Sticks - welk ontwerp buiten het originele

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Om een mooie frequentiekarakteristiek te krijgen. Standaard worden niet alle frequenties op een gelijk volume weergegeven, en dit klinkt 'raar'. Door het filter worden deze pieken er uit gefilterd zodat het geluid meer in balans is en dus beter klinkt.
passoapillz
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 15 dec 2006, 11:15

Bericht door passoapillz »

nu begrijp ik het,merci
RoelHV
Berichten: 43
Lid geworden op: za 24 jun 2006, 13:32
Locatie: Utrecht

Bericht door RoelHV »

Heb je eigenlijk de drivers al? Ik ben namelijk al tijdje aan het zoeken naar een (internet) winkel die de drivers WA-655 SA of WA-655 A heeft. Lautsprechershop geeft aan dat ze niet meer bestelbaar zijn...

(edit) Toevallig net de site http://www.spectrumaudio.de gevonden waar ze de stick als setje verkopen, echter ik weet niet of ze wa-655 a hebben of zouden kunnen bestellen...
passoapillz
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 15 dec 2006, 11:15

Bericht door passoapillz »

volgens mij hebben ze die wel:

Tangband
Taiwanesischer Hersteller. Umfangreiches Programm von 50 mm bis 100 mm Treibern.
Wegen der besseren Übersicht, siehe Tangband Tabelle
Neu im Programm: W3-1335S , W3-1364S , W4-1320SB
und die ungeschirmten Versionen bewährter Treiber W4-655A , W4-657B
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

W4-655 wordt voor zover ik eet nog gewoon geleverd (staan ook nog gewoon op de site van de europese importeur). ik heb ze in elk geval nog wel liggen voor je 8)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Henkjan schreef:
W4-655 wordt voor zover ik eet nog gewoon geleverd
Dat is dus waarschijnlijk nog héél lang! :mrgreen:
RoelHV
Berichten: 43
Lid geworden op: za 24 jun 2006, 13:32
Locatie: Utrecht

Bericht door RoelHV »

Ik had even geen zin meer in de studieboeken dus ben maar wat gaan modelleren. De bedoeling is dat het 18mm mdf gaat worden gefineerd met een mooie lichte houtkleur weet nog niet welke eigenlijk. Het wordt me eerste fineerprojectje dus dat wordt nog even uitzoeken.
In eerste instantie leek het me leuk/mooi om het filter in de voet te bouwen alleen daarmee wordt de voet toch wel echt (veel) te hoog, zie foto erna.
Bijlagen
stick speaker.jpg
stick speaker.jpg (18.77 KiB) 1477 keer bekeken
stickshowmodel.jpg
stickshowmodel.jpg (37.43 KiB) 1475 keer bekeken
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Das n flinke voet idd. Je kan ook eventueel kiezen voor een dubbele bodem te maken en dan in de onderste gedeelte de filter onderdelen plaatsen waar je eventueel later nog altijd bij kan.
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

volgens mij kun je dan beter de achter- en zijkanten wat langer maken, en in de stick zelf een dubbele bodem maken. Dan wordt hij wat hoger en doe je daar onder de standaard voet. Enige wat misschien d'r raar uitziet is de plaats van de bass-reflex poort. Maar heb ook al ontwerpen gezien met een normale bas-reflex pijp, dus dat zou je dan evt ook kunnen toepassen en kun je alle zijpanelen wat langer maken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”