Interconnects: Drop, Koper, Zilver of Goud?

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Vind je high-end interconnect kabels onzin?

JA, complete bullsh*t
9
14%
JA, onzin. Ik kan het toch immers berekenen? Alle versterkers die hetzelfde meten klinken ook immers gelijk.
2
3%
JA, want ik geef mijn geld liever aan iets anders uit
11
17%
ONBESLIST, ik heb er nog niet mee gespeeld, maar ben wel benieuwd.
12
19%
NIET HELEMAAL, er zijn wel verschillen waarneembaar
22
34%
NEE, een interconnect is evenveel een audio-component als CD-speler of versterker.
4
6%
NEE, in mijn set zou ik mijn high-end interconnect voor geen drop willen missen.
4
6%

Totaal aantal stemmen: 64

Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

fgroen schreef:
Tussen CD-speler en amp zat een Siltech MXT (type vergeten) interlink. Setje klonk leuk, maar zeker met complexe classieke muziek (we zaten te luisteren naar een mooie opname van een stuk van Rachmaninov) vond ik het wel een beetje irritant en aggressief.
Dat viel mij ook direct op toen ik voor het eerst de siltech gebruikte tussen CD speler en versterker. Het ding klinkt inderdaad erg fel en ook wel een tikje schel, het hoog kwam er gemakkelijker uit.

Maar hoe komt dat? Ik kan me onmogelijk voorstellen dat een kabel iets toevoegt, het laat hooguit iets weg. Dus zou dat moeten betekenen dat die Siltech minder weglaat dan de voorganger van het kabeltje.

Ook ik zou die dbt wel willen doen. Ik verwacht echter dat er wel degelijk verschil te horen is, dat heb ik met vergelijkbare tests ook wel kunnen horen.
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Digidoo schreef:
Ik kan me onmogelijk voorstellen dat een kabel iets toevoegt, het laat hooguit iets weg. Dus zou dat moeten betekenen dat die Siltech minder weglaat dan de voorganger van het kabeltje.
Dat hoeft niet zo te zijn. Misschien laat hij juist wel meer weg dan de andere kabel. ;)
indoubt

Bericht door indoubt »

Ik heb gestemd: Ja, ik geef mijn geld liever ergens anders aan uit. Voornamelijk omdat het daar naar mijn mening beter tot zijn recht komt.

Ik moet wel zeggen dat ik high end interconnects dan ook gelijk stel aan high end $$$$.

Ik hoor wel verschillen tussen interconnects. Deze verschillen zijn echter miniem (tot nu toe) en ik vermoed dat het in veel gevallen te maken zou kunnen hebben met de gevoeligheid voor invloeden van buitenaf. Van al die keren die ik met kabeltjes heb gespeeld is er vrijwel geen enkele keer een die ik als beter kan aanwijzen. Ook is het moeilijk gebleken om consistentie te ontdekken in de verschillen tussen de kabels.

Met alles wat ik geprobeerd heb ( en niet alleen op mijn eigen set) zijn de verschillen dermate gering dat het mij in ieder geval niet veel waard is. Ik zal waarschijnlijk nooit een hoog bedrag uit gaan geven voor een interlink. Ik hoor het er eenvoudig weg niet aan af. Ik maak ze eigenlijk ook graag zelf. Ik hou wel van goede materialen en hoogwaardige afwerking. Ratelslangenstaartenolie gebruik ik alleen nadat ik per ongeluk een ratelslang heb doodgetrapt. (moet verse olie zijn, als je begrijpt wat ik bedoel)

Een oor is iets minder dan het andere, misschien komt het daardoor, het weerhoudt mij er niet van om te horen waar de mollen graven onder het grasveld en waar precies die cicade zit in die 20 m hoge boom.
Plaats reactie