Massief zilver tone arm bekabeling.

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
carbon
Berichten: 233
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 12:41

Massief zilver tone arm bekabeling.

Bericht door carbon »

Hallo iedereen,

Van de week binnen gekregen 0,25 mm massief zilver draad.
Aangezien ik koper litzedraad heb wil ik nu wel eens weten wat het verzchil is t.o.v massief zilverdraad voor de tonearm.

De omschrijving die ik mee kreeg was eerst 2 uur in de over op 250Graden dan afbouwen in stappen van 50 graden naar o.
Vervolgens het draad lakken met Damar vernis van Talens.

En morgen even kijken hoe ik het één en ander op de tonearm bevestig krijg.

Zijn er meer die massief zilver gebruiken als tone arm bekabeling, en wat is de ervaring hiermee?

Vriendelijke groet Terugnaaraf
bunky

Re: Massief zilver tone arm bekabeling.

Bericht door bunky »

terugnaaraf schreef:
Hallo iedereen,

Van de week binnen gekregen 0,25 mm massief zilver draad.
Aangezien ik koper litzedraad heb wil ik nu wel eens weten wat het verzchil is t.o.v massief zilverdraad voor de tonearm.



En morgen even kijken hoe ik het één en ander op de tonearm bevestig krijg.

Zijn er meer die massief zilver gebruiken als tone arm bekabeling, en wat is de ervaring hiermee?

Vriendelijke groet Terugnaaraf

Massief draad geeft "naar mijn mening" meer snelheid strakker laag betere detaillering (tekening) en een ruimtelijker beluidsbeeld.

Zilver is "beter dan koper" maar een dunnere koper draad geeft een beter resultaat dan een dikkere zilverdraad. ( `t is niet anders)

De draden twee aan twee ineen draaien ( heel voor zichtig )
Vergeet ook de aarddraad niet. :wink:

Terug naar jouw 0,25 mm draad: dikker dan 0,1 mm zou ik niet gebruiken.

Maar laat je er niet van weerhouden om een en ander eens uit te proberen.

p.s. 0,1mm goud schijnt waanzinnig te klinken. ( heb dit nog niet zelf gehoord)Dus slechts "van horen zeggen".
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Mijn Rega RB300 heb ik voorzien van Siltech zilverbedrading, maar dat is wel een soort litze-achtig spul, heel erg soepel.

Single-stranded zou de bewegingsvrijheid van de arm in het horizontale vlak wel eens kunnen beperken..........(skip-effect).
Of dat bij 0.1 mm ook nog een probleem is, weet ik niet.
Gebruikersavatar
carbon
Berichten: 233
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 12:41

Bericht door carbon »

KT88 schreef:

Single-stranded zou de bewegingsvrijheid van de arm in het horizontale vlak wel eens kunnen beperken..........(skip-effect).
Of dat bij 0.1 mm ook nog een probleem is, weet ik niet.
Ik hoop het niet :shock: het oude litzedraad met ommanteling is net zo dik, en ik ga wel gebruik maken van wat grotere lussen zodat er wat meer bewegingsruimte is;-)

Zal morgen het priegelwerkje af maken ;-)
Gebruikersavatar
carbon
Berichten: 233
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 12:41

Bericht door carbon »

terugnaaraf schreef:
KT88 schreef:

Single-stranded zou de bewegingsvrijheid van de arm in het horizontale vlak wel eens kunnen beperken..........(skip-effect).
Of dat bij 0.1 mm ook nog een probleem is, weet ik niet.
Ik hoop het niet :shock: het oude litzedraad met ommanteling is net zo dik, en ik ga wel gebruik maken van wat grotere lussen zodat er wat meer bewegingsruimte is;-)

Zal morgen het priegelwerkje af maken ;-)
En alles moge gelukt zijn :D een verbetering in plaatsing in het aller hoogste hoog en minder grofkorrelig is het resultaat.
Gelukkig door de grotere lussen geen probleem met de bewegingsvrijheid van de arm.

;) Tna
Plaats reactie