De hele kast is gemaakt van 22mm dik MDF. Ik heb er voor gekozen om de kasten facetten te geven, vandaar dat ik het front van de kasten 44 mm dik heb gemaakt.
Uiteraard heb ik foto's gemaakt van het bouwproces:

Ik wilde inslagmoeren gebruiken en angezien de schroefjes die ik gekocht heb om de luidsprekerunits te bevestigen niet lang genoeg waren heb ik de moeren tussen de twee platen aangebracht:

Het zagen van de facetten viel enigszins tegen, dit ging niet helemaal recht. Maar met een handschaaf lukte het toch om alles netjes te krijgen.

Inmiddels zijn de luidsprekers geschuurd, geplamuurd en gegrond, vorige week is de eerste laklaag erop gegaan. De luidsprekers worden ivoorwit.
Na het zagen van de platen voor de luidsprekers bleef er nog een stuk MDF-plaat over, dit leek me wel geschikt om speakerstands van te maken.

De stands bevatten ruimte voor de kabeldoorvoor en om opgevuld te worden met zilverzand:

De speakerstands zijn inmiddels zwart geverfd, dit is met de roller gedaan maar niet echt goed gelukt. Bij de overgang tussen bodemplaat en schacht is de verf nogal lelijk geworden. Vandaaar dat ik nu een poging ga wagen met spuitlak.