Qua sterkte van het laag zal dit toch niet zo'n gigant worden? De woofer uit de Isis (en ook die uit de Ref. Mon.) heeft in z'n eentje ruim anderhalf keer zo veel Vd als twee van die 134's.
Thesis, mini vloerstaandertje als navolging op de Hestia
Moderator: Beheerdersteam
Ziet er al erg goed uit Edo (geen verrassing natuurlijk, als 't uit jouw schuurtje afkomstig is
)! Ik ben zeer benieuwd naar de klank. Neem je ze mee naar de DDIY?
Qua sterkte van het laag zal dit toch niet zo'n gigant worden? De woofer uit de Isis (en ook die uit de Ref. Mon.) heeft in z'n eentje ruim anderhalf keer zo veel Vd als twee van die 134's.
Qua sterkte van het laag zal dit toch niet zo'n gigant worden? De woofer uit de Isis (en ook die uit de Ref. Mon.) heeft in z'n eentje ruim anderhalf keer zo veel Vd als twee van die 134's.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Beide niet. Niets op de gok en naar ik weet is er nog niet zoiets op de "markt". Nou,m misschien toch beetje op de gok....want dat blijft het natuurlijk als iets nieuw is.
Ik wou eens wat doen met die tweeter, en de kleine units van Peerless, de vorm van Sonus Faber stond me al een tijd aan en zo is het begonnen. Paar drivers bij elkaar, kast ontworpen, etc etc...
Filter is ook (theoretisch) af.
Nu nog maar kijken of het allemaal werkt...maar da's altijd de vraag als je met iets totaal nieuws begint....en dus toch beetje die gok...
Ik wou eens wat doen met die tweeter, en de kleine units van Peerless, de vorm van Sonus Faber stond me al een tijd aan en zo is het begonnen. Paar drivers bij elkaar, kast ontworpen, etc etc...
Filter is ook (theoretisch) af.
Nu nog maar kijken of het allemaal werkt...maar da's altijd de vraag als je met iets totaal nieuws begint....en dus toch beetje die gok...
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Nu komt er natuurlijk nog fineer op aan de zijkanten, maar dat blijft ook vrij blank....(met wat donkere streepjes waarschijnlijk).
Maar wat die streepjes betreft ben ik nog niet helemaal uit, misschien alleen stroken eiken, zonder die kleine donkere streepjes. Het maakt het dan wel iets drukken....Maar goed, even twee proefstukjes maken om te kijken hoe dat allemaal staat.
Ondertussen hieronder nog even (na wat vraagjes al hierover) het tijdelijke opzetje van het filter. Hier ga ik vanuit en aanpassingen volgen later.


Maar wat die streepjes betreft ben ik nog niet helemaal uit, misschien alleen stroken eiken, zonder die kleine donkere streepjes. Het maakt het dan wel iets drukken....Maar goed, even twee proefstukjes maken om te kijken hoe dat allemaal staat.
Ondertussen hieronder nog even (na wat vraagjes al hierover) het tijdelijke opzetje van het filter. Hier ga ik vanuit en aanpassingen volgen later.


-
JordiPordie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: ma 04 dec 2006, 0:53
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Denk het ook. Ik ga vanmiddag (even wat eerder weg van werk) fineer kopen voor de kasten.....kunnen we weer verder.
Front is klaar, fineer op de kast, baspijpjes zijn van het weekend verlijmt en na het fineren eens beginnen met de achterkant en pootje......en dan begint het volgende traject....metingen, filters, luisteren....spannend.
Front is klaar, fineer op de kast, baspijpjes zijn van het weekend verlijmt en na het fineren eens beginnen met de achterkant en pootje......en dan begint het volgende traject....metingen, filters, luisteren....spannend.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Wat ik ga proberen is losse stroken van fineer tegen elkaar te plakken.
Dus volgens het al eerder gebruikte principe:

Maar dan zonder de donkeren strookjes ertussen. De Eiken strookjes hussel ik door elkaar zodat het lijkt alsof de kast betaat uit losse latjes. Dus niet echt lichtere strepen, maar wel tekeningverschil per strookje.
Lijkt me wel mooi. Eens kijken hoe dat staat.
Beetje zoals onderstaande SF, maar dan licht eiken stroken:

De voetjes worden waarschijnlijk ook eiken, massief dan, in de vorm van de kast, beetje rond dus, bollend naar boven, onderkant vlak, met daaronder iets van de ViaBlue spikes:

Dus volgens het al eerder gebruikte principe:

Maar dan zonder de donkeren strookjes ertussen. De Eiken strookjes hussel ik door elkaar zodat het lijkt alsof de kast betaat uit losse latjes. Dus niet echt lichtere strepen, maar wel tekeningverschil per strookje.
Lijkt me wel mooi. Eens kijken hoe dat staat.
Beetje zoals onderstaande SF, maar dan licht eiken stroken:

De voetjes worden waarschijnlijk ook eiken, massief dan, in de vorm van de kast, beetje rond dus, bollend naar boven, onderkant vlak, met daaronder iets van de ViaBlue spikes:







