Dappere gezocht voor interlink test
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
test
Mijn probleem is tijdgebrek, ik kan gezien de drukte in mijn bedrijf (en mijn vriendin die me ook weleens wil zien en daar steek ik nu tijd in zodat ik niet een van die ondernemers word die achteraf klaagt over zijn gezinssituatie...hmm...laat maar) op het moment geen serieuze luistertests gaan opzetten. Als je het doet moet het goed en publiceerbaar.
Als iemand hier juist wel tijd heeft kan ik wel een handleiding schrijven voor een wetenschappelijk verantwoorde luistertest.
Als iemand hier juist wel tijd heeft kan ik wel een handleiding schrijven voor een wetenschappelijk verantwoorde luistertest.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- dekkersj
- Berichten: 1210
- Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
- Locatie: Steenbergen (NB)
- Contacteer:
Als je zo'n dubbel blinde test wilt doen, dan moet je van te voren eerst een interessant test-object definieren. In ieder geval 2 of 3 interlinks die beduidend anders klinken volgens de Mensen Met Verstand Van Audio. Ook de sets moeten ter beschikking staan waarop die verschillen zo duidelijk zijn.
De rest is het toepassen van de binomiale kansverdeling en dat is verder kinderspel. En een kwestie van geduld.
Groet,
Jacco
De rest is het toepassen van de binomiale kansverdeling en dat is verder kinderspel. En een kwestie van geduld.
Groet,
Jacco
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Dat is al bijna anderhalve maand bekend... Alle electronen zijn nu ondertussen al wel uitgekeken op die kabel.. Of heb je ze nog niet gebruikt?
Niet alle installaties zijn in staat om ruecksichtlos verschillen in kabels aan te tonen. Ook kabels hebben een inslinger-periode nodig. Daarom ben ik wat sceptisch tov AB-testen met nieuwe kabels
Mijn installatie gaf de kleinste verschillen zonder pardon weer... De meeste muziek (met name populaire) was absoluut niet om aan te horen. Echter door alle modificaties van afgelopen tijd kan ik zelf niet meer bepalen waar ik op moet letten en zit er ergens iets in de keten waardoor ik die nuances niet zo een twee drie meer kan aantonen... Er is nu nog te veel dat moet inspelen.. Zelfs populaire muziek klinkt nu wel aardig.... Al moet ik toegeven dat ik toch een verschil meen te horen tussen mijn gouden en koolstof bekabeling al kan ik het nu nog even niet plaatsen..
Het verschil is te marginaal ondertussen..
Kees
Niet alle installaties zijn in staat om ruecksichtlos verschillen in kabels aan te tonen. Ook kabels hebben een inslinger-periode nodig. Daarom ben ik wat sceptisch tov AB-testen met nieuwe kabels
Mijn installatie gaf de kleinste verschillen zonder pardon weer... De meeste muziek (met name populaire) was absoluut niet om aan te horen. Echter door alle modificaties van afgelopen tijd kan ik zelf niet meer bepalen waar ik op moet letten en zit er ergens iets in de keten waardoor ik die nuances niet zo een twee drie meer kan aantonen... Er is nu nog te veel dat moet inspelen.. Zelfs populaire muziek klinkt nu wel aardig.... Al moet ik toegeven dat ik toch een verschil meen te horen tussen mijn gouden en koolstof bekabeling al kan ik het nu nog even niet plaatsen..
Het verschil is te marginaal ondertussen..
Kees
- ome subtilieco
- Berichten: 316
- Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
- Locatie: poortugaal
ik zag het offtopic al aan komen. dus even op ht forum gepost die zijn meer van de vodoo:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49402.0

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49402.0

