keuze filter-C's
Moderator: Beheerdersteam
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
keuze filter-C's
In mijn zoektocht naar goede C's (en L's) voor mijn nieuwe Xover filter stuitte ik uiteraard opde site van Tony Gee, waarop hij een zeer uitgebreide test van filter-C's heeft gezet. Zeer nuttig, Tony!
Daarna ben ik eens gaan kijken waar en tegen welke prijs e.e.a. is te krijgen.
Voor mijzelf heb ik van "de betere" caps een overzicht gemaakt. Wellicht is dit overzicht voor andere hobbyisten ook interessant.
ps. USA-leveranciers heb ik niet opgenomen vanwege de onpraktische en dus oninteressante "omweg".
ps2 Pin mij niet vast op de prijzen (kan natuurlijk per dag veranderen)
ps3 Prijzen heb ik afgerond op hele Euri.
Daarna ben ik eens gaan kijken waar en tegen welke prijs e.e.a. is te krijgen.
Voor mijzelf heb ik van "de betere" caps een overzicht gemaakt. Wellicht is dit overzicht voor andere hobbyisten ook interessant.
ps. USA-leveranciers heb ik niet opgenomen vanwege de onpraktische en dus oninteressante "omweg".
ps2 Pin mij niet vast op de prijzen (kan natuurlijk per dag veranderen)
ps3 Prijzen heb ik afgerond op hele Euri.
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op vr 01 dec 2006, 19:55, 8 keer totaal gewijzigd.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
- Speakerland
- Ook commercieel actief
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
- Contacteer:
Hallo Hans
Ik zie dat je in het overzicht van prijzen voor bijvoorbeeld de MKP+ condensatoren onder Speaker en Co veel hogere prijzen hebt vermeld dan die daadwerkelijk door hen worden gehanteerd en sinds ruime tijd worden vermeld in hun folder. Zo lijkt het net alsof de zelfbouwwinkels veel duurder zijn dan de webwinkels.
Daarnaast ben je een paar weken terug nog uitgebreid (een halve dag lang) bij ons aan het luisteren geweest, blij dat er toch nog winkels zijn waar je alle verschillende luidsprekerunits en ontwerpen uitgebreid met elkaar kunt vergelijken, maar blijkbaar komt het niet in je op om ook je componenten bij ons aan te schaffen.
Begrijp je dat ik hier wat gemengde gevoelens bij krijg?
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
Ik zie dat je in het overzicht van prijzen voor bijvoorbeeld de MKP+ condensatoren onder Speaker en Co veel hogere prijzen hebt vermeld dan die daadwerkelijk door hen worden gehanteerd en sinds ruime tijd worden vermeld in hun folder. Zo lijkt het net alsof de zelfbouwwinkels veel duurder zijn dan de webwinkels.
Daarnaast ben je een paar weken terug nog uitgebreid (een halve dag lang) bij ons aan het luisteren geweest, blij dat er toch nog winkels zijn waar je alle verschillende luidsprekerunits en ontwerpen uitgebreid met elkaar kunt vergelijken, maar blijkbaar komt het niet in je op om ook je componenten bij ons aan te schaffen.
Begrijp je dat ik hier wat gemengde gevoelens bij krijg?
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
Ik begrijp jou gemengde gevoelens wel Ruud. Staat natuurlijk wel vrij Hans te checken waar de prijzen het goedkoopste zijn, toch?. Aan jullie is het concurrend te zijn!
Overigens heb ik mijn Tweets 2e hands gekocht, maar wel de componenten aangeschaft bij jullie, omdat we 2 uur hadden kunnen luisteren in de ruimte's. En dat verdient ook wat. Ik denk dat eenieder voor zichzelf moet uitmaken wat hij doet. Dat is jullie "ondernemersrisico". Zorg ervoor dat eruit blijft springen, ook qua prijs, want soms zijn de verschillen best groot. Maak het bestellen op internet nog toegankelijker dan het nu is, en zend desnoods internationaal (dwz, maak de site ook in Engels en duits).
Ik heb wel een beetje gemengde gevoelens dat je op een hobby-forum als dit als bedrijf interrumpeert. Ik zou dat toch op een wat positievere manier hebben gebracht. Bijvoorbeeld door te zeggen dat je zéér concurrerende prijzen hebt. En als ze het niet zijn, je dat graag hoort van de leden, zodat je er desnoods wat aan kunt doen. En dat je iedereen uitnodigd om eens te komen luisteren naar alle creatie's in je zaak. Andere biznizzen "gebruiken" dit forum juist als ondersteuning (technisch) voor hun producten, op een manier die niet commercieel is of al te sturend (en zo wel, dan krijgen ze een pb-tje van de sheriffs
)
Open anders eens een topic, waarin je vraagt wat speakerland kan verbeteren, zodat in deze internet-tijden je een grote rol kunt blijven spelen als leverancier van de leukste hobby-spullen die er bestaan. Misschien dat dan mogelijke frustratie's en bedenkingen op een opbouwende manier worden opgelost.
Hans heeft overigens al bij ontzettend veel mensen geluisterd, en gaat erg minutieus te werk, dus ik zou ook niet al te snel je conclusie's trekken.
Met vriendelijke groet,
Wowly
Overigens heb ik mijn Tweets 2e hands gekocht, maar wel de componenten aangeschaft bij jullie, omdat we 2 uur hadden kunnen luisteren in de ruimte's. En dat verdient ook wat. Ik denk dat eenieder voor zichzelf moet uitmaken wat hij doet. Dat is jullie "ondernemersrisico". Zorg ervoor dat eruit blijft springen, ook qua prijs, want soms zijn de verschillen best groot. Maak het bestellen op internet nog toegankelijker dan het nu is, en zend desnoods internationaal (dwz, maak de site ook in Engels en duits).
Ik heb wel een beetje gemengde gevoelens dat je op een hobby-forum als dit als bedrijf interrumpeert. Ik zou dat toch op een wat positievere manier hebben gebracht. Bijvoorbeeld door te zeggen dat je zéér concurrerende prijzen hebt. En als ze het niet zijn, je dat graag hoort van de leden, zodat je er desnoods wat aan kunt doen. En dat je iedereen uitnodigd om eens te komen luisteren naar alle creatie's in je zaak. Andere biznizzen "gebruiken" dit forum juist als ondersteuning (technisch) voor hun producten, op een manier die niet commercieel is of al te sturend (en zo wel, dan krijgen ze een pb-tje van de sheriffs
Open anders eens een topic, waarin je vraagt wat speakerland kan verbeteren, zodat in deze internet-tijden je een grote rol kunt blijven spelen als leverancier van de leukste hobby-spullen die er bestaan. Misschien dat dan mogelijke frustratie's en bedenkingen op een opbouwende manier worden opgelost.
Hans heeft overigens al bij ontzettend veel mensen geluisterd, en gaat erg minutieus te werk, dus ik zou ook niet al te snel je conclusie's trekken.
Met vriendelijke groet,
Wowly
- Speakerland
- Ook commercieel actief
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
- Contacteer:
Wowly,
Mijn punt is dat hier op het forum informatie over prijzen wordt gegeven die niet klopt. Daar stoor ik me aan. En dat is de reden dat ik hier interrumpeer.
Waar mensen hun componenten kopen moeten ze inderdaad zelf weten, ik voel niet de behoefte om middels de fora onder pseudoniemen reclame te maken voor mijn winkel. We hebben genoeg enthousiaste klanten die dat voor ons doen.
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
Mijn punt is dat hier op het forum informatie over prijzen wordt gegeven die niet klopt. Daar stoor ik me aan. En dat is de reden dat ik hier interrumpeer.
Waar mensen hun componenten kopen moeten ze inderdaad zelf weten, ik voel niet de behoefte om middels de fora onder pseudoniemen reclame te maken voor mijn winkel. We hebben genoeg enthousiaste klanten die dat voor ons doen.
Met vriendelijke groet
Ruud Jansen
Speakerland
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Waar je je aan zou moeten storen is dat er dus kennelijk verkeerde informatie op het net staat, waar een klant uit gaat kiezen.Speakerland schreef:Mijn punt is dat hier op het forum informatie over prijzen wordt gegeven die niet klopt. Daar stoor ik me aan.
Stel dat de actuele prijs onder die van de concurrent is (inclusief verzend-en verpakkingskosten) en hij zet die informatie niet goed op zijn/haar website, dan is hij/zij een dief van eigen portemonee, en ook van de klant. Want die had nog goedkoper uit kunnen zijn..
Dus..... (ook met dagprijzen kun je je site up-to-date houden!)
Kees
- Speakerland
- Ook commercieel actief
- Berichten: 144
- Lid geworden op: do 30 nov 2006, 15:15
- Contacteer:
Kees,
Nog EEN keer voor de duidelijkheid:
De prijzen staan en stonden korrekt vermeld op de site van Speaker en Co.
In het overzicht van Hans staan andere prijzen genoemd, die veel hoger zijn, waardoor het lijkt alsof de zelfbouwwinkels duurder zijn. Dat was mijn punt.
Met vriendelijke groet,
Ruud Jansen
Speakerland
Nog EEN keer voor de duidelijkheid:
De prijzen staan en stonden korrekt vermeld op de site van Speaker en Co.
In het overzicht van Hans staan andere prijzen genoemd, die veel hoger zijn, waardoor het lijkt alsof de zelfbouwwinkels duurder zijn. Dat was mijn punt.
Met vriendelijke groet,
Ruud Jansen
Speakerland
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Dat klopt. De genoemde waardes zijn inderdaad veel goedkoper bij S&C (Audyn Cap Plus).Speakerland schreef:Kees,
Nog EEN keer voor de duidelijkheid:
De prijzen staan en stonden korrekt vermeld op de site van Speaker en Co.
In het overzicht van Hans staan andere prijzen genoemd, die veel hoger zijn, waardoor het lijkt alsof de zelfbouwwinkels duurder zijn. Dat was mijn punt.
Met vriendelijke groet,
Ruud Jansen
Speakerland
Even aanpassen Hans!
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ik ben het met Ruud eens, dat als je aan iemand goede service verleent, dat diegene dan uiterst zorgvuldig moet zijn in het vermelden van prijzen en het maken van een prijsoverzicht.
Alleen, je kunt er prat op gaan dat Hans het niet zo bedoeld heeft, iedereen kan zich vergissen. Dus dit had mijns inziens heel gemakkelijk kunnen worden opgelost als Ruud bijvoorbeeld had gepost:
Hans, de prijzen van S&C zijn niet correct. Op basis van de prijslijst 2006, zie hun website of deze link: http://www.speakerenco.nl/content/folder2006.pdf kun je zien dat we concurrerend zijn met bijvoorbeeld BMM.
Klinkt heel anders en je bereikt veel meer. En niemand zal je kwalijk nemen als je hier verschijnt met een bericht omdat er verkeerde informatie over je bedrijf wordt gepost.
Ruud, wat ik je wil aanbevelen, zorg dat jullie met de zelfbouwwinkels vaker een update van de prijslijst geven. Bij de online shops worden de prijzen niet slechts eenmaal per jaar veranderd en zodra nieuwe produkten uitkomen vindt je die ook meteen terug. Dat is een gemis bij bijvoorbeeld S&Co. Veel mensen vinden het prettig om te surfen en niet een telefoontje te hoeven doen.
Alleen, je kunt er prat op gaan dat Hans het niet zo bedoeld heeft, iedereen kan zich vergissen. Dus dit had mijns inziens heel gemakkelijk kunnen worden opgelost als Ruud bijvoorbeeld had gepost:
Hans, de prijzen van S&C zijn niet correct. Op basis van de prijslijst 2006, zie hun website of deze link: http://www.speakerenco.nl/content/folder2006.pdf kun je zien dat we concurrerend zijn met bijvoorbeeld BMM.
Klinkt heel anders en je bereikt veel meer. En niemand zal je kwalijk nemen als je hier verschijnt met een bericht omdat er verkeerde informatie over je bedrijf wordt gepost.
Ruud, wat ik je wil aanbevelen, zorg dat jullie met de zelfbouwwinkels vaker een update van de prijslijst geven. Bij de online shops worden de prijzen niet slechts eenmaal per jaar veranderd en zodra nieuwe produkten uitkomen vindt je die ook meteen terug. Dat is een gemis bij bijvoorbeeld S&Co. Veel mensen vinden het prettig om te surfen en niet een telefoontje te hoeven doen.
-
Speaker & Co
- Ook commercieel actief
- Berichten: 6
- Lid geworden op: vr 01 dec 2006, 11:32
Re: keuze filter-C's
Beste Hans,Hans Nootdorp schreef:In mijn zoektocht naar goede C's (en L's) voor mijn nieuwe Xover filter stuitte ik uiteraard opde site van Tony Gee, waarop hij een zeer uitgebreide test van filter-C's heeft gezet. Zeer nuttig, Tony!
Daarna ben ik eens gaan kijken waar en tegen welke prijs e.e.a. is te krijgen.
Voor mijzelf heb ik van "de betere" caps een overzicht gemaakt. Wellicht is dit overzicht voor andere hobbyisten ook interessant.
ps. Een USA-leverancier heb ik niet opgenomen vanwege de oninteressante "omweg".
ps2 Pin mij niet vast op de prijzen (kan natuurlijk per dag veranderen)
Misschien wat laat, maar ik wil toch wel even kwijt dat de pijzen van de kondensatoren niet correct vermeld stonden. Als je wat roept, prima maar dan wel graag even controleren of het klopt
Bovendien kwam ik ook nog ergens de opmerking tegen dat de prijzen slechts één keer per jaar veranderd zouden worden. Ook dat is niet correct. Ik heb dit jaar al 4 keer de prijslijst aangepast. Dit mede in verband met de alsmaar stijgende koperprijzen.
Met vriendelijke groet,
Titus Nissen
Speaker & Co
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Ik heb blijkbaar nogal wat stof doen opwaaien.
Misschien wat verduidelijking van mijn kant:
Ten eerste was het primair mijn bedoeling om aan de door Tony geteste caps een budgettair prijskaartje te hangen. Om zo te komen tot een zogenaamde prijskwaliteit verhouding. Ik heb mij daarbij beperkt door de caps op de ranking van Tony te sorteren. Het was niet mijn insteek om eens duidelijk alle leverancers op een rijtje te zetten. Maar bij het zoeken naar de prijzen op Internet, vond ik het nodig om bij verschillende leveranciers te kijken. En daar ik dan toch prijzen moest "opschrijven" (ik heb nl. geen olifantengeheugen), ontsond zo al snel mijn tabel. En daar er in het lijstje heel wat uurtjes waren gaan zitten, leek het mij dat het ook voor andere hobbyisten behulpzaam zou kunnen zijn bij het kiezen van het TYPE cap.
Wat betreft de prijzen van Speaker&Co: die heb ik gehaald uit het boekje dat ik slechts 2 maanden geleden in Rotterdam heb meegekregen. Niet verwachtende dat de actuele prijzen ondertussen al zoveel afwijken. Ondertussen heb ik in mijn tabel geupdate met de prijzen van S&C en Speakerland die ik vandaag van het web heb gehaald. Hopelijk zet dat een en ander recht. Ik zou het jammer vinden als de Nederlandse zaken er ten onrechte ongunstig uit zouden springen. NB In mijn eerste post had ik er bij gezet, dat ik niet 100% instond voor de actualiteit van de prijzen.
Verder Ruud, heb ik bij jullie in de zaak inderdaad erg prettig kunnen luisteren, maar dat heb ik ook in Rotterdam, Haarlem en bij Remo gedaan. (naast enkele sessies bij mensen thuis) Ik waardeer dat zeker, maar uiteindelijk kan ik natuurlijk niet overal tegelijk mijn spullen kopen.
Mijn vriendin maakte vanochtend de vergelijking met het maken van proefritten voor een nieuwe auto. Ik heb idd dit voorjaar in wel 6 auto's gereden en heb ook toen heb er slechts 1 kunnen uitkiezen.
Zoals Wowly terecht opmerkte: ik ga niet graag over 1 nacht ijs. (meestal is het water er onder toch wel erg koud...)
Verder weet ik nog niet waar ik mijn Mundorf caps, Mundorf/Jantzen foliespoelen, loodbitumen, dempingsmateriaal etc. moet gaan kopen....
Overigens heb ik ook zo'n lijstje met spoelen (lucht, Tritec en folie). Aan jullie de keuze of ik die wel/niet moet posten.
Misschien wat verduidelijking van mijn kant:
Ten eerste was het primair mijn bedoeling om aan de door Tony geteste caps een budgettair prijskaartje te hangen. Om zo te komen tot een zogenaamde prijskwaliteit verhouding. Ik heb mij daarbij beperkt door de caps op de ranking van Tony te sorteren. Het was niet mijn insteek om eens duidelijk alle leverancers op een rijtje te zetten. Maar bij het zoeken naar de prijzen op Internet, vond ik het nodig om bij verschillende leveranciers te kijken. En daar ik dan toch prijzen moest "opschrijven" (ik heb nl. geen olifantengeheugen), ontsond zo al snel mijn tabel. En daar er in het lijstje heel wat uurtjes waren gaan zitten, leek het mij dat het ook voor andere hobbyisten behulpzaam zou kunnen zijn bij het kiezen van het TYPE cap.
Wat betreft de prijzen van Speaker&Co: die heb ik gehaald uit het boekje dat ik slechts 2 maanden geleden in Rotterdam heb meegekregen. Niet verwachtende dat de actuele prijzen ondertussen al zoveel afwijken. Ondertussen heb ik in mijn tabel geupdate met de prijzen van S&C en Speakerland die ik vandaag van het web heb gehaald. Hopelijk zet dat een en ander recht. Ik zou het jammer vinden als de Nederlandse zaken er ten onrechte ongunstig uit zouden springen. NB In mijn eerste post had ik er bij gezet, dat ik niet 100% instond voor de actualiteit van de prijzen.
Verder Ruud, heb ik bij jullie in de zaak inderdaad erg prettig kunnen luisteren, maar dat heb ik ook in Rotterdam, Haarlem en bij Remo gedaan. (naast enkele sessies bij mensen thuis) Ik waardeer dat zeker, maar uiteindelijk kan ik natuurlijk niet overal tegelijk mijn spullen kopen.
Mijn vriendin maakte vanochtend de vergelijking met het maken van proefritten voor een nieuwe auto. Ik heb idd dit voorjaar in wel 6 auto's gereden en heb ook toen heb er slechts 1 kunnen uitkiezen.
Zoals Wowly terecht opmerkte: ik ga niet graag over 1 nacht ijs. (meestal is het water er onder toch wel erg koud...)
Verder weet ik nog niet waar ik mijn Mundorf caps, Mundorf/Jantzen foliespoelen, loodbitumen, dempingsmateriaal etc. moet gaan kopen....
Overigens heb ik ook zo'n lijstje met spoelen (lucht, Tritec en folie). Aan jullie de keuze of ik die wel/niet moet posten.
Laatst gewijzigd door Hans Nootdorp op vr 01 dec 2006, 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Kees, zover wil ik niet gaan. Was niet mijn bedoeling, zoals je hierover boven kunt lezen. Overigens moet je heel wat capjes bij hifisound bestellen, voordat je geen 15,- verzendkosten meer hoeft te betalen. (> 2000,- Euro). Of woon je misschien in Dtsl?
Even langswippen in Oss, Rdam, Haarlem of Groningen spaart natuurlijk wel verzendkosten uit
Even langswippen in Oss, Rdam, Haarlem of Groningen spaart natuurlijk wel verzendkosten uit
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Beste Hans
Zou je me de lijst in excel of een andere vorm toe kunnen sturen, dan vul ik mijn spullen zelf even goed in. De PX range blijft nu op rare plekken opduiken.
Caps&Coils verzendkosten zijn de TNT/TPG/PTT pakket tarieven zonder toeslag.
0 - 10 kg € 6.20 Basispakket met track and trace.
0 - 10 kg € 7.95 Zekerpakket. Bestellingen boven de 100,- euro verstuur ik alleen met tnt zeker. Dan is het verzekerd tegen verlies en wordt het alleen met een handtekening van de ontvanger afgegeven. (Geen pakketjes meer bij de buren afgeleverd, met deze verzendt optie).
Groeten Roland
Zou je me de lijst in excel of een andere vorm toe kunnen sturen, dan vul ik mijn spullen zelf even goed in. De PX range blijft nu op rare plekken opduiken.
Caps&Coils verzendkosten zijn de TNT/TPG/PTT pakket tarieven zonder toeslag.
0 - 10 kg € 6.20 Basispakket met track and trace.
0 - 10 kg € 7.95 Zekerpakket. Bestellingen boven de 100,- euro verstuur ik alleen met tnt zeker. Dan is het verzekerd tegen verlies en wordt het alleen met een handtekening van de ontvanger afgegeven. (Geen pakketjes meer bij de buren afgeleverd, met deze verzendt optie).
Groeten Roland
Laatst gewijzigd door Roland op vr 01 dec 2006, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Blijkbaar verandeen de prijzen per uur, een Audyn 3,3 kost nu € 2, 60, een Audyn Plus 3,3 € 9,81 en de tinfolie € 8,90: prijslijst.pdfHans Nootdorp schreef:Wat betreft de prijzen van Speaker&Co: die heb ik gehaald uit het boekje dat ik slechts 2 maanden geleden in Rotterdam heb meegekregen. Niet verwachtende dat de actuele prijzen ondertussen al zoveel afwijken. Ondertussen heb ik in mijn tabel geupdate met de prijzen van S&C en Speakerland die ik vandaag van het web heb gehaald.
