budget dvd spelers. Door de bomen geen bos meer!

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

budget dvd spelers. Door de bomen geen bos meer!

Bericht door bartsegers »

Beste forummers.

het wordt tijd voor een neiuwe aankoop.

Ik wil een nieuwe (2e hands) dvd gaan aanschaffen.

De oude sony dav300 speelt geen gebrande dvd's en laat ik die nu net wel eens hebben liggen.

Het budget zit rond de 100 euro. maar er zijn ZOVEEL merken en type's dat ik geen idee meer heb, wie nu echt nog een beetje kwaliteit levert voor die 50-100 euro.

hij moet dus gebrande dvd's spelen. leifst divx mogelijkheden met oog op de toekomst.

Moet ik zoeken bij finlux, yamata, provision etc?

Wieheeft er ervaringen dus, met het laag budget segment.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Desteijds heb ik een JVC speler gekocht. Deze stond er in twee betere winkels om bekend dat ie zeer veel accepteerde. En dat deed ie ook. Ben ff het type nummer kwijt, maar het was een "slim"-line speler, lekker dun dus.

Wowly
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Iedere ramsh DVD/DVX speler van onder de EU 50 speelt tegenwoordig alles af .... :lol: Zelf heb ik een (nu 2 jaar oude) Aristona van 79 eu die vrijwel alles lust.

Overigens zou ik nu gaan voor een speler/recorder - HDrecorder combi.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

alvast bedankt voor de reacties.

zoals ik inderdaad op menig revieuw site kan lezen slikken veel budget spelers werkelijk alles.

nu ben ik toch een beethje huiverig wat die klasse betreft.
Dat ze een dvd tje afspelen ka ik geloven, maar of er dan een stabiel beeld is?
Ik hoef verder geen opname mogelijkheden wat dat betreft. Het apparaat dient lauter voor een avond vullend DVD tje, verder niets.

maw. een nieuwe of 3e hands Hitatchi speler zal mijn bevallen?
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Ik heb laatst een Cyberhome 4620 aangeschaft voo de kids.
geeft een verbazend net beeld [zelfs progressive]. Kost iets van 45 euro.
Slikt tot nu toe alles. En kan dus Divx afspelen.
Enige nadeel is dat het niet een super stille speler is.
Maakt niet veel geluid maar meer als de speler in kamer [die is dan ook gewoon stil], kan dus in een kleine kamer storend zijn.
Volgens mij geld dit voor de meeste budget spelers.
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Ik had een Cyberhome 401. De eerste was na een week stuk, en de tweede heeft het een jaar uitgehouden, en was zeer weinig gebruikt. DivX heeft ie nooit goed af willen spelen, audio cd's stopte ie na een half jaar mee, en na een jaar wou ie ook geen dvd's meer afspelen. Ding was €49,- maar dat is nog duur als je kijkt hoe kort ze mee gaan. Kun je beter iets meer uitgeven aan een apparaat die 't jaren vol houdt :)
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

DualdudE schreef:
Kun je beter iets meer uitgeven aan een apparaat die 't jaren vol houdt :)
Neh, niet in dit budget. Gewoon regelmatig een nieuwe dan kan ie ook weer de nieuwste codecs afspelen [Nero digital, H264 b.v] :wink:

Mijn moeder heeft ook een prul spelertje [50 euro, compleet waardeloos D merk] maar deze doet het al 2jaar.
mag eigenlijk wel eens kapot gaan, kan ze een nettere weer terug plaatsen :D

Alle waar is naar zijn geld, dus verwacht niet een super speler voor dit budget.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

mluyben schreef:
DualdudE schreef:
Kun je beter iets meer uitgeven aan een apparaat die 't jaren vol houdt :)
Neh, niet in dit budget. Gewoon regelmatig een nieuwe dan kan ie ook weer de nieuwste codecs afspelen [Nero digital, H264 b.v] :wink:
Je kunt het natuurlijk ook combineren. Koop een apparaat van 50,- bij een zaak waar je voor 15,- extra de garantietermijn verlengd tot 5 jaar, en je bent verzekerd van 5 jaar speelplezier. Reparatie is vaak niet rendabel, dus bij problemen krijg je in veel gevallen een vervangend apparaat waarmee je weer volledig bij de tijd bent. ;)

Tenzij je de "pech" hebt dat je speler langer dan 5 jaar meegaat. :mrgreen:
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Nouw, iedereen bedankt.
toevalig dat ik de naam cyberhome tegen kom hier.

ik heb contact met iemand die mij een tweedehands cyberhome speler aanbied.

het betreft deze speler.

http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=13&page=11

dat hij zwart is, vind ik al een pluspunt. en de revieuws her en der zijn ook ok.

Ik ben benieuwd wel naar het geluid (van apparaat) want erg groot is mijn studentenkamer niet.

Alvast bedankt, wordt vervolgd als ie in setup staat!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

wij hebben hier in de huiskamer een cyberhome spelertje staan. Budget spelertje, maar echt een prima ding.

Zelf heb ik een philips dvd737, maar die maakt echt een pokke herrie soms.


Die cyberhome is wel een eluk dingetje en prima als je alles wil spelen :)

Waar je met divx spelers vooral op moet letten is de ondertiteling. Die is bij die cyberhome dacht ik geel, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.
Bij mijn philips dvd speler was er gelukkig een firmware upgrade om ze wit te maken (en leesbaar)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik zou een cyberhome of whatever c - merk niet tweedehands aanschaffen. De JVC, toch een a merk, koste destijds nog maar 75 €, en is erg veel gebruikt totdat ik een xbox ombouwde en hij niet meer nodig was. Hij staat nu bij mijn ouders alwaar hij rustig doorgaat met zijn functies......Er zat iets van NV in de benaming.

Wowly
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

bartsegers schreef:
Is al een oudje volgens mij. Cyberhome, zoals al gezegt, zou ik niet tweedehands kopen. (Ik persoonlijk zou er zowizo geen meer kopen) De mediamarkt heeft ook wel leuke spelers staan voor < €100 o.a. een philips die ook alles kan afspelen. Dan heb je net ff wat meer kwaliteit dan een Cyberhome.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik ben het met jullie eens dat cyberhome wel erg cheap is. Dat was mijn vooroordeel ook. Maar aan de andere kant is het wel een leuk spelertje.

Hij draait hier nu iets van 2 jaar, en is dus wel redelijk student proef. (ultime test :P ).
Tis geen top speler, maarja dat kan je ook niet voor dat bedrag verwachten.
Ik had iig een stuk minder verwacht van dit spelertje.

En persoonlijk heb ik het niet zo op JVC alleen maar gedonder mee gehad (met name leesbaarheid en ondersteuning van diverse disk +/- , divx etc etc)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Op het gebied van audio deed de wat oudere Cyberhome van mijn moeder niet onder voor mijn CD-speler van Nakamichi, maar voor de latere generaties schijnt dat helaas niet meer op te gaan.

Het beeld van Cyberhome is absoluut niet verkeerd, en v.w.b. compatibiliteit staat dit merk toch wel ver bovenaan. Wat dat betreft lopen de bekendere merken nog altijd achterop, maar gezien hun belangen in de film- en audio-industrie zal dat niet snel veranderen. Wel ligt de levensduur van deze merken waarschijnlijk hoger, maar zoals gezegd bestaat er ook nog zoiets als verlengde garantie.

Het zijn peroonlijke keuzes, maar voor een product wat zo snel veroudert, zou ik het dus wel weten. Tweedehands kan je bij dit soort apparaten beter uit je hoofd laten, want vaak koop je (achteraf) de ellende van een ander.

Een ander goedkope speler met een goede compatibiliteit is de Umax DVD-7400x, welke ook op de markt wordt gebracht als Kazuki DVD-7400x (HEMA) / Yamada Chili 7200xcu / Eltax DVD 252. Onlangs heb ik een Kazuki van 55,- teruggebracht naar de Hema omdat hij bromde als ik de versterker ver open zette. Dat paste niet bij mijn plannen om er 6 eindtrappen zonder voorversterker op aan te sluiten. Bij normaal (stevig) volume viel het echter niet op en de kwaliteit was zeer acceptabel. Cyberhome is alleen iets meer een allesvreter, en de nazorg is beter.

Op Google is echter wel het nodige te vinden over de: 7400x.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

b_force schreef:
En persoonlijk heb ik het niet zo op JVC alleen maar gedonder mee gehad (met name leesbaarheid en ondersteuning van diverse disk +/- , divx etc etc)
Over Sony, Philips, Grundig, Aristona maar ook Denon hoor ik ook geregeld zulke geluiden. Net harddisk he! :P :twisted:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12448
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

jah ach de een ziet meer plus punten aan een merk en de ander weer min punten.

Yamada ondersteund ook een hoop, maar de speler zelf is erg brak en de lade gaat heeeeeel snel kapot.

(mijn broer heeft er een, en die was binnen enkele maanden al gammel)
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Dat kan inderdaad gebeuren, maar binnen een bepaald budget kan je nu eenmaal niet alles verwachten. Bij dit soort apparaten stel ik een maximale inzetbaarheid overigens boven robuustheid. Op defecten heb je immers garantie, en als ik over een paar jaar met de tijd mee wil, heb ik niets meer aan een robuust apparaat wat ik aan de straatstenen niet kwijt raak.

Het is maar net waar je je prioriteiten legt.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Het is inderdaad een discussie geworden van voorkeuren.

Aangezien ik met verstand kan omgaan met gammle apparatuur, zet ik zulke puntjes wat lager op het lijstje minpunten.

Wat betreft de bijgeluiden ben ik wel ietwat huiverig.

Is deze 20 euro niet goed besteed, ga ik verder zoeken. het grootste minpunt als 1e oplossende natuurlijk.

de oudere sony dav 300 is trouwens twee maal retour gegaan met doorgebrande einstrapjes. bij kortdurig normaal gebruik :shock:

Dat veracht je niet, gezien de aanschafprijs en merknaam.

Ik ben benieuwd in ieder geval!
hansr
Berichten: 187
Lid geworden op: di 10 jan 2006, 14:13
Locatie: Drachten

Bericht door hansr »

Hey,

Persoonlijk zou ik voor een pioneer dv-393 oid gaan. 99 euro en hij is regiovrij te maken. Hij klinkt redelijk tot goed en hij speelt veel af. Ik zelf heb een duurdere serie van pioneer en die bevalt uitstekend! Voor redelijke budgetspelers vind ik pioneer een goed merk! Mijn ouders hebben een jvc die ook naar tevredenheid speelt en ik heb voor mijn broer laatst een sony voor 89 euro gekocht die ook goed speelt. Dus eigenlijk kun je niet echt een bult vallen aan a-merken.

Philips hoort niet in mijn rijtje van goede a-merken thuis. verkoop het zelf in een winkel maar heb er behoorlijk veel klachten over.

Een merk als cyberhome yoko bla bla en supertech rotzooi komt er bij mij nooit meer in. Ze geven vaak gammel beeld en klinken nergens na. Liever 50 euro meer voor ongestoord kijk en leuisterplezier.

Ik zou mezelf ook afvragen hoevaak ik aparte codecs bekijk, ikzelf kijk zo nu en dan eens een divx geval maar hou het over het algemeen bij dvd en mp3. Laat dat nou net de formaten zijn wat bijna elk a-merk kan afspelen!

Een dvd of cd speler koop ik het liefst nieuw omdat dit soort spelers aan slijtage onderhevig zijn en omdat het prijsverschil bij budgetspelers toch niet zo groot is.

Succes met je keuze!
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

hansr schreef:
Ik zou mezelf ook afvragen hoevaak ik aparte codecs bekijk, ikzelf kijk zo nu en dan eens een divx geval maar hou het over het algemeen bij dvd en mp3. Laat dat nou net de formaten zijn wat bijna elk a-merk kan afspelen!
Zolang je bepaalde beperkingen voor lief neemt. ;)

Misschien is het niet zo'n punt als je af en toe een bepaalde DiVX-film of een bepaald type DVD niet kan afspelen. Vervelender wordt het waarschijnlijk wanneer de speler moeite blijkt te hebben met VBR, niet overweg kan met de audio-tracks van bepaalde (blijkbaar toch populaire) programma's, en verder elke file negeert waarin copyright staat aangevinkt.

Vergelijk maar eens het aantal MP3-bestanden in de playlist met het aantal wat je op CD had gezet. Dan spreek ik over MP3, en laat ik formaten als MP4, OGG en WMA nog buiten beschouwing. Met wat geluk mis je slechts 1 tot 2%, maar schrik niet als dat bij een A-merk (ook bij dure apparaten) oploopt naar 15 tot 20%.

Overigens lijkt Pioneer een van de weinige gevestigde merken te zijn die zich niet volledig door licenties o.i.d. laat binden, want als je het mag geloven schijnen een aantal van hun spelers ook allesvreters te zijn. Als dat zo is, dan kan zo'n DVD-393 wel eens een goede tip zijn. Leuke bijkomstigheid is dat hij Dual Layer leest, maar wederom valt Pioneer hierbij terug op DVD-R. De DVD+R gebruiker voor wie Dual Layer ondersteuning belangrijk is, komt alweer snel uit op merken als Cyberhome met bijv. de 4620 voor 39,- of de 635S (SACD) voor 79,-.

Eigenlijk zijn persoonlijke voorkeuren hier zo bindend dat een goede speler (of zelfs merk) nauwelijks valt aan te wijzen. Van alle audio/video-apparaten is de DVD-speler zowat de enige waarbij zelfs de best gevulde portemonnee nauwelijks invloed kan uitoefenen op het aantal te nemen consessies. Vandaar dat ook bij toepassingen buiten de woonkamer de balans volgens mij steeds vaker zal doorslaan naar goedkope apparaten.
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

de Cyberhome is binnen!

Werkelijk nieuwstaat nog, eindelijk eens een verkoper die zijn woorden kracht bij zet.

Alles aanwezig nog, bon en boekjes zullen we maar zeggen.

Meteen alles voorzien van nieuwe interlinkies, en eens een dvd tje opgezet.

een gebrand ding, dus dat was test 1. en die is geslaagd :)

menu is super snel, alsook de speler en de functies zelf.
Bijgeluiden? niets van te horen :)

binnekort eens wat mp3 tjes branden en dan is test 2 aan de beurt.

Ik ben tevreden vooralsnog!
hansr
Berichten: 187
Lid geworden op: di 10 jan 2006, 14:13
Locatie: Drachten

Bericht door hansr »

mooi dat je tevreden over de cyberhome dvd speler bent!

Even een beetje visie uitwisselen over het commentaar/aanmerkingen op mijn post. Ikzelf ben vrij handig met computers en ik ben dan ook in staat om via een bepaalde omweg bepaalde dingen zo te coderen dat ik alles aan audio op mp3 krijg bijvoorbeeld. Liefst niet want ik vind mp3 nog steeds verschrikkelijk om aan te horen, ook als het goed gecodeerd is. Als ik dingen heb die ik niet standaard kan afspelen codeer ik de bestanden meestal zo dat mijn pioneer de formaten in 90% en misschien ook wel 95% van de gevallen wel afspeelt.

Ik kan me voorstellen dat het lastig is, maar als we werkelijk de patent rechten etc gaan volgen dan zijn divx en soortgelijke formaten straks ook verleden tijd. Ik ben zelf eigenlijk tot nu toe nooit iets tegengekomen wat ik niet af kon spelen hetzij met recoderen of in de normale staat. Ik kan me echter voorstellen dat mensen hier wel moeite mee hebben en dat dit soort bijkomstigheden reden is om een ander merk als pioneer, sony, jvc of iets anders qua a-merken te kiezen.

Mij is echter wel duidelijk geworden dat A-merken over het algemeen qua beeld en geluid beter presteren dan een provision of cyberhome of hiteker of een ander b-merk en dat is voor mijzelf een reden om gewoon een a-merk te kiezen.

De Pioneer was slechts een suggestie en ik vind dat de topicstarter dit niet als het enige advies moet opvatten omdat er zat andere merken zijn die net zo goed of misschien wel beter dan pioneer zijn, dat zou ik zelf ook niet doen. Ik hoop voor hem dat de cyberhome het een behoorlijke tijd uithoud want dan heeft hij veel waar voor zijn geld! en voor relatief weinig geld veel plezier gehad!

In ieder geval succes met je speler!

Just my vision!

Groeten,

Hans
DIY_peter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 8:23

Bericht door DIY_peter »

Wij hadden ook wat pech met onze Cyberhome 401. Die goedkope spelers zijn eigenlijk gewoon een kast met een goedkope pc dvd speler in en een klein beetje elektronika.
Maar als ze spelen, doen ze het meetsal wel vrij goed. Zeker voor die prijs.

Ik lees de laatste tijd veel positieve dingen over het merk Peekton. Die dingen spelen echt alles, en kosten 50€ bij pixmania.

Iemand al ervaring mee?

Ik heb trouwens minder en minder vertrouwen in zgn. A-merken. Als die iets voor 100€ verkopen dan kan je er zeker van zijn dat het ook een B of C toestel is met hun logo erop. Ik heb het niet over hun duurdere spelers, die zullen wel beter zijn.
Ik las bvb. ergens dat sommige spelers van Yamaha eigenlijk van Peekton zijn. Geen idee of het waar is, maar ze gebruikten blijkbaar wel dezelfde firmware.
Plaats reactie