Co
NewClassD
Moderator: Beheerdersteam
NewClassD
De Elektuur audio special wordt goed gelezen. Zelfs de advertenties. Zo kwam ik ook nog een voor mij nieuwe versterker module tegen in een advertentie van rt-audio. De NewClassD. Even op de site gekeken naar de gegevens en die zien er niet slecht uit. Heeft er al iemand ervaring met deze modules? Is weer eens wat anders dan een Hypex.
Co
Co
-
Barry
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Is die Elektuur van deze maand? Dan zou de amp van Sander er ook in moeten staan. Ben benieuwd 
Groetjes,
Barry
www.myfi.nl.tt
Groetjes,
Barry
www.myfi.nl.tt
- Leeuwarden
Heb je hem dan nog niet? De amp van Sander staat er inderdaad in. Is wel erg technisch beschreven, althans voor mij. Ik twijfel nu nog tussen een UcD en een Aleph. Of die NewClassD. Die lukken me met wat hulp van dit forum wel.Is die Elektuur van deze maand? Dan zou de amp van Sander er ook in moeten staan. Ben benieuwd
Wie, wie, wie.......Ik heb er maanden geleden al iemand over gehoord..
Co
- Leeuwarden
Ik heb een Aleph 5 gehad. Het was mijn beste versterker ooit. Toen kreeg ik een UCD400ST. Ik kan er kort over zijn: een Aleph 5 klinkt beter. Toen kreeg ik de kans om een UCD700AD te proberen. Dit had als gevolg dat ik het vreemd vond dat die UCD700AD zo verschrikkelijk veel beter klonk als mijn UCD400ST. Martin van Speaker en Co in Groningen (einde commercialbreak...) had een UCD400AD staan en ik mocht langskomen om die te vergelijken met mijn UCD400ST.cve schreef:Ik twijfel nu nog tussen een UcD en een Aleph. Of die NewClassD. Die lukken me met wat hulp van dit forum wel.
Ik heb er maanden geleden al iemand over gehoord..
De UCD400AD klinkt vele malen beter als een UCD400AD. Gevolg: de Aleph moest vertrekken en mijn UCD400ST werd gepromoveerd naar een UCD400AD! Als je de moeite neemt om een wat condensatortjes te vervangen en een fatsoenlijke voeding te bouwen dan heb je aan een UCD400AD een dijk van een versterker!
Wil je het supermakkelijk als kit, dan koop je de Minimono uit de Elektuur. Wil je geen klasse D maar klasse A, dan schat ik in dat de ExtremA van Sander en Bruno een betere keuze is als een Aleph 5. Aan de "gemak dient de mens" kant: er is niets simpelers te bouwen als een Aleph 5.
En dan is er nog de NewClassD.... Het ding stond enkele maanden geleden in de Elektuur. De plaatselijke electronicazaak liet met het artikel zien. En dat is dan ook gelijk alles wat ik er van weet. Hij is zover ik weet nog niet eerder op dit forum ter sprake gekomen...
Rest mij nog te vertellen dat een UCD alles kan aansturen. Een Aleph 5 heeft moeite met "moeilijke" speakers... Niet onbelangrijk.
Jan
Mijn zelfbouw speakers hebben wel een redelijk redement maar komen onder de 3 Ohm uit. Toch maar een UcD dus. Nu alleen nog uitzoeken hoe ik een DACT CT101 aan de volumeregelaar van Jos van Eijndhoven koppel. En dan nog de keuze gebalanceerd of ongebalanceerd en een goede voeding natuurlijk.Rest mij nog te vertellen dat een UCD alles kan aansturen. Een Aleph 5 heeft moeite met "moeilijke" speakers... Niet onbelangrijk.
Co
Ik ben van Aleph 5 en Aleph-x gewisselde naar UCD400AD met de mods zoals beschreven in het topic van Sander. De aleph is top voor kleine combo en geeft een hoop karakter mee met de muziek. Speelt graag voor verwarming en is redelijk dynamisch. Voor het echte zware werk geeft de aleph het op. De UCD is 100% stil en heeft oneindig veel vermogen om alles strak en netjes weer te geven met een enorm mooi onderscheid tussen de verschillende instrumenten. De versterker is erg neutraal (niet schel of irritant) daar moet je van houden. Een buizenliefhebber hoeft nooit te kijken naar een UCD want dat wordt nooit wat ;p
Begin overigens niet met een aleph 5. Een aleph 3 of aleph-x is een heel stuk beter
Begin overigens niet met een aleph 5. Een aleph 3 of aleph-x is een heel stuk beter
Tja dan ben ik waarschijnlijk de enige op het forum hier die niet voor een UcD kiest. Zowel in Zutphen als Breda hebben ze mij niet kunnen overtuigen.
Snel, ok. Correct ook. Maar weinig emotie en leven. (ff zelf inkoppen: ik zal dus wel van vervorming houden).
Pass Aleph 5 heb ik niet-zelfbouw gehoord bij AudioCube in Utercht (Harbeth+47labs Flatfish+ Passive pre) Was er ook niet van onder de indruk, maar van de ZEN (10W dik in A gebiassed) wel! Ook een goed opgewarmde Aleph 30 is fantastisch. De WK van KT88 was ook niet verkeerd, zoals ik in Breda heb gehoord.
Snel, ok. Correct ook. Maar weinig emotie en leven. (ff zelf inkoppen: ik zal dus wel van vervorming houden).
Pass Aleph 5 heb ik niet-zelfbouw gehoord bij AudioCube in Utercht (Harbeth+47labs Flatfish+ Passive pre) Was er ook niet van onder de indruk, maar van de ZEN (10W dik in A gebiassed) wel! Ook een goed opgewarmde Aleph 30 is fantastisch. De WK van KT88 was ook niet verkeerd, zoals ik in Breda heb gehoord.
He Sander harstikke mooi aanbod, ben diep ontroerdKT88 schreef:Ik kan hierin misschien wel wat voor je betekenen, Weidok..........
Als jij een geschikte kast aanlevert, of aangeeft hoe je de boel wilt hebben........
Stuur me maar even een PM-etje dan.
dat is nu een mooi begin van 2007 zeg.....
zal je aanbod in gedachten houden ...
maar dat zal dan niet eerder dan dit najaar zijn..
In oktober staat wel wellicht een ZBA (zelfbouwaudio) luisterdag
gepland ? ... Wil die WK amp nog wel eens horen