audiomanics schreef:KT88 schreef:
Ik zal wel e.e.a. over het hoofd zien.
Gelukkig las ik laatst een stukje waarin je de audiofile kabel in je voorversterker vervangen hebt met een stukje coax (RG58 ofzo)
Je was weer helemaal gelukkig.. Dit is welliswaar de andere kant op maar je merkte toch een enorm verschil op stukjes van pak-em-beet 20cm maximaal..
Kun je dat verklaren dan in R L en C?
Nee, wel in microfonie.
Blazen met de mond op de kabel gaf een duidelijke "whoosh" in de speakers.
Die gare MIT heeft ook erg veel losse draadjes, die allemaal los tegen elkaar liggen.
Goed, we hebben hier over luidsprekerkabels.. Luidsprekerkabel heb je meteen al meer van nodig en het is ook vaker een stuk duurder om te maken. Door deze gegevens zijn ze nou niet zo geweldig om mee te experimenteren. Kom ik weer bij mijn standpunt: Het is algemeen geaccepteerd dat de ene condensator of spoel van dit of dat merk beter klinkt maar een stuk draad kan niets uitmaken?
Ik hoopte slechts aan te tonen dat, in het voorbeeld van de AntiCables, de R,L en C waarden in theorie niets kunnen veranderen, of het zou de relatief hoge Rdc van 0.1 ohm moeten zijn.
Dit was dan wel voor 10 meter kabel, hetgeen ongebruikelijk lang is IMO.
Kabels met een duidelijk andere opbouw dan simpel koper, zoals jouw koolstof-strengen, hebben ook duidelijk een grotere afwijking in Rdc.
Volgens
Jacco Met Verstand Van Mathematica **grijnz** zou dat wel degelijk hoorbaar kunnen worden.
Overigens is mij gebleken dat Maggies, met hun resistief karakter, verregaand immuun zijn voor verschillende kabeldiktes.
Een te dunne kabel geeft enkele tienden dB verlies, wel, dan draaien we de volumeknop iets verder open, toch?