Optimo
Moderator: Beheerdersteam
weidok schreef:
Lijkt een TL alleen de pijpdoorsnede is zo klein
dat het meer op een basreflex lijkt...???
Deze speaker heeft geen 'achterkamer' dus zal zich niet als BR gaan gedragen verwacht ik.
Hoe groter de poort bij BR en hoe kleiner de line bij een TL, hoe meer je in het grijze gebied komt tussen BR en TL. De twee sytemen hebben zeker overeenkomsten. Ik ben zelf wel een voorstander van de TL of het gebruik van grote poorten.
De kleur is anthraciet mettallic. Heel lang nagedacht over de kleur maar ben er wel erg tevreden mee.Ziet er erg mooi uit zeg Joost. Paar vraagjes: Kleur? Is het nu bruin-metalic?
En je spikes? Ook zelf gemaakt?
De spikes zijn ook "homemade" ja. Met een beetje hulp.
Dank voor alle complimenten (en natuurlijk aan TG)
- voodooless
- Contacteer:
Dank jeEcht machtig mooi! Ook de spikes! Kun je misschien verklappen hoe je dat gedaan hebt?
Ja en nee. Als er iets invalt kan ik de achterkant eruit schroeven (waar de terminals zitten) en de stofzuigerslang past erin dus stof is ook geen probleem.1 vraagje: ben je niet bang dat er van alles in de line opening komt?
Misschien komt er nog een stukje luidspreker doek op. (zoiets als de pieppipers uche,uche...)
Groet Joost
Ziet er heel mooi uit!
Ik vind het een klein beetje jammer dat je aan de achterkant nog de naad van zijpaneel ziet. Maar ik zou zelf zeker niet beter kunnen. Ik heb nog nooit zoiets in elkaar gezet, dus ik moet niet spreken
Ik zou idd de opening aan de boven kant afdekken met een klein frontje met wat luidspreker doek, maar zodanig dat dit 'in' de opening ligt, gelijk met de bovenkant van de speaker. Geen idee of dat nu nog mogelijk is nu ze gespoten zijn.
De spikes zijn ook zeer knap!
Ik vind het een klein beetje jammer dat je aan de achterkant nog de naad van zijpaneel ziet. Maar ik zou zelf zeker niet beter kunnen. Ik heb nog nooit zoiets in elkaar gezet, dus ik moet niet spreken
Ik zou idd de opening aan de boven kant afdekken met een klein frontje met wat luidspreker doek, maar zodanig dat dit 'in' de opening ligt, gelijk met de bovenkant van de speaker. Geen idee of dat nu nog mogelijk is nu ze gespoten zijn.
De spikes zijn ook zeer knap!
Ja ik ook. Zag het pas op de foto. Heb wel net de slechtste kant gefotografeerd. Ach het zit toch aan de achterkant.........Ik vind het een klein beetje jammer dat je aan de achterkant nog de naad van zijpaneel ziet.
maar eh hoe klinken ze ?
De eerste indruk. Maar ik heb hem nog niet optima forma kunnen beluisteren. Mijn voorversterker is nog niet af (binnenkort in dit theater), dus is hij alleen beluisterd op mijn AV versterker met als eindversterker de BigC van TDEn hij klinkt
zeer muziekaal
Het klopt ook zeker wat tony zegt over deze speaker (zie de website)
Ik was op zoek naar een speaker met een een diepe en brede soundstage. Dat heeft deze speaker absoluut. Ook het hoog en laag is mooi in balans. Over het laag van een TL is al genoeg geschreven
Kortom een zeer geslaagd project, een aanrader!
Groet
Is eigenlijk niet te voorkomen met deze bouwwijze. Om te voorkomen dat de naden gaan werken zou je alles in verstek moeten zagen.Joost schreef:Ja ik ook. Zag het pas op de foto. Heb wel net de slechtste kant gefotografeerd. Ach het zit toch aan de achterkant.........Ik vind het een klein beetje jammer dat je aan de achterkant nog de naad van zijpaneel ziet.
Maar ondanks het schoonheidsfoutje een mooie speaker, de kleur grijs is ook erg fraai.
Je mag het vragen, maar of ik antwoordt geef...........Hoeveel heb je in totaal betaald voor dit project?
Als ik zou vrij mag zijn van te vragen
Gelukkig heb ik niet alle rekeningen bewaard, maar is een prijzig speakertje geworden. Als je alleen al bedenkt dat de tweetertjes E430,- per stuk kosten
Nu is het wel zo dat wanneer je 10% beter wil je 50% meer moet investeren. Maar het heeft een zeer mooie speaker opgeleverd.
Vast goed voor vele uurtjes luister plezier