Probleem met filter

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
ldm-tuning
Berichten: 127
Lid geworden op: do 09 nov 2006, 22:54

Probleem met filter

Bericht door ldm-tuning »

Ik heb een setje speakers gebouwd,maar nu heb ik een probleem met het filter.
In de tekening wordt 2 keer R1 gebruikt en nooit R3,nu was mijn vraag is dit een fout op de tekening of heb ik de foute spullen?

Afbeelding

L1 = 1,2 mH
L2 = 0,47 mH
C1 = 10 uF Elko glatt
C2 = 3,9 uF MKP
R1 = 1,0 Ohm Max [5watt]
R2 = 2,2 Ohm Max [5watt]
R3 = 10 Ohm Max [5 watt]

De rondjes zijn de woofers
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Kun je wat meer info geven :?:
Welk ontwerp/welke units/waar is het originele ontwerp te vinden/etc.
Gebruikersavatar
4-weg
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 23:19

Bericht door 4-weg »

Maak je geen zorgen. Klein foutje op de tekening.
R1 is de allereerste weerstand in de tekening en daarna gewoon door tellen. R2 en R3 vormen een spanningsdeler voor de tweeter om het niveau van deze aan te passen.
ldm-tuning
Berichten: 127
Lid geworden op: do 09 nov 2006, 22:54

Bericht door ldm-tuning »

Het is de ct223 van klang tong
Een kleine TL met omnes audio componenten
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Klang und Ton schreef:
Mit einem Spannungsteiler aus 2,2 und 10 Ohm sankt der Pegel um 3 kHz
ldm-tuning
Berichten: 127
Lid geworden op: do 09 nov 2006, 22:54

Bericht door ldm-tuning »

Dus R3 zit tussen de + en de - van de tweeter in?
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

ldm-tuning schreef:
Dus R3 zit tussen de + en de - van de tweeter in?
Ja
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”