KT88 schreef:Doug Self en John Curl staan te beven in hun schoenen, en jij hebt het over een "hobbyknutsel"?
Sneak-preview, superlatieve klasse-A
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Ach feitelijk zijn we allemaal hobbyisten, die vraag stelden Bruno en ik ons ook afgelopen vrijdag, op het moment dat je niet alleen voor je werk maar ook in je vrije tijd met deze hobby bezig bent
Ps. misschien kan ik hier gelijk even polsen of er belangstelling is voor de printen voor de versterker en voeding? E.e.a. zal niet via Elektuur aangeboden worden en ze zijn dus alleen direct via mij te verkrijgen. Ik bestel uiteraard liever niet 20+ stuks als ik d'r straks mee blijf zitten. Is er evt. ook belangstelling voor een kit? Bv. alle componenten, printen maar excl. trafo's en koellichaam?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ps. misschien kan ik hier gelijk even polsen of er belangstelling is voor de printen voor de versterker en voeding? E.e.a. zal niet via Elektuur aangeboden worden en ze zijn dus alleen direct via mij te verkrijgen. Ik bestel uiteraard liever niet 20+ stuks als ik d'r straks mee blijf zitten. Is er evt. ook belangstelling voor een kit? Bv. alle componenten, printen maar excl. trafo's en koellichaam?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Alhoewel ik van mening ben dat *echte mannen* hun projecten hardwired opbouwen danwel op gaatjesprint, ben ik voor 1 keer een watje en mag je me hierbij noteren voor een stereo set printen en evt. voeding (als die er ook is).SSassen schreef:Ps. misschien kan ik hier gelijk even polsen of er belangstelling is voor de printen voor de versterker en voeding? E.e.a. zal niet via Elektuur aangeboden worden en ze zijn dus alleen direct via mij te verkrijgen. Ik bestel uiteraard liever niet 20+ stuks als ik d'r straks mee blijf zitten. Is er evt. ook belangstelling voor een kit? Bv. alle componenten, printen maar excl. trafo's en koellichaam?
Misschien tzt. maar eens een topicje starten, de 20 zul je zeker wel halen, 2000+ als je ook op TNT en/of DIY audio post
Dat gaat beslist niet op print, daar ontwikkelen de buizen teveel warmte voor.richard schreef:Alhoewel zo'n mooie KT88 bak lijkt me ook wel wat.
Bovendien gaat mijn ontwerp van een heel ander standpunt uit, absoluut onvergelijkbaar met de klasse (A) van Sander en Bruno.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Heeft hij ook op dit forum gedaan.electron schreef:Toch een paar kanttekeningen.
Op een ander forum heeft ene J.Deckers een file geplaatst met verschillende mate van vervormingen. 5% Harmonische vervorming blijkt niet of nauwelijks hoorbaar voor de meeste mensen.
Is deze non plus ultra versterker een onzin project of een zinnige aanvulling?????????
Wel leuk als je met een knopje de vervorming kan regelen tussen echt nul (nou ja 0,000000000002 dan) en pak 'm beet 10%
Of een schakelaartje Sander/Sander (= klasse A/ Wk-Amp)
Kees
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Die conclusie is toch echt wel wat kort door de bocht als je het mij vraagt. Het is slechts een test, met een bepaald nummer, met een bepaalde manier van vervorming. Bovendien waren er wel degelijk mensen die op zij minst een van de drie nummers konden aanwijzen als het meest vervormde.electron schreef:5% Harmonische vervorming blijkt niet of nauwelijks hoorbaar voor de meeste mensen.
En al was het zo, vind ik dat nog steeds geen rede om een amp te bouwen met 5% THD.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Kostenplaatje hangt een beetje samen met de keuzes die gemaakt worden voor het maximaal te leveren uitgangsvermogen. De duurste onderdelen zijn namelijk het koellichaam en de trafo's. Ga je uit van 100W uitgangsvermogen dan zit je met alle componenten incl. koellichaam en trafo's op een kleine 450 ~ 500-euro per versterker, voor een stereo-paar ben je dus rond de 900-euro kwijt. Da's niet veel duurder dan wat je kwijt bent aan een doorsnee zelfbouw versterker. Daarbij ga ik uit van reguliere prijzen bij de diverse onderdelenzaken, ga je winkelen bij de diverse elektronica dumps voor een paar koellichamen en trafo's dan moet dat zeker goedkoper kunnen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Gezien de te verwachten prestaties is dat een MEGA-koopje!
Laatst gewijzigd door Leeuwarden op zo 12 nov 2006, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Christiaan,
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Je kan d'r al rap een euro of 70 vanaf halen door het kleinere koellichaam en de lichtere trafo voor een 50W versie.Mij lijkt het dat het kostenplaatje dan niet echt lonent lager zal zijn of wel?
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Christiaan,
Da's natuurlijk per versterker, dat lijkt me duidelijk.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Da's natuurlijk per versterker, dat lijkt me duidelijk.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
http://www.elektuur.nl/Default.aspx?tabid=159
Deze speciale uitgave (meer dan 100 pagina’s) staat vol met interessante bouwbeschrijvingen en achtergrondartikelen van internationaal gerenommeerde ontwerpers. Het gaat in alle gevallen om nieuwe, nog niet eerder gepubliceerde artikelen. Audioliefhebbers en zelfbouwers komen volop aan hun trekken met nabouwbare High-End versterkers en luidsprekers.
Een greep uit de inhoud:
• Single Ended ontwerpen
• Apollito luidspreker
• Zelfbouw High-End klasse-A eindversterker
• Spannende Push Pull 6336A buizenversterker
• Reference Monitor SE luidspreker
• MinimonO: zelfbouw klasse-D versterkerkit
Links Leeuwarden?
http://www.circuitsonline.net/forum/view/40899
http://www.elektuur.nl/Default.aspx?tabid=159
- edit -
Argh, te laat............
Ach, mijn WK amp is toch niet te kloppen
http://www.circuitsonline.net/forum/view/40899
http://www.elektuur.nl/Default.aspx?tabid=159
- edit -
Argh, te laat............
Ach, mijn WK amp is toch niet te kloppen
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
