Ik ben begonnen met een Xindak kabel over te laten komen vanuit china. Leuke betaalbare kabel die erg goed klonk, maar helaas iets te kort. Maar waarom niet zelf proberen te maken. Opzoek naar componenten.... Nu alles binnen is aan de slag met de soldeerbout.
De basis van de kabel bestaat uit de "Elephant SPM440" van het duitse kabel bedrijf Sommercable.
Dit is een zeer flexibele PVC kabel met 4 getwiste aders van elk 4 mm2 en een totale diameter van 11 mm. (vrij zwaar qua gewicht, 273 gram per meter)

2 aderparen van gemaakt en om naar de aansluitpluggen te gaan het laatste stukje gemaakt van 10mm2 flexibele kabel wat vaak gebruikt wordt in de car-hifi om versterkers mee te voeden. Erg leuke kabel die zeeeer flexibel is.
Aangezien de kabel erg grijs is (en het oog wil ook wat natuurlijk) is er een kous omheen gegaan.
Alles wordt met krimpkous bij elkaar gehouden.

Aan de uiteinde kun je natuurlijk van alles solderen, maar ik had banaan en stifjes nodig, tenminste, dit was gewoon het handigst voor hier thuis.
De stifjes (ben even de officiele naam kwijt) waren alleen allemaal recht...onhandig in mijn geval, dus op jacht naar de gebogen versie (en gevonden) Aan de andere kant zit banaan. Gewoon degelijke dingen.

Hier dan het totale resultaat. Denk dat ik hem "Cobra" ga noemen...m'n prive slang....

Groet,
Edo