Voeding voor P3A

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Input kabeltje aan de connectorkant even opnieuw aanstrippen en snel solderen.
De binnenader maakt af en toe sluiting met de mantel.
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Maar als hij sluiting maakt dan komt er toch helemaal geen geluid door?
Als dat het geval is dan moet je juist het tegenovergestelde doen als ik zei :P (snel solderen ipv lang laten vloeien)
DIY_peter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 8:23

Bericht door DIY_peter »

JuuL schreef:
Maar als hij sluiting maakt dan komt er toch helemaal geen geluid door?
Als dat het geval is dan moet je juist het tegenovergestelde doen als ik zei :P (snel solderen ipv lang laten vloeien)
kan het niet dat de binnenader een slecht contact met de aarde maakt? een contact met een vrij hoge weerstand, waardoor je een soort van spanningsdeler krijgt en dus lager volume?
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Lijkt me logische verklaring jah.

/edit
Jij bent ook snel
Laatst gewijzigd door JuuL op wo 17 jan 2007, 15:39, 2 keer totaal gewijzigd.
DIY_peter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 8:23

Bericht door DIY_peter »

JuuL schreef:
De binnenader? De binnenader is de plus, de mantel is de ground.
Lijkt me logische verklaring jah.
Of dat de binnenader - waar KT88 het over heeft- geen volledige sluiting maakt, maar een slechte verbinding heeft met de mantel.
ja idd, dat bedoel ik
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Een adertje van de mantel dat tegen de binnenader rust, of andersom, kan zich gedragen als een puntcontact diode.
Een heel slechte, ook nog.

Dat resulteert in een variabele, ongedefinieerde weerstand (eigenlijk een impedantie) die kraken, wegvallen of wisselende amplitude tengevolge kan hebben.

Dat moet je meermalen hebben meegemaakt om het te onderkennen.
Het is geen "harde" sluiting.
Plaats reactie