Nieuwe Peerless XXLS met aluminium conus

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Hi-man
Berichten: 33
Lid geworden op: za 24 sep 2005, 15:00

Nieuwe Peerless XXLS met aluminium conus

Bericht door Hi-man »

Hi,

Weet iemand al meer over de nieuwe XXLS van peerless met aluminium conus?

Het is de laatste nieuwe unit met een EBP van 49,7 en voelt zich thuis in een gesloten kast. In tegenstelling tot de 8 ohm variant van de XXLS lijn kan deze in een stuk compactere behuizing.

Meer info:

Datasheet van de 12": http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=321

Redactioneel stukje: http://www.tymphany.com/press_releases/ ... -30-05.pdf

Ben benieuwd of iemand hier al meer info over heeft, of weet of deze unit al te bestellen is.

Hi-man
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Response lijkt iets smoother, en ze breken dubbel zo laat op ) 3 Khz i.p.v 1.5.

Misschien dat deze woofer wel in staat is om wat verder door te spelen.

Verder 0.5 mm meer Xmax :P
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

die look is wel appart, en volgens mij is de Fs ietsjes lager ook.
We zullen hem eens door een simulatie gooien :P

Mmm, hij is wat simulatie betreft bijna hetzelfde. Heeft ietsjes minder Spl, maar weer meer Xmax. Komt er op neer dat je iets meer power nodig hebt voor hetzelfde resultaat.


edit:
mm zie net dat winisd een leuk foutje heeft gemaakt wat rendement betreft :(. Op de site is die 91.2dB, in Winisd 86 dB :(
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ze zijn er naar keuze in een zwart of blank aluminium conus mag ik hopen? Want ik vind eerlijk gezegd de blank aluminium conus niet zo geslaagd. Doet mij teveel denken aan van die goedkope SukiYaki subwoofers uit 't verre Oosten die voor 19.95-euro bij de lokale bouwmarkt verkocht worden.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

SSassen schreef:
Ze zijn er naar keuze in een zwart of blank aluminium conus mag ik hopen? Want ik vind eerlijk gezegd de blank aluminium conus niet zo geslaagd. Doet mij teveel denken aan van die goedkope SukiYaki subwoofers uit 't verre Oosten die voor 19.95-euro bij de lokale bouwmarkt verkocht worden.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik vind de kleur persoonlijk ook niet echt geslaagd. Geef me dan maar liever de 830845 versie. Volgens mij gaat die nog ietsjes lager ook....
Gebruikersavatar
lepain
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 19 dec 2005, 19:15
Locatie: driehuis nh
Contacteer:

Bericht door lepain »

b_force schreef:

edit:
mm zie net dat winisd een leuk foutje heeft gemaakt wat rendement betreft :(. Op de site is die 91.2dB, in Winisd 86 dB :(
Misschien berekend winisd het "echte rendement" en staat op de site het rendement in half-space situatie.
Plaats reactie