Volt
Moderator: Beheerdersteam
36 Hz is wel een beetje hoog voor een SUB driver.
REL moet het geloof ik meer hebben van de grapjes die ze in het electrische deel toepassen dan van de driver/kast.
MAar dat betekent niet dat deze driver een minder geschikte driver is. Parameters zien er verder goed uit, maar verwacht er geen overweldigende diepe bass van.
REL moet het geloof ik meer hebben van de grapjes die ze in het electrische deel toepassen dan van de driver/kast.
MAar dat betekent niet dat deze driver een minder geschikte driver is. Parameters zien er verder goed uit, maar verwacht er geen overweldigende diepe bass van.
- Rademakers
de xmax is 2.5 cm zoals er staat.
zal dan direct aan de grens zijn voor beschadiging,gezien magneet en rolrand lijkt me de xmax toch wel redelijk flink.
36hz, is wel te tunen op 30 hz ,toch wel vrij laag voor een 8inch.
overweldigend diep hoeft ook niet,maar beetje snel muzikaal liever.
lijkt me wel wat denk ik
zal dan direct aan de grens zijn voor beschadiging,gezien magneet en rolrand lijkt me de xmax toch wel redelijk flink.
36hz, is wel te tunen op 30 hz ,toch wel vrij laag voor een 8inch.
overweldigend diep hoeft ook niet,maar beetje snel muzikaal liever.
lijkt me wel wat denk ik
2.5 cm lijkt eerder op de xdamage peak-peak. Heeft vrij weinig te maken met een xmax welke de grens van het lineare gebied aangeeft on way. Enige wat je uit de 2.5 kan concluderen is dat de xmax NOOIT groter dan 12.5 mm zal. In werkelijkheid zal deze een stuk lager liggen.
Voor muziek zou het wel eens een hele leuke driver zijn! Maar ik heb er totaal geen ervaring mee.
Pas op met te laag tunen, het is nog altijd optimaal om op de fs te tunen (heb ik me aan laten praten
).
Voor muziek zou het wel eens een hele leuke driver zijn! Maar ik heb er totaal geen ervaring mee.
Pas op met te laag tunen, het is nog altijd optimaal om op de fs te tunen (heb ik me aan laten praten
Xmax en Xlin worden nogal eens door elkaar gebruikt. Xmax is wat mij betreft de maximale uitslag die de woofer kan maken vanwege de ophanging of voordat de spoeldrager tegen de achterste poolplaat slaat of voorbij de voorste poolplaat schiet.
De Xlin is de maximale uitslag waarbij de spreekspoel in het magneetveld zit, hier is de aandrijving en controle optimaal. Deze laatste is de helft van het verschil tussen de wikkelhoogte en poolplaatdikte.
De Xlin is de maximale uitslag waarbij de spreekspoel in het magneetveld zit, hier is de aandrijving en controle optimaal. Deze laatste is de helft van het verschil tussen de wikkelhoogte en poolplaatdikte.
Volgens de definitie is Xmax gelijk aan de lineair uitslag! Deze wordt vaak gemakshalve bepaald door de hoogte van de spreekspoel binnen de spleethoogte. Maar je zou Xmax ook nog conservatiever kunnen definieren (aan de hand van de lineairiteit van Bl bij een bepaalde uitslag). Xmech of Xdamage is de maximale uitslag voordat schade ontstaat.richard schreef:Xmax en Xlin worden nogal eens door elkaar gebruikt. Xmax is wat mij betreft de maximale uitslag die de woofer kan maken vanwege de ophanging of voordat de spoeldrager tegen de achterste poolplaat slaat of voorbij de voorste poolplaat schiet.