hmmmm...integreren

....
natuurlijk kan dat! maar ik wist niet hoe het uit zou pakken met de sub

, je ziet nu al dat ik ben overgestapt van de piramide naar de HMS......gelukkig had ik de d'appolito niet geintegreerd

. Ik denk ook dat je afhankelijk van de ruimte, een andere sub gebruikt en aangezien ik de speakers in veel ruimtes wil gaan beluisteren.......
Maar natuurlijk roept dit om een leuke integratie maar dan wil ik wel naar een iets betere woofer voor het laag dan die vifa , al doet die het prima in mijn kleine huiskamer! Kortom, dit hele project is een begin....Kan na een nachtje luisteren al wel zeggen dat het concept van de d' appolito met de gekozen drivers een duidelijke verbetering is ten opzichte van de MINI TL! en dit voornamelijk omdat ik nu duidelijk hoor dat de vifa in de miniTL veel te breedbandig is ingezet....Dit had Jeroen D destijds al gemeten; toen bleek bij 1000Hz een duidelijke piek aanwezig te zijn(een eigenschap van die wofer), waar ik inmiddels aan gewend was

en niet meer wilde horen! Nu ik dus luister met 1 HMS met d'appolito en 1 miniTL hoor ik dat de miniTL behoorlijk kleurt! Niet storend , maar niet eerlijk!...Nu die vifa dus onder de 180 HZ gebruikt wordt , ben je daar geheel vanaf... Dus eigenlijk is die vifa maar een rare driver: te klein als echte wofer (voor grotere ruimtes), en te gekleurd als middentoner

...
Iedereen bedankt voor de felicitaties!!!!
Groet , Simon