Ik ben op zoek naar een leverancier van mu-metalen behuizingen waarin ik bv. een microfoon trafo kan monteren zodat deze een stuk minder brom oppikt. Iemand enig idee waar ik zoiets kan aanschaffen? Hieronder een voorbeeld hoe microfoon trafo's normaliter voorzien worden van een dergelijke behuizing.
Als je ze hebt liggen zou dat prachtig wezen, ik heb er in totaal vier stuks nodig. Ik moet een spoel die in een filtersectie zit van een (buizen) voorversterker afschermen, op een andere manier kom ik helaas niet van de geinduceerde brom af
Bedankt! De spoelen zelf zijn pakweg 35-mm diameter bij 30-mm in lengte, maar evt. kan ik ook een ander type spoel nemen (dikker draad, dus groter) en dan zou een iets grotere behuizing beter wezen, ik ga de boel toch ingieten dus iets groter is geen probleem.
da's een heeeeeeele late vondst. Maar ik kwam nog bij mij in de mumetaal-doos een 5-tal mumetaal "bekertjes" tegen. En mogelijk zijn deze voor jou van nut ?
Hoogte (binnenmaat) 35 mm
Diamater (binnemaat) 35 mm
Dikte mumetaal 1 mm !!!!!!!
Er zitten al een paar doorvoergaatjes in; evenals pertinax plaatjes aan de boven-/onderzijde om electrisch contact buiten te sluiten.
Het dekseltje valt er in.
Aan de binnezijde zit ook een geklonken stukje mumetaal om het eventuele trafootje van de buitenzijde af te houden en draaddoorvoer makkelijker te maken.
Ik heb een tweetal fotootjes bijgeplakt voor de beeldvorming.
Is dit wat je zocht ?
geen probleem. Neem even off-line contact op en we komen er vast uit.
Ik zag de Farnell-post staan: die mumetaal bakjes zijn toch een stuk kleiner. Zeer geschikt voor pulstrafootjes en zo. Maar het houdt niet over in de ruimte.
Zelf gebruik ik vrij veel mumetaal. Machtig handig spul. De voor-, hoofdtelefoon- en phonoversterker zijn aan de binnenzijde helemaal bekleed met dat spul. En de ingangstrafo's zijn netjes ermee ingepakt. Resultaat: stilte..........
Mumetaal blik (0,5 mm en dikker) geeft een betere afscherming dan mumetaalfolie (erg dun), maar is erg slecht verwerkbaar. Buigen en boren.....einde mooie eigenschappen !
Als ik grotere trafo's in het mumetaal moet zetten doe ik de grote zijkanten in het blik en vouw folie in de hoeken. Zelfs de interstage-trafo's verpak ik op die manier.
Wat is handig: opsturen of halen ? Ik woon in Ede nabij de A12.
Tot horens,
Reinout
(gevoegd een fotootje waar ik een E75 permalloy trafo in een trafokap moet zetten; belegd met mumetaal)
Goedenavond Sander,
Ik zag de Farnell-post staan: die mumetaal bakjes zijn toch een stuk kleiner. Zeer geschikt voor pulstrafootjes en zo. Maar het houdt niet over in de ruimte.
Ja zie het nu ook, daar gaat Sander zijn spulletjes niet in krijgen.
Mumetaal blik (0,5 mm en dikker) geeft een betere afscherming dan mumetaalfolie (erg dun), maar is erg slecht verwerkbaar. Buigen en boren.....einde mooie eigenschappen !
Dat is het nadeel, na bewerken en dus ook knippen, moet je het weer uitgloeien om het zijn goede magnetische eigenschappen weer terug te geven. Anders kun je net zo goed zacht staalplaat gebruiken. Dat laatste heb ik dan ook veel gedaan: carrosserieplaat van 1 mm en 2 mm dik. En dat werkte meestal even goed voor magnetische afscherming. Stuk goedkoper ook.