als iemand ooit nog mocht twijfelen....
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
als iemand ooit nog mocht twijfelen....
.... over de voordelen van zelfbouw: een setje Needles voor $1995 
Re: als iemand ooit nog mocht twijfelen....
De hamvraag... hoeveel zijn er al verkocht?Henkjan schreef:.... over de voordelen van zelfbouw: een setje Needles voor $1995
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Mjah ik noem het altijd maar de "domheid" van de consument.Marp schreef:De wet kende altijd zoiets als "woekerwinst", maar het lijkt wel of dat uit het wetboek is geschrapt sinds de massale ontdekking dat bepaalde mensen zich graag laten belazeren.b_force schreef:das ongeveer 40 keer zo duur ofzo ?
ik vind het raar dat zulke dingen niet als diefstal worden gezien...
En die is er, dat weet iedereen. En daar maken mensen dus misbruik van.
Wat ik persoonlijk dan vreemd vind, is dat Otto/Wehkamp niet verder mocht met leningen (leasen) omdat mensen dat veel geld kosten omdat ze zich niet bedachten dat je dat later allemaal terug moet betalen.
Is een andere kwestie, ik weet het, maar ik heb het dus over de "domheid" van de consument. Waarom doen ze er wel wat bij de Wehkamp aan, maar bij deze kwesties niet (die je veel en veel vaker ziet, en waar mensen nog veel meer geld kwijt voor zijn.)
Hier heb je er nog een paar van de Japanse firma list en bedrog AKA 47Labs:

$4000,--/paar

$1500,--/paar

$12000,--/paar
Schandalige rommel. Dit niet ten nadele van de gebruikte breedbandertjes, maar met dit soort prijzen is de prijs/kwaliteit verhouding toch helemaal zoek.
... Dus die commerciele Needles zijn eigenlijk maar een prikkie...
Daar blijft het niet bij...stelletje oplichters. Ik heb nog even gekeken of het misschien in andere valuta was, zoals de Australische Dollar ofzo, maar het is toch echt een bedrijf uit de VS.
http://www.roleaudio.com/theater-sys.html
Het is net als bij Yomanda, Emil Ratelband en Bose. Zij zijn het probleem niet. De afnemers wel.
Vergeet niet, er zijn een heleboel domme mensen op dit ronde stukje aarde.
http://www.roleaudio.com/theater-sys.html
Het is net als bij Yomanda, Emil Ratelband en Bose. Zij zijn het probleem niet. De afnemers wel.
Vergeet niet, er zijn een heleboel domme mensen op dit ronde stukje aarde.
http://www.soundstageav.com/onhifi/20061115.htm
Een review boezemt een consument veel vertrouwen in!
Een review boezemt een consument veel vertrouwen in!
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
tja, prijsberekeningen lopen soms sterk uiteen.
Toen ik nog basgitaren bouwde rekende ik voor het goedkoopste model 60.000 BEF. De componenten die ik daarvoor gebruikte waren van hoogste kwaliteit en kostte op dat model in totaal zo'n 20.000 BEF.
Een Yamaha "Nathan East" model bijvoorbeeld die kostte verkoop toen eveneens 60.000 BEF maar was opgebouwd met slechts 3.000 BEF aan componenten.
Mijn vroegere baas berekende de verkoopsprijs door de prijs van de onderdelen te vermenigvuldigen met Pi.
Als ik snel een prijs moet berekenen gebruik ik die formule ook. Het is voor mij een goede benadering van een eindprijs.
Maak maar eens een paar berekeningen, je vult merken dat dit dikwijls van toepassing is.
Een setje A4's bvb zou daarmee in de 3.000 euro klasse vallen (900 x 3.14).
Een Subwoofer met een XLS en een actieve module zo'n 500 x 3,14 = 1500 euro.
Een verhoging van 10 of meer lijkt mij pas mogelijk als je heel rendabel kunt werken (goedkope aankoop in massa, verminderde loonkosten in lage loonlanden) of als je een goede marketing hebt. Bijvoorbeeld als je er een "hype" van kunt maken.
Ed.
Toen ik nog basgitaren bouwde rekende ik voor het goedkoopste model 60.000 BEF. De componenten die ik daarvoor gebruikte waren van hoogste kwaliteit en kostte op dat model in totaal zo'n 20.000 BEF.
Een Yamaha "Nathan East" model bijvoorbeeld die kostte verkoop toen eveneens 60.000 BEF maar was opgebouwd met slechts 3.000 BEF aan componenten.
Mijn vroegere baas berekende de verkoopsprijs door de prijs van de onderdelen te vermenigvuldigen met Pi.
Als ik snel een prijs moet berekenen gebruik ik die formule ook. Het is voor mij een goede benadering van een eindprijs.
Maak maar eens een paar berekeningen, je vult merken dat dit dikwijls van toepassing is.
Een setje A4's bvb zou daarmee in de 3.000 euro klasse vallen (900 x 3.14).
Een Subwoofer met een XLS en een actieve module zo'n 500 x 3,14 = 1500 euro.
Een verhoging van 10 of meer lijkt mij pas mogelijk als je heel rendabel kunt werken (goedkope aankoop in massa, verminderde loonkosten in lage loonlanden) of als je een goede marketing hebt. Bijvoorbeeld als je er een "hype" van kunt maken.
Ed.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Ed, dat snap ik zeker, maar dat iets 22 keer zo duur is ?
(als je uitgaat dat de afwerking zo duur is en dan als totaal op max 100 euro voor die Needles komt)
vind ik vrij pittig...
( trouwens (offtopic) kunnen mensen bij jou ook samen gitaren maken, dat doet de gier gitaarbouw ook (niet om reclame te maken hoor.. ))
(als je uitgaat dat de afwerking zo duur is en dan als totaal op max 100 euro voor die Needles komt)
vind ik vrij pittig...
( trouwens (offtopic) kunnen mensen bij jou ook samen gitaren maken, dat doet de gier gitaarbouw ook (niet om reclame te maken hoor.. ))
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
- 22 keer zo duur: kijk eens rond in design zaken, probeer een idee te vormen van wat de kostprijs zou zijn, en kijk dan naar het prijskaartje dat eraan hangt! Je gaat het zelf niet geloven!b_force schreef:Ed, dat snap ik zeker, maar dat iets 22 keer zo duur is ?
vind ik vrij pittig...
( trouwens (offtopic) kunnen mensen bij jou ook samen gitaren maken, dat doet de gier gitaarbouw ook (niet om reclame te maken hoor.. ))
- samen een instrument bouwen: ik heb dat vroeger ook aangeboden maar ben in 2000 gestopt met de gitaarbouw. Ik heb nog wel wat materiaal liggen om verder af te werken maar steek er zelf wegens tijdsgebrek geen tijd meer in.
Ed.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Daarom koop ik ook nooit wat uit de design wereldasterduc schreef:- 22 keer zo duur: kijk eens rond in design zaken, probeer een idee te vormen van wat de kostprijs zou zijn, en kijk dan naar het prijskaartje dat eraan hangt! Je gaat het zelf niet geloven!b_force schreef:Ed, dat snap ik zeker, maar dat iets 22 keer zo duur is ?
vind ik vrij pittig...
( trouwens (offtopic) kunnen mensen bij jou ook samen gitaren maken, dat doet de gier gitaarbouw ook (niet om reclame te maken hoor.. ))
- samen een instrument bouwen: ik heb dat vroeger ook aangeboden maar ben in 2000 gestopt met de gitaarbouw. Ik heb nog wel wat materiaal liggen om verder af te werken maar steek er zelf wegens tijdsgebrek geen tijd meer in.
Ed.
9 van de 10 keer vind ik het ook absoluut niet mooi (rond uit suf en saai).
Laat staan dat ik er dan veel geld voor wil neer tellen.
Kijk da is nu echt te gort voor woorden.
Ik kan begrijpen dat er merken zijn die duur zijn, maar je kan begrijpen waarom ze duur zijn. B&W 800 series of KEF of Dynaudio. De dure prijs is ergens te rechtvaardigen. Research, engineering, ... (natuurlijk betaal je ook de marketing en het merk)
Niet alle grote fabrikanten zijn pure oplichters.
Maar er zijn massa's merken die gewoon 6 planken aan elkaar lijmen, units van Scan Speak of Visaton er in plaatsen en er een schandalige prijs op kleven. Role Audio, RedRose Music, .... en er zijn er nog genoeg te vinden...
Ik kan begrijpen dat er merken zijn die duur zijn, maar je kan begrijpen waarom ze duur zijn. B&W 800 series of KEF of Dynaudio. De dure prijs is ergens te rechtvaardigen. Research, engineering, ... (natuurlijk betaal je ook de marketing en het merk)
Niet alle grote fabrikanten zijn pure oplichters.
Maar er zijn massa's merken die gewoon 6 planken aan elkaar lijmen, units van Scan Speak of Visaton er in plaatsen en er een schandalige prijs op kleven. Role Audio, RedRose Music, .... en er zijn er nog genoeg te vinden...
Hoi
Ook even off topic, over design:
http://en.wikipedia.org/wiki/Eileen_Gray
Dat glazen bijzet tafeltje recht komt uit 1924. Dat vindt ik zijn geld wel waard als iets er na 83 jaar nog steeds modern uitziet.
kom eens met een luidspreker aan die er niet gedateerd uitziet. Alleen de dynaudio zelfbouw lijn van vroegah is een beetje slijtvast.
Groeten Roland
Ook even off topic, over design:
http://en.wikipedia.org/wiki/Eileen_Gray
Dat glazen bijzet tafeltje recht komt uit 1924. Dat vindt ik zijn geld wel waard als iets er na 83 jaar nog steeds modern uitziet.
kom eens met een luidspreker aan die er niet gedateerd uitziet. Alleen de dynaudio zelfbouw lijn van vroegah is een beetje slijtvast.
Groeten Roland
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
En die weten vaak niet eens wat er allemaal speelt bij goede boxen bouwen... Ach een leuk glimmend laagje verf lost dat wel weer op...Dinobe schreef:Maar er zijn massa's merken die gewoon 6 planken aan elkaar lijmen, units van Scan Speak of Visaton er in plaatsen en er een schandalige prijs op kleven. Role Audio, RedRose Music, .... en er zijn er nog genoeg te vinden...
Kees
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Hier is de mijne, het is de grootste uit de reeks.
Er zijn 3 formaten in.

Gekocht voor 150 gulden toen ik met mijn bedrijfje stopte in een periode dat ik wel meer gekke dingen gedaan heb
Niet mint, de schaal zelf is wel heel mooi, met zelfs de Philips zegeltjes nog in de schroeven.
En uiteraard werkend.
Er zijn 3 formaten in.

Gekocht voor 150 gulden toen ik met mijn bedrijfje stopte in een periode dat ik wel meer gekke dingen gedaan heb
Niet mint, de schaal zelf is wel heel mooi, met zelfs de Philips zegeltjes nog in de schroeven.
En uiteraard werkend.

