dat heb ik hier op het forum al meerdere keren gehoord!CarloPJB schreef:Super zo`n frees,beetje jaloers ben ik wel....
Begin mij daardoor wat ongemakkelijk te voelen eigenlijk.
Moderator: Beheerdersteam
Ik heb net naar de foto zitten kijken. Leuk om printjes mee te frezen, maar voor het boxen bouwen niet echt geschikt:ovni schreef:Al iets bekent over de elektuur cnc frees van volgende maand?
done!audiomanics schreef:Doen Ed, Doen!!
Kees
jaja, dat geloof ik graag. Dat zou je dan kosten:SSassen schreef:Wat heb je met de andere frees gedaan Ed? Of kan ik die dit weekend op komen halen? Ik rij d'r graag voor naar België hoor, geen enkel probleem.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Moet je wel wat centjes meenemen, maar ik had begrepen dat Ed 'm ingeruild had met bijbetaling..SSassen schreef:Wat heb je met de andere frees gedaan Ed? Of kan ik die dit weekend op komen halen? Ik rij d'r graag voor naar België hoor, geen enkel probleem.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
sureaudiomanics schreef:@ Ed:
Heb je nog een linkje zodat ik, puur op het fototje, mijn "vernietigend oordeel"kan vellen??
Kees
Precies, je hebt gelijk.audiomanics schreef:Enig verschil wat ik zo kan ontdekken is de spoed van de schroefspindels.
De geleiding is nog steeds een stang/bus en double-stage Nema23-steppers zaten er ook al op.. Je stepperdriverkastje lijkt ook wel 't zelfde..
Wat is de spoed van de schroefspindels nu?
Welke steppers zitten er op?
Kees
Ik ga het hopen dat het anders is: uit de grafieken van die stappen motoren zie dat bij 2000 full/steps er geen centje stapkracht meer over is: Dan zit je nog maar op 3 x 2000/200= 30mm/sec.. En dat is alleen nog te gebruiken voor voeren, niet eens voor frezen..asterduc schreef:audiomanics schreef:- edit 1 -
motoren zijn
Sanyo Denki Step-Syn DC 3A - 1,8° type 103H7126-0740
Er zijn er 2 voor de X as en 1 voor de Y as.
De Z-as is een kleinere versie, nml 1,3 A.
- edit 2 -
spoed volgens software 3.000 mm/U
Ach, ach, een snelle Belg, wie had ooit gedacht dat ik dat nog mee zou maken, proficiat Ed!Het is gewoon schrikwekkend als je de GO knop indrukt. De frees vliegt werkelijk van de ene hoek naar de andere. Zo snel zelfs dat je zou denken dat ze niet gestopt raakt.
mijn geplande motortrip vacantiebreak van deze week heb ik vroegtijdig moeten onderbreken wegens opkomende verkoudheid.audiomanics schreef:Zeker snel!! Zelfs als Ed het over zaterdag heeft is de eerste test al gedraaid op donderdagavond..
Kees
nee Kees, mijn boerenverstand zegt mij dat dit voor mijn huidige werk overbodig is.audiomanics schreef:Heb je er nu ook van die t-moer-platen op liggen? Wel een stuk eenvoudiger om dingen vast te zetten.
Ook weer even een scrapplate op lijmen en vlakken, he?
Kees
Idem, torsiekrachten op zulke constructies moet toch aanzienlijk zijn, en met 't draaimoment van die steppers van je is 't denk ik gewoon doorduwen, als je frees dan niet volgt (lees: niet genoeg materiaal weg kan frezen) dan trekt de boel krom, dat kan haast niet anders. Rustig aan beginnen dus, haastige spoed is ....Ben nieuwsgierig hoe dat bij het frezen gaat uitpakken. Sterkte van de frees, stofafzuiging, afremmen en accelereren bij in en uitgaan van een hoek of scherpe bocht.