luidsprekers ploppen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
fido

luidsprekers ploppen

Bericht door fido »

hallo mensen,
mijn vader heeft in zijn ''luisterkamer'' een surroundset staan van Bose.
Er komt een prachtig geluid uit, alleen bij het aanzetten van de lamp ploppen de luidsprekers.
Nou doet hij hier zelf niks op uit, maar mij leek het niet echt goed voor de installatie.
Aangezien ik het zonde vind om zo'n mooi (en duur) setje naar de manen te zien gaan
vraag ik mij af wat hier de rede van zou kunnen zijn, zodat ik het kan verhelpen.
Als iemand een antwoord heeft hoor ik het graag, bij voorbaat dank.

Fido
Jan-Willem
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Prachtig geluid uit een Bose set :? :lol: VOlgens mij heeft het geen gevolgen, gewoon een sinus van (20 hz?)
fido

Bericht door fido »

Jan-Willem schreef:
Prachtig geluid uit een Bose set :? :lol: VOlgens mij heeft het geen gevolgen, gewoon een sinus van (20 hz?)
Bedankt voor je antwoord :? , is er misschien iemand die wel weet waar het aan zou kunnen liggen?
M.v.g. Fido
richard

Re: luidsprekers ploppen

Bericht door richard »

fido schreef:
... alleen bij het aanzetten van de lamp ploppen de luidsprekers.
Is de schakelaar van de lamp wel helemaal fris (trekt hij vonken)? Of zit er een brakke dimmer tussen? Is de surroundset met een randaardestekker aangesloten op een ongeaard stopcontact?

In die gevallen zou je de schakelaar kunnen vervangen, of de dimmer vervangen door een kwalitatief goed exemplaar (en die zijn ook wel wat duurder dan een paar euro), of een deugdelijke wandcontactdoos met randaarde kunnen installeren.

Ook zou je kunnen overwegen de set op een andere groep aan te sluiten dan de verlichting. In dat geval moet je er waarschijnlijk een paar installatiedraden bij trekken (of bij laten trekken door een installateur).
lepain
Contacteer:

Bericht door lepain »

Ik heb dit ook wel eens gehad toen de computer nog in een andere kamer stond, ik vond het wel grappig eigenlijk.
En die speakers zijn nog heel hoor. 8)
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

had een collega ook, bij hem lag het aan de ijskast. toen z'n audio op een separate groep gezet en t was in orde
Plaats reactie