suggestie kit

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
DIY_peter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 8:23

suggestie kit

Bericht door DIY_peter »

Ik ga een paar kleine speakertjes bouwen voor een vriend. Budget zit rond de 100€ per stuk, zonder kosten van het hout.

De Peerless Sputniks zitten rond dat budget. en evt de HATT van Tony Gee.

Hebben jullie nog andere tips?
Hoe klinken de Sputniks? Welke is de beste van de 3?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

De Picolino? Een leuk klein ding wat het goed doet in een niet te grote ruimte.
DIY_peter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 8:23

Bericht door DIY_peter »

Het is een kamer van 10 bij 4 met een hoog plafond. Niet zo klein dus.
Ik denk dat een goeie vloerstaander beter zou zijn, maar zijn vriendin wil niet graag een grote speaker in de kamer.
Anders denk ik dat het de Peerless Flatline zou worden. Lijkt me een knap ontwerp voor weinig geld.

http://www.lautsprechershop.de/hifi/bau_flat.htm
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Dat is een forse kamer. Monitor speakers kunnen best in zo'n kamer maar dan niet over de lengte maar over de breedte van de kamer. Dat appricieert de vrouw waarschijnlijk ook meer: Hij zijn luisterhoekje, zij haar breihoekje :roll:
jeewee
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 15 dec 2004, 12:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door jeewee »

Wat dacht je van de "daar is 'ie weer" Lancetta's.

zie mijn www voor een indruk.

jeewee
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

jeewee schreef:
Wat dacht je van de "daar is 'ie weer" Lancetta's.

zie mijn www voor een indruk.

jeewee
je neemt me de woorden uit de mond. als vriendin grote invloed heeft is hard spelen toch niet nodig ;) (spreek uit ervaring hier)
DIY_peter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 8:23

Bericht door DIY_peter »

tja, kheb net een bookshelf gebouwd met die tangband driver, maar ik was er toch ni zo enthousiast over. klinkt nog altijd als een kleine speaker vind ik. en in zo'n grote kamer gaat dat echt niet veel geven vermoed ik.

Het was het ontwerp van John Krutke http://home.new.rr.com/zaph/audio/audio-speaker11.html

Ik kan me echt moelijk inbeelden dat je uit die dingen een goeie bas kan krijgen, zelfs met een TL. En dan is het nog een grote speaker vind ik. Dan kan ik al evengoed een andere vloerstaander maken.
Zijn vriendin is trouwens niet zo het brave huisvrouw type. Ik denk dat ze af en toe ook wel ns wat lawaai wil maken. En dan zit het er wel in dat ze die tangbandjes gewoon stuk gaat spelen....
DIY_peter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 8:23

Bericht door DIY_peter »

Pjotr schreef:
Dat is een forse kamer. Monitor speakers kunnen best in zo'n kamer maar dan niet over de lengte maar over de breedte van de kamer. Dat appricieert de vrouw waarschijnlijk ook meer: Hij zijn luisterhoekje, zij haar breihoekje :roll:
gaat ook in de breedte zijn. Een goeie bookshelf moet daarvoor genoeg zijn denk ik. Later kunnen ze er evt. nog een subwoofer aan toevoegen.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

en in zo'n grote kamer gaat dat echt niet veel geven vermoed ik
Hoi Diy_peter

Je hebt de speakertjes al begrijp ik. Kost maar een klein beetje hout om er achter te komen.

Sietse
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Hallo Peter,

Denk dat je voor dat bedrag met die Peerless Sputnik aardig goed zit. Voor die ruimte heb je dan wel minstens de versie nodig met de 17cm mid/bas units. Die andere Sputniks zijn echt te klein. Denk dat je voor het geld moeilijk wat beters kan vinden. De WA10 tweet is top voor het geld, misschien brengt een Peerless HDS 17cm mid/woef nog ietsje meer.
DIY_peter
Berichten: 334
Lid geworden op: di 28 sep 2004, 8:23

Bericht door DIY_peter »

Na mijn eerder teleurstellende ervaring met die tangband heb ik niet zoveel zin meer om er nog iets mee te maken. toch niet zo'n grote kast. Ik die bookshelf huden voor op mijn slaapkamer.

De Sputniks lijken me wel goe ja. Klein en toch stevige bassen.
Met de wa10 en de hds182 heb ik al eens een speaker gebouwd. goed spul idd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”