Visaton TIW 200XS

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
JeroenKV

Visaton TIW 200XS

Bericht door JeroenKV »

Ik zou deze driver willen inzetten tot 400hz en dan met -6db laten afvallen. Gaat dit goed met deze unit? (breekt iets op bij 2000hz)

Directe link naar driver:
http://www.visaton.de/english/artikel/art_768_1_19.html
sietse

Bericht door sietse »

Hoi Jeroen,
Leuke speaker, je zou toch zeggen dat het moet kunnen. Ik weet de prijs niet, maar anders is het gewoon proberen of blijven zoeken naar een die ietsjes verder doorloopt. Maar fabrieksspecs zijn mij ook al eens opgebroken.

Sietse
JeroenKV

Bericht door JeroenKV »

sietse schreef:
Hoi Jeroen,
Leuke speaker, je zou toch zeggen dat het moet kunnen. Ik weet de prijs niet, maar anders is het gewoon proberen of blijven zoeken naar een die ietsjes verder doorloopt. Maar fabrieksspecs zijn mij ook al eens opgebroken.

Sietse
Ik denk ook dat de Visaton het wel goed doet, maar welke speakers vind jij goede opties??
sietse

Bericht door sietse »

Ik zou je graag willen helpen, maar ik loop een beetje achter met mijn kennis van wat er tegenwoordig te koop is. Ik heb wel een hoop duitse bladen, maar ik moet maar eens de luidsprekertest pagina's er uit halen en bij elkaar doen, bedacht ik afgelopen middag. Dat zoekt makkelijker. Maar er zijn anderen die beter op de hoogte zijn en je krijgt vast wel goede raad.
Ik weet ook niet veel van die units die je gebouwd hebt, maar vindt het wel interessant. In het verleden hebben elektrostatische units mij nooit zo kunnen bekoren, maar de techniek gaat verder, dus wie weet.

Sietse
sietse

Bericht door sietse »

He Jeroen,

De daad bij het woord voegende kom ik in de Klang und Ton 02-2003 de Peerles HDS 134 tegen. Daar zou ik meer vetrouwen in hebben qua bandbreedte. Hoewel je nu een 20cm woofer voorsteld, dacht ik van eerdere post op ander forum, dat je een kleinere zocht.
In ieder geval bij deze.

Groet Sietse
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Misschien de Alcone AC8 HE een optie?
Ook 20 cm, maar iets verder doorlopend.

Afbeelding

Voor PDF zie: http://www.lautsprechershop.de/pdf/alcone/ac8he.pdf

Je zou eventueel met een zuigkring over de woofer de piek van de Visaton (en de Alcone) eruit kunnen halen...
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Bovendien staat er nog een setje AC8HE te koop bij vraag en aanbod.
sietse

Bericht door sietse »

De Peerles 205 zou ook moeten kunnen.
JeroenKV

Bericht door JeroenKV »

Mooie woofers, maar het rendment mag niet te hoog zijn!!! Liefst rond de 86db... of weet iemand een goede manier om via een passief filter een woofer zachter te laten spelen?
Plaats reactie