Tangband D'Appolito inclusief HMS speaker

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

de spanning is groot voor het nieuwe kastje...:
Afbeelding
Groet Simon
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

doppedoos schreef:
de spanning is groot voor het nieuwe kastje...:
de hoeveelheid lijm ook :lol:
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

Ja, was me ook opgevallen toen ik de foto plaatste...heb ik meteen weggehaald.... :oops:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

doppedoos schreef:
Ja, was me ook opgevallen toen ik de foto plaatste...heb ik meteen weggehaald.... :oops:
Niet doen, is niet goed voor de economie..... :twisted: .... :wink:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

sietse schreef:
doppedoos schreef:
Ja, was me ook opgevallen toen ik de foto plaatste...heb ik meteen weggehaald.... :oops:
Niet doen, is niet goed voor de economie..... :twisted: .... :wink:
In welk opzicht ?

Volgens mij is alles wat je koopt goed voor de economie.
Tis alleen slecht voor je eigen beurs 8) :lol:

Ben benieuwd wat het eind resultaat wordt....
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Tis alleen slecht voor je eigen beurs
Daarom is het ook zo goed voor de economie.... :D
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

weer een stapje verder:
Afbeelding
Groet, simon
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

En een stapje terug... zonet zat er nog een speaker in...
Wordt mooi, Simon..
Ga je de mid/hoogkasten er in hangen met een ketting of kabel ofzo?

Kees
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

@Kees
Het d'appolito gedeelte zal ik (zoals ik er nu over denk :wink: ) er tussen spannen tussen 2 'spikes' . Wil het demontabel houden daar de halve maan eigenlijk maar een (uit de hand gelopen) experiment is vanwege een paar 'overgebleven' wofertjes....maar ziet er toch al leuk uit... Ga de HMS (Halve Maan Speaker ) waarschijnlijk mat zilver lakken en de d'appolito waarschijnlijk net als de mini TL (die daar ook staat) blank lakken. Wordt een geheel met hoog 'bling bling' gehalte 8)
Nu nog the 'leather cables' en het kan zo de slaap kamer in O:)
Groet, S
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

prachtig weer voor het zagen van de facetten:
Afbeelding
en
Afbeelding

Toch wel mooi gelukt die halve maantjes door de 'koekjes' die terug komen in de facetten na het zagen :lol:

Groet, Simon
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik vind het best leuk worden, maar, en dat is ff achteraf geleuter, ik zou me nog es beraden over die voeten onder de halve maantjes. Ik vind het er niet zo bij passen. Een soort driepoot achtig iets waar de halve maan een beetje in terug komt of zo...zit in m'n kop.. :roll:
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

@sietse
ik vind het altijd moeilijk die standaards :? Het is ook zo gemaakt dat ik er nog alle kanten mee op kan, de tijd zal het leren of dit bevalt en misschien is het straks als het 'af' is wel heel appart. Het staat nu een tijdje in mn huiskamer en moet wel zeggen dat het 'went' Het valt mij niet meer op :roll: maar ja ik ben ook blind aan 1 oog en luister alleen maar 8)..sta open voor suggesties...
Simon
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Mail of plaats hier es een schets met maten van die maan. Ga ik es ff nadenken over een andere voet. Vrijblijvend natuurlijk. Mijn mail adres vind je in de pb die je nu gaat hebben
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

jeetje wordt een heel nieuw concept zo :P

Blijft het een hip idee vinden :)

Heb je nu wel al het filter voor die tangbands gemaakt ?
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Zo, ff zitten fantaseren. Figuurtjes 1,2,3,4 zijn driepootjes, fig. is een vierpoot, gewoon simpel twee plaatjes tegen de zijkanten, maar beetje leuk uitzagen. Hoe hoog je wilt weet ik niet, maar dat maakt voor het idee niet zo veel uit.
Ik heb het qua tekening een beetje simpel gehouden, want het gaat ff om het idee. Indien je de kast iets roteerd, kan de hele boel een beetje lager worden. 't is maar net wat je mooi vindt.
Ik heb het voetstuk bewust strak gelaten, want als ik het mooi ga afronden in de stijl van de halve maan, dan valt dat mooie ding niet meer op. Beetje contrast bleek mooier te zijn.
As ik nog wat bedenk zie je het wel.
Bijlagen
Simon.jpg
Simon.jpg (30.63 KiB) 3641 keer bekeken
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

2

Kees
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

Wow, ziet er mooi uit Sietse!! =D> Ga dit rustig op me in laten werken! Kom net terug van boodschappen doen en open mijn mail en zie daar jou strakke ideeen! mooi en simpel!
Die lage concepten geven het geheel een extra relaxt uiterlijk, Past wel bij de lounge muziek die ik vaak draai 8)
Gebruikersavatar
jw
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 09 jan 2005, 20:45
Locatie: Zuidplas

Bericht door jw »

doppedoos schreef:
Wow, ziet er mooi uit Sietse!! =D> Ga dit rustig op me in laten werken! Kom net terug van boodschappen doen en open mijn mail en zie daar jou strakke ideeen! mooi en simpel!
Die lage concepten geven het geheel een extra relaxt uiterlijk, Past wel bij de lounge muziek die ik vaak draai 8)
Maak m in de vorm van een lounge stoel :) klinkt inderdaad heeel relax
Gebruikersavatar
Apparition
Berichten: 287
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 11:22
Locatie: Oudemolen

Bericht door Apparition »

Wat een geweldig apparaat.
Ik zou em alleen niet blank maken.
Metallic zwart of metallic grijs met veel blanke lak voor een mooi "bling from the other side of the universe" idee. Of de Halve maan mooi glanzend zwart en de D'Appolito een mooi trendy kleur.

ET phone home!!
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

even off toppic:
Na een kort ziekenhuis bezoek even geen energie om verder te gaan met de speekers
dus even geduld......
dus maar andere uitgestelde klusjes gedaan...
Een typisch geval van overkill:
Afbeelding
Mijn Computer kamertje is even omgetoverd tot digitaliseer studio van LP's met Micro seiki gekoppeld aan een buizen MC pre-amp gekoppeld aan de geluidskaart?! :roll:
Plaatjes worden eerst keurig gewassen op de net geinstalleerde platen wasmachine.
Moet zeggen gaat lekker! en dan mp3-tjes van maken?!?! Een klus voor de lievelingsplaten van daddy...
Groet, Simon
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

MP3tjes..... Wavjes toch :?: Kun je zo op CD bakken... toch iets meer kwaliteit dan dat heen en weer compressen/expanden..

Kees
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

@ Kees,
tuurlijk, eerst wavjes en cd-tjes branden en dan ook mp3 voor de luie mens en de walkman...auto ed...
Laatste tijd vind ik trouwens wavjes ook al niet echt goed genoeg meer laat staan mp3...
groet S
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Dat heeft dan waarschijnlijk meer met je voorkeur voor vinyl te maken dan met het formaat.

Trouwens wel een erg herkenbaar computerhoekje zeg! Vervang de Micro Seiki door een Laserjet4 en de platenwasser door een berg synths met randapparatuur, en ik zou zweren dat het een clone is van mijn vroegere computerkamer (of andersom natuurlijk :lol:).
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

Even aan het spelen geweest met het oorspronkelijke idee om de kast tussen de halve maan te hangen:
Afbeelding
op de volgende manier opgehangen:
Afbeelding

:? [-( :-k :? 8) :roll: :?: :?:

Is in de praktijk aan de zwakke kant.......

weer eens over nadenken en weer eens naar Sietse's voorstellen kijken.....
Vind het wel ok maar niet helemaal.....
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Je moet aan de onderkant ook twee steunpunten maken. Op zich ziet het er niet verkeerd uit. Ik heb overigens ook bewust in de voorbeelden het kastje uit het midden van het maantje getekend. Het is maar wat je leuk vindt.
Zou het echt nodig zijn om die spikes te gebruiken?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”