Ik ben voor mezelf ook eea naar een einde aan het breien, ik heb het gevoel dat er niet veel meer uit te halen is. Mijn voorstel heb ik verder uitgewerkt voor in een "1500 Ohm" operatie en het is aan ieder zelf of er iets van gebouwd gaat worden. Ikzelf in ieder geval wel, maar dat zal nog even duren en dan enigzins aangepast voor "2445 Ohm" bedrijf (dan komt er 1,73 Veff uit en dat is perfect voor mijn cd recorder).
Anyway, hier "mijn release candidate":
http://amorgignitamorem.nl/FolderForTransfer/TIARC1.pdf
Ik zal er snel doorheenlopen in de vorm van een opsomming:
*blz 1: dit is het schema op top niveau waarbij ik 10 pF heb toegevoegd en dat stelt een parasitaire C voor. Wellicht wat worst-case, but you never know...
*blz 2: spreekt voor zich
*blz 3: uitgangsspectrum over een 10 kOhm belasting
*blz 4: uitgangsspaning van de DAC
*blz 5: in en uitgangsimpedantie, @ 10 kHz 90 en 140 milliOhm respectievelijk
*blz 6: lineair gedrag: B = 928 kHz, faseafw @ 20 kHz = 1.3 graden en groepslooptijdvervorming = 60 ps (!)
*blz 7: stabiliteit, fasemarge = 93 graden (bij FM > 76 graden is er helemaal geen doorschot op een blokgolf)
*blz 8: overzicht met de tot nu toe behaalde resultaten
*blz 9: poolbanen agv parasitaire C aan ingang, uitgang en over de feedbackweerstand. Hieruit blijkt dat er C's tot 1 microfarad (en misschien wel meer, maar dat heb ik niet gesimuleerd) aan of de in- of de uitgang geplaatst mogen worden, het circuit geeft geen kick. Pas bij 2 nF wordt het circuit instabiel als er een extra C over de tegenkoppelweerstand geplaatst wordt.
Tot zover,
Jacco