Heeft er toevallig iemand eens een filter gemaakt met de combi scanspeak 18w-8546 (kevlar) en de 9400/980000?
Ben erg benieuwd naar andere ervaringen.....
filter voor 18W-8546 & 9400/980000
Moderator: Beheerdersteam
-
mjldenboer
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 28 jan 2005, 23:29
- Locatie: amsterdam
-
mjldenboer
- Berichten: 10
- Lid geworden op: vr 28 jan 2005, 23:29
- Locatie: amsterdam
Nou ik ben dus een monitor box aan het maken... ongeveer 16 liter van MDF. Het moeten echt high end boxen gaan worden met dus hele goeie units en een top filter...
Over dat filter ben ik dus nu m'n hoofd aan het breken. Ben er eigenlijk achter gekomen dat je toch wel moet gaan meten om de filter helemaal goed te krijgen (of zijn er andere ervaringen?)...
Zeker omdat ik het zo simpel mogelijk wil gaan houden (dus geen impedantie correcties etc...).
Waar ik onderander na kijk zijn de filters die scanspeak gebruikt voor de A4 en reference. Die zijn echt simpel alleen kom ik er nog niet helemaal achter hoe ze erbij komen.... als ik terug rekenen hebben ze onderander de woofer op 1000Hz gezet (met LR filter) en de tweeter ver in de 3000Hz!
Ik dus niet snappen.... of mis ik wat hier?
maar goed.. moet nog wel veel doen... boxen zijn gelijmd en wel (25mm) met verstevingingsschotten. En nu begint het gelak.... heb al een paar goede tips gezien op deze site dus dat wordt hopelijk een success
alleen dat filter dus..
Misschien nog tips over filter boeken ofzo? (heb dat kookboek al)
Over dat filter ben ik dus nu m'n hoofd aan het breken. Ben er eigenlijk achter gekomen dat je toch wel moet gaan meten om de filter helemaal goed te krijgen (of zijn er andere ervaringen?)...
Zeker omdat ik het zo simpel mogelijk wil gaan houden (dus geen impedantie correcties etc...).
Waar ik onderander na kijk zijn de filters die scanspeak gebruikt voor de A4 en reference. Die zijn echt simpel alleen kom ik er nog niet helemaal achter hoe ze erbij komen.... als ik terug rekenen hebben ze onderander de woofer op 1000Hz gezet (met LR filter) en de tweeter ver in de 3000Hz!
Ik dus niet snappen.... of mis ik wat hier?
maar goed.. moet nog wel veel doen... boxen zijn gelijmd en wel (25mm) met verstevingingsschotten. En nu begint het gelak.... heb al een paar goede tips gezien op deze site dus dat wordt hopelijk een success
alleen dat filter dus..
Misschien nog tips over filter boeken ofzo? (heb dat kookboek al)
