Velleman versterkers

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Etor

Velleman versterkers

Bericht door Etor »

Na een half jaartje passief meegelezen te hebben, heb ik mezelf netjes geregistreerd.
Mijn naam is Pieter en sinds mijn vroege jeugd knutsel ik af en toe een kitje in elkaar. Begonnen ben ik met de Philips experimenteer bouwdozen, dat moet ergens vroeg in de jaren 70 geweest zijn. :?
Enfin, het is bij kit's gebleven, echt verstand van zaken heb ik eigenlijk nauwelijks. Vandaar mijn vraag / dilemma wat ik graag wil voorleggen.

Mijn laatste "creatie' was de combinatie Velleman K8020 en 2x K8040. Speelt prima naar mijn zin. Maar toen ik een paar weken geleden bij Speaker en Co in R'dam kwam, hoorde ik een Dynavox VR70 spelen en ik was best wel onder de indruk.

Nu is mijn dilemma, ga ik deze Dynavox aanschaffen of de bestaande set upgraden. Voor de K8020 is er een uitgebeide thread op dit forum, maar de vraag is ofdat er nog iets te verbeteren valt aan de beide K8040's.
Het schema hiervan is o.a te vinden op :
http://www.vellemanprojects.com/downloa ... _k8040.pdf

Als er iemand meer informatie heeft over de Dynavox, dan ben ik erg geinteresseerd.
sietse

Bericht door sietse »

Het lijkt me wel een leuke versterker. Leuk model ook. Maar het is vaak wel verstandig om een vergelijk te maken tussen versterkers met je eigen boxen.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Heeej, leuk dat je hebt geregistreerd! welkom!

Wowly
ome subtilieco

Bericht door ome subtilieco »

Hey Etor,

Er lijkt mij niks mis met die versterkers. Sander van het forum heeft er nog het een en ander aan aangepast dat kun je hier lezen:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1766

mvg
Etor

Bericht door Etor »

Nee hoor, is helemaal niets mis mee. Maar het gevoel moet jullie bekend zijn : jeukende vingers :)
Daarom was ik eens benieuwd ofdat er ( met name ) iets aan de K8040 kits te verbeteren is.

Die Dynavox kwam een beetje als een verassing, ik had er wel over gelezen maar bij Sp&C klonk hij echt goed.
Ik ben nu een paar Aria 2 MHT speakers aan het bouwen ( Visaton). Zodra deze klaar zijn, wil ik ze eens meenemen en vragen ofdat ik ze een met de Dynavox mag horen.

En zo hobbieen we lekker verder. :P :P
ome subtilieco

Bericht door ome subtilieco »

even voor mijn eigen nieuwsgierigheid: post een wat foto's van de binnen kant :D
Etor

Bericht door Etor »

Ik kan op het moment even geen foto'tje plaatsen, maar op deze link staat hij afgebeeld ( even "more" aanklikken bij de features)
http://www.vellemanprojects.com/nl/en/p ... ?id=345697#[/img]
Plaats reactie