Deense VV Kit af!

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Deense VV Kit af!

Bericht door Digidoo »

Graag wou ik nogmaals met iedereen delen dat mijn nieuwste zelfbouw voorversterker af is. Het is op basis van een dubbel triode buisje i.s.m. relay geschakelde inputs, een motorpotje en afstandsbediening. Naar ontwerp van de Deen Mikkel Simonsen; de TRemPre. Niet echt een subtiele naam, dus als je een betere weet doe een gooi!

Hierbij de plaatjes:

Alles in de doos:
Afbeelding

Een paar dingetjes gesoldeerd:
Afbeelding

De print al wat voller:
Afbeelding

Andere hoek:
Afbeelding

Al bijna af:
Afbeelding

Af en naast de GainClones!
Afbeelding

Er moet natuurlijk nog iets gebeuren, namelijk de nodige cosmetica. Ik wil nog een mooie donkere volume knop en ik zou graag nog het e.e.a. geetst zien op de voor- en achterkant.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
vigier

Bericht door vigier »

Hi!

ziet er leuk uit! Volumeknop zou ik inderdaad nog wel wat aan doen, maar verder niet. Of wil je hem nog in een ander kleurtje gaan spuiten? Misschien andere kleur leds erin als je ze beter met je kast wil laten matchen?

Ligt het aan mij, of is het echt een heel compact versterkertje? 20cm breed ofzo?

Groeten! Joris

P.S. Al een idee waar je de knop vandaan gaat halen? Vind dat er op het gebied van afwerking van zelfbouwproducten maar weinig echt moois te vinden is. En als het er is, dan betaal je echt belachelijke prijzen :(
Boppo84

Bericht door Boppo84 »

Dat ziet er supergoed uit :-)
Zoiets zie ik mezelf nog niet maken.
Doetie ook nog een beetje goed waar je hem voor gemaakt hebt?
En wat is je volgende project? :lol:
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

vigier schreef:
Hi!

ziet er leuk uit! Volumeknop zou ik inderdaad nog wel wat aan doen, maar verder niet. Of wil je hem nog in een ander kleurtje gaan spuiten? Misschien andere kleur leds erin als je ze beter met je kast wil laten matchen?

Ligt het aan mij, of is het echt een heel compact versterkertje? 20cm breed ofzo?

Groeten! Joris

P.S. Al een idee waar je de knop vandaan gaat halen? Vind dat er op het gebied van afwerking van zelfbouwproducten maar weinig echt moois te vinden is. En als het er is, dan betaal je echt belachelijke prijzen :(
Dank! Leds kunnen evt. nog wel anders, al is het makkelijker om die ene led van de Gainclone gewoon groen te maken. :) Het is inderdaad een heel compact verversterkertje ja; nog geen 18cm breed, 10cm diep en 5cm hoog. Wat betreft knoppen: Dick Best. Maar om daar nou maar 1 knop te halen leek me zo nutteloos, wel leuke prijzen voor aardige knoppen. Kijk helemaal onder aan die pagina voor volledig metalen knoppen voor een euro.
Boppo84 schreef:
Doetie ook nog een beetje goed waar je hem voor gemaakt hebt?
En wat is je volgende project? :lol:
Hij doet precies wat hij zou moeten doen! Versterken doettie trouwens nauwelijks; nog geen 1db. Verder vind ik 'm beter dan mijn vroegere buizen voorversterker en immers zat daar ook geen afstandsbediening bij.

Het volgende project is het opleuken van een oude Philips CD 417, al mee bezig en als het goed is krijg ik ook een paar B3S's om iets leuks mee te doen. Dat zal dan mijn eerste speaker projectje worden...
JuuL

Bericht door JuuL »

Mooi zeg!

Ik zou ook voor een metalen volumeknop gaan :)
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

geinig dingetje eigenlijk, heeft wel iets zo.

Mag ik vragen wat het ongeveer gekost heeft (en waar je het vandaan hebt/schema )
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Digidoo schreef:
Wat betreft knoppen: Dick Best. Maar om daar nou maar 1 knop te halen leek me zo nutteloos, wel leuke prijzen voor aardige knoppen. Kijk helemaal onder aan die pagina voor volledig metalen knoppen voor een euro.
Jammer dat hoogte van de onderste knoppen zo verschillend zijn, waardoor combineren van diameters er niet bij is. Verder vallen ze inderdaad niet tegen, en de prijzen al helemaal niet.

Voor een echt mooi gecombineerde knoppen is waarschijnlijk een metaaldraaibankje de enige oplossing. Dit riep ik 35 jaar geleden al, maar ooit ga ik er nog eens voor sparen. :lol:
b_force schreef:
geinig dingetje eigenlijk, heeft wel iets zo.

Mag ik vragen wat het ongeveer gekost heeft (en waar je het vandaan hebt/schema )
In het topic over de bouw van de Deense VV Kit: TRemPre vind je wel het e.e.a. terug (1e bericht).
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Mij was niet helemaal duidelijk dat dat om dezelfde versterker ging. (meestal blijven mensen bij 1 topic :) )

maar toch bedankt :)
Digidoo
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

b_force schreef:
Mij was niet helemaal duidelijk dat dat om dezelfde versterker ging. (meestal blijven mensen bij 1 topic :) )

Ach, ik heb het idee dat ik zo meer aandacht kreeg. :P
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Digidoo schreef:
b_force schreef:

Ach, ik heb het idee dat ik zo meer aandacht kreeg. :P
Is misschien ook wel zo :)

iig erg leuk pre-ampje :)

(offtopic: speel jij in Groover ? et klinkt wel leuk, erg typisch zang :) )
Digidoo
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

[off topic] Ja, inderdaad! Ben de gitarist. Nou ben ik echter wel benieuwd hoe je dat weet...[/off topic]
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Digidoo schreef:
[off topic] Ja, inderdaad! Ben de gitarist. Nou ben ik echter wel benieuwd hoe je dat weet...[/off topic]
Ehm staat bij je www knop :P, zo moeilijk is dat niet toch ? :)
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Fraai werk, Bart!

Lijkt wel wat op de Super-T amp met die knop zo :wink:
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

KT88 schreef:
Fraai werk, Bart!

Lijkt wel wat op de Super-T amp met die knop zo :wink:
vond ik ook al :), leuk dingetje toch ?

sjees, nog een Bart, een hoop Barts hier :P
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

b_force schreef:
Digidoo schreef:
Ehm staat bij je www knop :P, zo moeilijk is dat niet toch ? :)

hihihihihi
sietse

Bericht door sietse »

Ziet er mooi uit. Ik zou er geen zwarte volumeknop op zetten. Niks mis met deze alu kleur.
Gesloten