Mijn Avalon clone in aanbouw.

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
FFF
Berichten: 144
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 20:04
Locatie: Tilburg

Mijn Avalon clone in aanbouw.

Bericht door FFF »

Vanaf nu wil ik ze jullie niet meer onthouden, mijn "Avalon achtige" zelfbouw luidsprekers.

Het ontwerp van de speakers komt van Tony Gee, welke zijn inspiratie denk ik op gedaan heeft bij Avalon :lol:

Het filter wat ik in de test opstelling heb gebruikt is het filter van Tony, volgens de exacte specificaties van de website, de speakers vond ik geweldig klinken.

Ze hebben net hun jasje aan gekregen (zijn gefineerd) en ze zijn in mijn ogen werkelijk prachtig geworden. Ik zit nu te twijfel, wat ik met de filters ga doen, ik overweeg het ontwerp van marc Heijligers te pakken alleen deze zijn voor zover ik weet nog niet helemaal af.

Het ontwerp van Tony ken ik en bevalt me super, doordat het filter minder complex is kan ik voor het zelfde budget exotischere componenten gebruiken. Het liefst zou ik het filter zo houden als nu, alleen het is te groot om goed in de speaker te kunnen wegwerken.

Enkele foto's
Bijlagen
speakers samen.JPG
speakers samen.JPG (38.34 KiB) 5861 keer bekeken
zijkant.JPG
zijkant.JPG (26.85 KiB) 5857 keer bekeken
Laatst gewijzigd door FFF op di 31 okt 2006, 19:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn Avalon clone in aanbouw.

Bericht door SARK »

FFF schreef:
Enkele foto's
:?:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

foto`s?
ben zeer benieuwd 8)
FFF
Berichten: 144
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 20:04
Locatie: Tilburg

Re: Mijn Avalon clone in aanbouw.

Bericht door FFF »

SARK schreef:
FFF schreef:
Enkele foto's
:?:
Om 1 of andere reden doet de upload het niet?

Voor de liefhebbers:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=37965.125

:twisted: laatste pagina, alleen staat het complete topic
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Heb je ook een foto van het filter? Zou erg zonde zijn als je daardoor achteruit zou gaan kwa kwaliteit. Is het een :idea: om er aparte kasten voor te maken (voor het filter)
FFF
Berichten: 144
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 20:04
Locatie: Tilburg

Bericht door FFF »

Jan-Willem schreef:
Heb je ook een foto van het filter? Zou erg zonde zijn als je daardoor achteruit zou gaan kwa kwaliteit. Is het een :idea: om er aparte kasten voor te maken (voor het filter)
Een linkje naar het filter:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php? ... tach=23236

Dit is eigenlijk al een mooi filtertje, alleen ik ga hem nog aanpassen, dat kan nog 2 kanten op gaan, namelijk dit ontwerp (van tony) maar dan waarschijnlijk bi-wire maken en het filter dus opsplitsen met nog hoogwaardigere componenten. Of het filter van marcm zijn milestones icm met de c79 ipc mijn c89's.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Heb je de units al? Zo niet, dan zou je een W22 Excel in kunnen zetten in 't laag. Daarvoor bestaat ook al een filter van de hand van Jeroen_D. Ik weet alleen niet heel zeker of de W22 precies in de uitsparing van de Accuton 220 past. Ik kan de maten van de Accuton niet vinden.
FFF
Berichten: 144
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 20:04
Locatie: Tilburg

Bericht door FFF »

Martijn M schreef:
Heb je de units al? Zo niet, dan zou je een W22 Excel in kunnen zetten in 't laag. Daarvoor bestaat ook al een filter van de hand van Jeroen_D. Ik weet alleen niet heel zeker of de W22 precies in de uitsparing van de Accuton 220 past. Ik kan de maten van de Accuton niet vinden.
Ik heb de units al, maar waarom zou je een W22 pakken?

De C220 klinkt heerlijk strak in mijn oren :)
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

FFF schreef:
Martijn M schreef:
Heb je de units al? Zo niet, dan zou je een W22 Excel in kunnen zetten in 't laag. Daarvoor bestaat ook al een filter van de hand van Jeroen_D. Ik weet alleen niet heel zeker of de W22 precies in de uitsparing van de Accuton 220 past. Ik kan de maten van de Accuton niet vinden.
Ik heb de units al, maar waarom zou je een W22 pakken?

De C220 klinkt heerlijk strak in mijn oren :)
De C220 schijnt wat kuren te hebben. Ook Mark loopt tegen problemen aan met die unit. Van Jeroen begreep ik dat de W22 zich probleemloos liet integreren met de C89.
Als de C220 goed geïntegreerd is met de andere units, zal hij vast en zeker ook heerlijk klinken.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Met de W22 in een speakerkast worden de meeste middentoners overbodig, omdat de W22 echt supergoed is tot 1000 HZ.. Ik heb de C220 nog nooit gehoord, ik geloof dat de W22 beter tot zijn recht komt in een gesloten kast dan de C220, kijkende naar de eigenschappen van de woofers zelf. 3 van die witte toeters in de kast staat natuulijk wel mooier dan een zo'n rare eend in de bijt. Uiterlijk maakte mij niet veel uit dus nam ik de W22 die voor mijn gevoel beter presteert in mijn toepassing, is ook uniek in combinatie met Accuton hoog zover ik weet, en dat wil ik ook mooi zo houden! :twisted:

Maar je speelt natuurlijk al met de Accuton units dus over een wooferkeuze hoef je niet meer na te denken.

mvg,

Montana
FFF
Berichten: 144
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 20:04
Locatie: Tilburg

Bericht door FFF »

Nog een fototje voor de liefhebber:
Bijlagen
setje.JPG
setje.JPG (34.69 KiB) 5713 keer bekeken
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Dat mag gezien worden. =D>
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Mooi plaatje hoor :!: alleen dat verdeelblok en die slingerende kabels [-(
FFF
Berichten: 144
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 20:04
Locatie: Tilburg

Bericht door FFF »

SARK schreef:
Mooi plaatje hoor :!: alleen dat verdeelblok en die slingerende kabels [-(
haha, dat wordt nog aangepakt, alles op zijn tijd.

De akoustiek vind ik het ergste :) gewoon een te kleine ruimte.

Ik wil een nieuwe groep aanleggen, met 1 dikke kabel voor de audio naar mijn slaapkamer. Maar dat zal gebeuren als we de hal gaan vernieuwen zodat alles ook weer netje weggewerkt kan worden. Maar misschien ga ik binnenkort op mezelf wonen dus dit is allemaal nog de vraag.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Martijn M schreef:
De C220 schijnt wat kuren te hebben. Ook Mark loopt tegen problemen aan met die unit. Van Jeroen begreep ik dat de W22 zich probleemloos liet integreren met de C89.
Als de C220 goed geïntegreerd is met de andere units, zal hij vast en zeker ook heerlijk klinken.
Het enige met de C220 is dat de korf vanwege zijn grootte wat meer meetrilt dan bij de kleinere drivers. Maar in de praktijk zul je daar geen last van hebben. Anders was onderstaande speaker ook niet om aan te horen:

Afbeelding
sphere
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 14:54
Locatie: Leiden

Bericht door sphere »

Wel een beetje overdreven hoor, zo'n setje voor in de sauna :D
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

sphere schreef:
Wel een beetje overdreven hoor, zo'n setje voor in de sauna :D
Lijkt mijn woonkamer wel, zie je wel, tis best hip 8)
Al zijn deze speakers qua uiterlijk niet mijn smaak :P
Gesloten