TDA7052

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Speakerrrr
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53

Bericht door Speakerrrr »

of zou iemand voor mij een lijstje willen maken bij een onlinewinkel?

Lars
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Ik denk dat je voor dergelijke lijstjes toch echt op jezelf bent aangewezen. Voor 1 5k weerstand is het overigens ook niet de moeite dat over te laten komen van een on-line winkel. Die verkopen het minimaal per 5 of 10.

In het kader van algemene ontwikkeling zou ik je aanraden een bezoek te brengen aan de lokale hobby hifi / electronica zaak. Verder zou je natuurlijk niet moeten schromen om vragen te stellen op dit forum, maar ik heb uit ervaring hier begrepen dat het zeer op prijs wordt gesteld als je eerst het antwoord ook zelf probeert te zoeken. :roll: :wink:
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Dat is het laagdoorlaatfilter. 5k6 is ook prima, hoger kan ook (=minder bas).
Speakerrrr
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53

Bericht door Speakerrrr »

Digidoo schreef:
Ik denk dat je voor dergelijke lijstjes toch echt op jezelf bent aangewezen. Voor 1 5k weerstand is het overigens ook niet de moeite dat over te laten komen van een on-line winkel. Die verkopen het minimaal per 5 of 10.

In het kader van algemene ontwikkeling zou ik je aanraden een bezoek te brengen aan de lokale hobby hifi / electronica zaak. Verder zou je natuurlijk niet moeten schromen om vragen te stellen op dit forum, maar ik heb uit ervaring hier begrepen dat het zeer op prijs wordt gesteld als je eerst het antwoord ook zelf probeert te zoeken. :roll: :wink:
Ik heb ook gezocht naar het antwoord...
maar wat ik in deze post liet zien:
ll.mulder schreef:
dient goed voor de rest?

En een weerstand heeft watts, Hoeveel is beste voor mijn versterktje?
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

ll.mulder schreef:
dient goed voor de rest?
Ik begreep niet precies wat je bedoelt. Overigens ziet die Dick Best site van Juul er beter uit dan die websites die ik uit jou post bezocht.

Overigens raad ik je nogmaals aan om naar een degelijke hifi hobby zaak te gaan omdat ze jou daar alle componenten kunnen verkopen en bovendien ook te woord kunnen staan.

Wat betreft je vraag over watts en weerstanden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrisch ... mponent%29

Ik denk dat je met 1/2 watt goed zit.
Speakerrrr
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53

Bericht door Speakerrrr »

Ik zal van de week wel even kijken bij de hifishops in de regio.

Lars
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

1/4 Watt is ook prima.
Idd, als je naar een winkel gaat kan je antwoord krijgen op al je vraagjes dat gaat wat gemakkelijker.
Speakerrrr
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53

Bericht door Speakerrrr »

Ik snap niet helemaal wat ik met die Aarde symbooltjes moet....
Als ik dit stuk goed begrepen heb: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aarding
moet ik die Aarde punten verbinden met een stuk metaal uit de behuizing?

Lars
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Dat zijn ground simbolen, geen aardesymbolen.
Nee, niet aan de metalen behuizing maken. Dit is de retourweg voor de stromen.
Ga liever eerst een basis electronica cursus doornemen, ik ben niet van plan om elk klein detail te moeten uitleggen.
Speakerrrr
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53

Bericht door Speakerrrr »

Het spijt mij zeer ik heb gelezen geleerd een online curcus elke dag doorgenomen,
Maar ik ben er nog steeds niet uit wat ground is.

Ik heb wel nog een mooiere datasheet gevonden, nl.
Tda7052 zonder de letter A of At

Ps bij conrad heb ik een condensator gevonden met o.1 uf dit staat toch aan 100 nF?
bestelnr. 481610 - 89

Lars
Gebruikersavatar
Joost
Berichten: 240
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem

Bericht door Joost »

Voor alle condensator waarden zie onderstaande link.

http://www.justradios.com/uFnFpF.html

groet Joost
Speakerrrr
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53

Bericht door Speakerrrr »

Dan kan ik deze dus bestellen.
Heeft iemand een link waar het in niet te moeilijk engels/ nederlands waar in staat uitgelegd wat ground betekent?

Lars
Speakerrrr
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53

Bericht door Speakerrrr »

niemand?
Gebruikersavatar
Nijn
Berichten: 278
Lid geworden op: za 23 okt 2004, 22:31

Bericht door Nijn »

Volgens mij staat hier:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_(electricity)

wel het een en ander.

Groetjes,
Martin[/url]
Speakerrrr
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 03 jan 2007, 17:53

Bericht door Speakerrrr »

In an electrical circuit operating at signal voltages (usually less than 50 V or so), a common return path that is the zero voltage reference level for the equipment or system. Voltage is a differential quantity, which appears between two points having some electrical potentials. In order to deal only with a voltage (an electrical potential) of a single point, the second point has to be connected to a reference point (ground) having usually zero voltage. This signal ground may or may not actually be connected to a power ground. A system where the system ground is not actually connected to earth is often referred to as a floating ground.

Als ik het goed begrijp moet ik een punt maken met 0 volt en daar mijn 3 ground symbooltje aanvast knopen?
Plaats reactie