hallo mensen,
mijn vader heeft in zijn ''luisterkamer'' een surroundset staan van Bose.
Er komt een prachtig geluid uit, alleen bij het aanzetten van de lamp ploppen de luidsprekers.
Nou doet hij hier zelf niks op uit, maar mij leek het niet echt goed voor de installatie.
Aangezien ik het zonde vind om zo'n mooi (en duur) setje naar de manen te zien gaan
vraag ik mij af wat hier de rede van zou kunnen zijn, zodat ik het kan verhelpen.
Als iemand een antwoord heeft hoor ik het graag, bij voorbaat dank.
Fido
luidsprekers ploppen
Moderator: Beheerdersteam
- Jan-Willem
- Contacteer:
Re: luidsprekers ploppen
Is de schakelaar van de lamp wel helemaal fris (trekt hij vonken)? Of zit er een brakke dimmer tussen? Is de surroundset met een randaardestekker aangesloten op een ongeaard stopcontact?fido schreef:... alleen bij het aanzetten van de lamp ploppen de luidsprekers.
In die gevallen zou je de schakelaar kunnen vervangen, of de dimmer vervangen door een kwalitatief goed exemplaar (en die zijn ook wel wat duurder dan een paar euro), of een deugdelijke wandcontactdoos met randaarde kunnen installeren.
Ook zou je kunnen overwegen de set op een andere groep aan te sluiten dan de verlichting. In dat geval moet je er waarschijnlijk een paar installatiedraden bij trekken (of bij laten trekken door een installateur).