goede versterker?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
pastajack
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 03 nov 2006, 11:43
Locatie: Lier (Antwerpen)
Contacteer:

goede versterker?

Bericht door pastajack »

Hoi :-)

ik ben opzoek naar een degelijke (eind)versterker aan een betaalbare prijs.
mijn JVC van 19 jaar oud begint ruis te verkopen en is aan vervanging toe.
ik had mijn oog laten vallen op aan yamaha ax-596 , die lijkt mij nog betaalbaar en ziet er niet slecht uit ...
iemand ervaring mee, of meer info ?
alle tips welkom !

bedankt alvast !

groetjes,

Jack
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Voor dat geld zou je eens kunnen kijken naar een niet al te oude 2e hands versterker. Krijg je veel meer waar voor je geld over het algemeen.
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Zomaar wat apparaten rond de prijsklasse van de Yamaha:

Cambridge Audio 340A
Cambridge Audio 540A
NAD C320BEE
Advance Acoustic MAP103
Marantz PM4100
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Twee UcD 400ADs en een voeding van Hypex?

Lekker in dat ouwe JVC kastje klussen en genieten maar!
pastajack
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 03 nov 2006, 11:43
Locatie: Lier (Antwerpen)
Contacteer:

hypex

Bericht door pastajack »

vertel me is wat meer over die hypex ...
heb is op de website gaan zien, maar t'is helemaal nieuw voor me .
ik heb zelf een eindtrap van velleman, maar dit lijkt me nog iets beter ...
waar kan je dat verkrijgen ?

bedankt !

grtzzz

ps ... ik kijk ook eens de andere merken na ...bedankt alvast voor de reacties !!
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

gewoon bij Hypex zelf...


Kees
pastajack
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 03 nov 2006, 11:43
Locatie: Lier (Antwerpen)
Contacteer:

oops ....

Bericht door pastajack »

tja, allemaal leuke voorstellen ...maar het is allemaal de prijs maal 2, want ik heb 4 speakers die aangesloten moeten worden ...
dan wordt het een duur zaakje .. en das nou net mijn bedoeling niet.
Goed is goed genoeg ... bij rotel bv betaal je meer de naam dan het product zelf ...
oplossing ? :-)

thx!

groetjes,

Jack
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Proletarisch winkelen in Groningen.. (na sluitingstijd) :wink:
Maar heb je bij die vier speakers ook 4 kanalen? anders kun je ze twee om twee parallel zetten.. Zo'n Hypex kan heus 4 Ohm aan (en nog wel lager ook)
Of je sluit twee speakers niet aan, net als de rest van Nederland..


Kees
pastajack
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 03 nov 2006, 11:43
Locatie: Lier (Antwerpen)
Contacteer:

per 2

Bericht door pastajack »

nee, het is gewoon stereo, maar ik heb 2 kasten(jbl) voor laag(eindtrap velleman 4005) en 2 maal bose 301 en 2maal jbl tlx8 , samen met een behringer cross-over . het is voor die laatste 2 dat ik versterking nodig heb.
die ucd eindtrappen lijkt me wel in orde te zijn ...dus heb ik er in principe maar 2 nodig als ik ze parrallel zet . mmm, misschien is't de moeite ? enne ... ik woon niet in Nederland, dus ik sluit ze wel degelijk alle 4 aan :-)

thx,

grtz ... Jack
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ik heb de door jou genoemde Yamaha in huis gehad. Een heel goeie versterker, vooral voor het geld! Het ding heeft een hoop vermogen, kan bijna elke speaker aansturen en levert een boel functies.
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Re: per 2

Bericht door Jan-Willem »

pastajack schreef:
nee, het is gewoon stereo, maar ik heb 2 kasten(jbl) voor laag(eindtrap velleman 4005) en 2 maal bose 301 en 2maal jbl tlx8 , samen met een behringer cross-over . het is voor die laatste 2 dat ik versterking nodig heb.
die ucd eindtrappen lijkt me wel in orde te zijn ...dus heb ik er in principe maar 2 nodig als ik ze parrallel zet . mmm, misschien is't de moeite ? enne ... ik woon niet in Nederland, dus ik sluit ze wel degelijk alle 4 aan :-)

thx,

grtz ... Jack
Jammer van bose..
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Heb ook 301's gehad (Type-II). Heb je naar mijn mening geen goede versterker voor nodig, want 't mid/laag is een grote hoop donkerbruine ruis, mid/laag was niet bepaald strak en alles werd één dreun..
pastajack
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 03 nov 2006, 11:43
Locatie: Lier (Antwerpen)
Contacteer:

niet jammer bose 301

Bericht door pastajack »

Tja,

meningen verschillen duidelijk ...
ik heb ze al van 1987 en ben er nog steeds erg tevreden over ... maar je moet er geen volle bas van verwachten, dat kan ook niet, dus t'is nie fair dat je ze daarvoor afbreekt . ik heb ze altijd gebruikt in combinatie met 2
zelfbouw kasten voor laag(jbl) en dat is een perfecte combinatie, geloof me ;) Wel moet ik toegeven dat in mijn andere jbl's meer dynamiek inzit ... maar je mag geen appelen met peren vergelijken .... luidsprekers is naar mijn mening iets van smaak ... niet iedereen houdt van hetzelfde ..
Belangrijk is in mijn ogen,hoe je alles uitstuurt ... vermogen heb je nooit teveel maar soms wel tekort ;)
Dus ben ik nog steeds opzoek naar die ene versterker :-)

groetjes,

Jack
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

mocht het zelf bouwe niet willen ik zag net een nieuwe NAD C320BEE voor 249 : http://www.hobo.nl/stocksale.html
pastajack
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 03 nov 2006, 11:43
Locatie: Lier (Antwerpen)
Contacteer:

thx !

Bericht door pastajack »

thx !

ik ga weer ff rondkijken :-)

idd, tevreden ben je nooit ...het is een straatje zonder einde :-)

groetjes,

Jack
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Re: thx !

Bericht door KT88 »

pastajack schreef:
idd, tevreden ben je nooit ...het is een straatje zonder einde :-)
Als fanatiek electronica-zelfbouwer (nee, speakers ben ik nog steeds niet aan toe, da's meer voor hoog-geschoolden :twisted: ), denk ik dat zelfbouw sneller tot een goed resultaat leidt dan blijven zoeken naar een commerciëel product dat aansluit bij je wensen.

Ik blijf erbij dat je voor de prijs van 2 x UcD400AD + voeding nergens iets beters vindt, en al helemaal niet met dat vermogen.
4 ohm moet dat makkelijk aan kunnen sturen.

De laatste keer dat ik een fabrieksversterker kocht moet vroeg in de jaren '90 zijn geweest, toen ik nog in de HE audio zat en met korting demo's kon kopen.
Ook geloofde ik toen nog iets meer in magie dan nu.
Die Spectral DMC12 en DMA90 + MIT zijn allang weg, het was mooi om naar te kijken maar ongeinspireerd qua klank. YMMV.

If all else fails, zoek een Luxman L100 op Marktplaats ofzo.
Fijne jaren '80 techniek, nagenoeg onverwoestbaar, genoeg power en een zeer goede phono preamp en toonregelmogelijkheden.
Plaats reactie