sub met Vifa 26 WA 550/4 en Omnes Audio DPA400
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
sub met Vifa 26 WA 550/4 en Omnes Audio DPA400
zo, een echt stukje teamwerk deze sub. ik heb t basis ontwerp gedaan (gewoon gesloten Q=0.7)aan de hand van wensen de collega (laten we 'm "Hans" noemen) bij wie de sub in z'n woonkamer gaat komen, vervolgens heeft PN dit ontwerp uitgewerkt en het MDF in de juiste vorm gemept. Als dat gereed is gaat Hans 'm verder in elkaar zetten.
De sub gaat ingezet worden voor HT, bas zal dus nog wel wat geboost worden met de amp.
De sub gaat ingezet worden voor HT, bas zal dus nog wel wat geboost worden met de amp.
- Bijlagen
-
- 26WA550-4.zip
- het datasheet van de driver
- (190.64 KiB) 308 keer gedownload
- SSassen
- Contacteer:
PN? Ik heb gegoogled maar die kent geen meneer PN 
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Je moet ook niet go(o)gelen, hij is gewoon een lid van dit forum....SSassen schreef:PN? Ik heb gegoogled maar die kent geen meneer PN
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
Hij speelt nog niet, zoals al eerder gezegt is dit ontwerp door Henkjan gemaakt en heb ik een houtpakket gemaakt, Hans gaat hem in elkaar zetten en daarna fineren.
Met betrekking op de bracing: het is een gesloten kast, dus is de stijfheid het belangrijkste, aangezien de luchtverplaatsing niet groot is in een gesloten kast lijkt mij de bracing zoals het nu gemaakt is geen probleem. of maak ik nu een denk fout????
grt.
Peter
Met betrekking op de bracing: het is een gesloten kast, dus is de stijfheid het belangrijkste, aangezien de luchtverplaatsing niet groot is in een gesloten kast lijkt mij de bracing zoals het nu gemaakt is geen probleem. of maak ik nu een denk fout????
grt.
Peter
Hallo,
Juist bij de moderne woofers doet men er alles aan om de lucht aan de achterkant van de konus zoveel mogelijk vrij te laten, zo zie je nu bijna altijd een spider die aan de achterzijde open is. De druk die onder de stofkap wordt opgewekt kan nu minder makkelijk weg. Hoewel je het bij een gesloten kast inderdaad nauwelijks of niet zal kunnen horen denk ik dat dit toch bijgeluiden en verliezen kan opleveren. Kijk, even een stukje hout weghalen is niet veel moeite.
Als je het effect met eigen oren wil horen moet je de woofer maar eens met de magneet op een tafel leggen en zorgen dat er maar een heel kleine kier is onder het poolgat. Als je de woofer dan wat slag laat maken zal je hoogstwaarschijnlijk bijgeluiden horen. Althans dit heb ik met een Ciare 12.00SW subdriver ondervonden.
Groeten Walter
Juist bij de moderne woofers doet men er alles aan om de lucht aan de achterkant van de konus zoveel mogelijk vrij te laten, zo zie je nu bijna altijd een spider die aan de achterzijde open is. De druk die onder de stofkap wordt opgewekt kan nu minder makkelijk weg. Hoewel je het bij een gesloten kast inderdaad nauwelijks of niet zal kunnen horen denk ik dat dit toch bijgeluiden en verliezen kan opleveren. Kijk, even een stukje hout weghalen is niet veel moeite.
Als je het effect met eigen oren wil horen moet je de woofer maar eens met de magneet op een tafel leggen en zorgen dat er maar een heel kleine kier is onder het poolgat. Als je de woofer dan wat slag laat maken zal je hoogstwaarschijnlijk bijgeluiden horen. Althans dit heb ik met een Ciare 12.00SW subdriver ondervonden.
Groeten Walter
- SSassen
- Contacteer:
Of kinderen met een konijn of cavia? Maken die zich ook eens nuttig?Ach, Hans heeft wel een vijl toch?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
zo, eergisteren wezen luisteren, en we konden dik tevreden zijn over t resultaat.
nu nog Hans overtuigen dat hij 'm ook bij muziek kan gebruiken
er was een vraag om een tekening, die lijkt helaas er niet (meer) te zijn... hier is in elk geval de zaaglijst:
afmetingen van de kast:
b*h*d = 300*485*500mm
MDF
Breedte Lengte Dikte Aantal
30 48,5 25 mm 2 Voorkant
25 43,5 25 mm 1 Achterkant
25 45 25 mm 2 boven/onderkant
48,5 45 25 mm 2 Zijkanten
25 43,5 18 mm 1 Achterkant
38 43,5 18 mm 1 Bracing
11,6 38 18 mm 2 Bracing
11,6 20,8 18 mm 4 Bracing
dit samen met de foto's hier zou je 'm van moeten kunnen bouwen...
er was een vraag om een tekening, die lijkt helaas er niet (meer) te zijn... hier is in elk geval de zaaglijst:
afmetingen van de kast:
b*h*d = 300*485*500mm
MDF
Breedte Lengte Dikte Aantal
30 48,5 25 mm 2 Voorkant
25 43,5 25 mm 1 Achterkant
25 45 25 mm 2 boven/onderkant
48,5 45 25 mm 2 Zijkanten
25 43,5 18 mm 1 Achterkant
38 43,5 18 mm 1 Bracing
11,6 38 18 mm 2 Bracing
11,6 20,8 18 mm 4 Bracing
dit samen met de foto's hier zou je 'm van moeten kunnen bouwen...