Lood-tin soldeer
Moderator: Beheerdersteam
Klopt Sietse,
Daarnaast vloeit het ook nog eens lekkerder. Zilver zit er bij militaire toepassingen in omdat daar veel componenten verguld zijn. Het toevoegen van zilver voorkomt dat het soldeer "vergiftigd" wordt door het goud in de verbinding en daardoor broos wordt.
Misschien dat het "audiofiel" ook voordeel heeft, al heb ik dat zelf nog nooit waargenomen. Voor audiofielen wordt die zilvertoevoeging echt niet speciaal gedaan (al wil WBT ons anders doen geloven).
Net even bij Farnell gekeken: lood-tinsoldeer van Multicore met 2% zilvertoevoeging kost daar 45 EU voor 250 gr. ex. BTW
Dat is hetzelfde type 362 zoals op de foto van Leeuwarden.
Dus stuur mij even een pondje van dat soldeer voor 35 EU Leeuwarden
(En dat niet als grapje maar serieus)
Daarnaast vloeit het ook nog eens lekkerder. Zilver zit er bij militaire toepassingen in omdat daar veel componenten verguld zijn. Het toevoegen van zilver voorkomt dat het soldeer "vergiftigd" wordt door het goud in de verbinding en daardoor broos wordt.
Misschien dat het "audiofiel" ook voordeel heeft, al heb ik dat zelf nog nooit waargenomen. Voor audiofielen wordt die zilvertoevoeging echt niet speciaal gedaan (al wil WBT ons anders doen geloven).
Net even bij Farnell gekeken: lood-tinsoldeer van Multicore met 2% zilvertoevoeging kost daar 45 EU voor 250 gr. ex. BTW
Dus stuur mij even een pondje van dat soldeer voor 35 EU Leeuwarden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Heren! Houd de deur goed in de gaten! De postbode is onderweg.
Tevens voor eventuele andere geinteresseerden nog even melden dat de prijs van zo'n rolletje hoger is geworden (zomaar plotseling). Kost nu iets van 28,nogwat euro per rol. Ik moest de winkelier er warempel nog even aan herinneren dat ik het voor de öude"prijs zou krijgen waar hij gelukkig niet moeilijk over deed.
Tevens voor eventuele andere geinteresseerden nog even melden dat de prijs van zo'n rolletje hoger is geworden (zomaar plotseling). Kost nu iets van 28,nogwat euro per rol. Ik moest de winkelier er warempel nog even aan herinneren dat ik het voor de öude"prijs zou krijgen waar hij gelukkig niet moeilijk over deed.
Overigens is die ouwe tante Poss wel duur. Heb het op mijn werk nog eens nagekeken. Tot 1Kg is met tante idd 5,50 EU maar met UPS/DHL verzenden we tot 5 Kg! voor 3,60 EU door heel Nederland. Ok we hebben dan als bedrijf een vast contract met die bedijven maar aan tante Poss betalen we als bedrijf ook de volle mep
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden


