunnen verdragen.
Groetjes.
Ps-Wie heeft wat liggen.
Ik zou graag zelf grote slanke boxen willen maken.
Maar vind het juiste plan niet daarvoor.Moeten wel wat vermogen kunnen verdragen.
Groetjes.
Ps-Wie heeft wat liggen.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Tja, er is maar een oplossing....die van je landgenoot RHO !!!!
Hij heeft de mooiste luidsprekers voor de prijs op zijn naam staan..Onverwoestbaar geluid, zowel zachtje als hard niet kapot te krijgen geluidsbeeld, ultrasnel maar niet irritant of slisserig. Geeft gewoon alles goed weer. Geen onbeschoft resolutiemonster ofzo, maar bijzonder goed gewoon.
Oftewel, mail Rho en ga luisteren!
Hij heeft de mooiste luidsprekers voor de prijs op zijn naam staan..Onverwoestbaar geluid, zowel zachtje als hard niet kapot te krijgen geluidsbeeld, ultrasnel maar niet irritant of slisserig. Geeft gewoon alles goed weer. Geen onbeschoft resolutiemonster ofzo, maar bijzonder goed gewoon.
Oftewel, mail Rho en ga luisteren!
Kijk he kuifje,
Het merk of vermogen van je versterker is niet bepalend voor je luidsprekers hoor, anders zul je voor 2x 400W gaan moeten kijken naar PA luidspreker systemen....
wat vermogen hebben is leuk, maar die MOET je niet gebruiken, dus je hoefd ook geen luidsprekers van 400W toch ??
In de praktijk kom je voor een huiskamer met 2x50W toe...
Het merk of vermogen van je versterker is niet bepalend voor je luidsprekers hoor, anders zul je voor 2x 400W gaan moeten kijken naar PA luidspreker systemen....
wat vermogen hebben is leuk, maar die MOET je niet gebruiken, dus je hoefd ook geen luidsprekers van 400W toch ??
In de praktijk kom je voor een huiskamer met 2x50W toe...
50 watt rms is hier al ruim voldoende om de buren uit hun bed te jagen en te laten aanbellen doen. Grote luidsprekers houdt niet altijd beter in of dergelijke. Ik krijg met mijn 2x 13cm drivertjes in TL zuil al een dusdanige hoeveelheid bass dat eigenlijk geen sub meer nodig is.
Als je toch zoveel vermogen als reserve hebt is het misschien handig om op dipool te gaan. Heb je toch nog je grote luidsprekers.
Als je toch zoveel vermogen als reserve hebt is het misschien handig om op dipool te gaan. Heb je toch nog je grote luidsprekers.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Vast en zeker... Maar als je versterker 400 Watt kan leveren kom je ongetwijfelt een keer in de verleiding om dat ook op je speakers te zetten. Als je niet iedere maand nieuwe drivers wil inschroeven is het toch aan te bevelen een paar stevige jongens te plaatsen.. Je komt dan al snel in de catagorie PA-luidsprekers. Daar is helemaal niets mis mee, maar de enclosure moet daar wel op aangepast zijn. PA-woofers hebben vaak een wat hogere Fs (herken je aan zo'n ribbeltje, waar normale Hifi speakertjes een rubbertje hebben) PA-speakers schoppen ook wat harder meestal. Het rendement ligt ook gemiddeld een dB of wat hoger.voodooless schreef:Je moet audiomanics eens vragen wat ie met 1W allemaal kan doenVast meer dan de meesten hier met 400W.
.
Binnen het formaat van de aangegeven Kappa 100 valt nog wel iets leuks te maken, maar met die breedte zal het wel niet veel meer worden dan een recht-to-recht-aan kist of een Basreflex.
Hoeveel speakers wil je er in stoppen? en hoe wil je filteren? (Passief of actief, 3 weg of vier weg, zoals bij de Kappa 100)
Probleem is om het meisje te overtuigen, maar dat schijnt te lukken als je een paar knappe grote boxen laat horen, he Nils??
Kees
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
De surround, voegt maar heel weinig toe aan de "stiffness" van een speaker. Het is de spider die het grootste aandeel heeft.
Er zijn zelf PS chassis die "gewoon" een rubber surround hebben.
Maar voor de rest, is er geen free lunch natuurlijk. hogere Fs, gaat meestal gepaard met hoger rendement.
dat laagste laag, is niet altijd interessant in PA land.
Er zijn zelf PS chassis die "gewoon" een rubber surround hebben.
Maar voor de rest, is er geen free lunch natuurlijk. hogere Fs, gaat meestal gepaard met hoger rendement.
dat laagste laag, is niet altijd interessant in PA land.
Idd Kees, Laat het overtuigen aan de luidsprekers zelf over, en steek zelf uw tijd in het ontwerpen en bouwen ervan. Dat is zowat mijn moto; andersom gaat het héél moeilijk worden.audiomanics schreef:Probleem is om het meisje te overtuigen, maar dat schijnt te lukken als je een paar knappe grote boxen laat horen, he Nils??
Kees
Probeer maar eens overtuigend te klinken wanneer je zegt zo'n 2 kuub aan luidsprekers in de woonkamer te zetten; en dat deze het ook waard zullen zijn
