Bouw van 6 hatt's

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
jw
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 09 jan 2005, 20:45
Locatie: Zuidplas

Bouw van 6 hatt's

Bericht door jw »

:D Zo ben begonnen met surround set van hatt's, ze staan al op het programma van luisterdag in Breda, maar zijn nog niet af :P

Voor het filter zijn mpk's en 1.4mm luchtspoelen gebruikt om de kosten iets te drukken...

plaatjes spreken voor zich zelf :D
Bijlagen
DSCN7035.JPG
DSCN7034.JPG
DSCN7032.JPG
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

Is het wel verstandig om die speakers zo tussen het rommeltje te leggen, ziet er een beetje gevaarlijk uit, dalijk valt er 1 onwillig ofzo. Het is maar een tip hoor. Verder ziet het er nu al gelikt uit, en ook indrukwekkend om te zien hoeveel onderdelen er eigenlijk gebruikt word. Flinke hoop dus!
Gebruikersavatar
jw
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 09 jan 2005, 20:45
Locatie: Zuidplas

Bericht door jw »

Sjaudio schreef:
Is het wel verstandig om die speakers zo tussen het rommeltje te leggen, ziet er een beetje gevaarlijk uit, dalijk valt er 1 onwillig ofzo. Het is maar een tip hoor. Verder ziet het er nu al gelikt uit, en ook indrukwekkend om te zien hoeveel onderdelen er eigenlijk gebruikt word. Flinke hoop dus!
Gevaarlijk valt mee hoor :) maar je heb wel gelijk... ligt niet heel erg slim, verder zijn niet alle onderdelen voor de hatt's. :P
Gebruikersavatar
jw
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 09 jan 2005, 20:45
Locatie: Zuidplas

Bericht door jw »

Nog even een paar foto's.
Bijlagen
DSCN7117.jpg
DSCN7116.jpg
DSCN7114.jpg
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Wow netjes, zo'n compleet setje hatts....ik denk dat velen al erg blij zouden zijn met 2, laat staan 6.

Ik verheug me al ze te horen in breda! Laat ze lekker veel inspelen he dag en nacht is goed genoeg :wink:

Mooi hoor

Jan
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Netjes!, mooie kleur dat zwart 8)
Gebruikersavatar
jw
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 09 jan 2005, 20:45
Locatie: Zuidplas

Bericht door jw »

Ja, 6 stuks is erg leuk :) Helaas zie ik nu pas dat de cirkelgeleider van mn bovenfrees niet helemaal nauwkeurig meer is :( dus de gaten zijn niet helemaal goed gelukt.....
De verf is redelijk gelukt, zitten ook nog wel wat foutjes in...

Ohja voor iedereen die as zaterdag komen luisteren; het filter is wat meer budget uitgevoerd dan orginele ontwerp!

Spoelen zijn 1.4 ipv 2.0 mm en de condensator voor het hoog is een MKP en geen MPK+.. scheelt aardig wat in de kosten. Voorlopig is dit goed genoeg, evt nog een bypass over de condensator van de tweeter.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Volgens mij heb je nog een boel te solderen voordat het zaterdag is :shock:

Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat klinken. Waarschijnlijk ga je behoorlijk verwend worden met de subs van tony erbij........

Wowly
Gebruikersavatar
jw
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 09 jan 2005, 20:45
Locatie: Zuidplas

Bericht door jw »

haha, ik heb hard mn best gedaan de afgelopen dagen! moet er nog 3 assembleren..
Gebruikersavatar
jw
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 09 jan 2005, 20:45
Locatie: Zuidplas

Bericht door jw »

\:D/
Bijlagen
DSCN7153.JPG
DSCN7159.JPG
DSCN7134.JPG
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

....en nu nog ingespeeld krijgen voor morgen! :shock:
diyBylie
Berichten: 102
Lid geworden op: do 28 okt 2004, 22:21

Bericht door diyBylie »

Eigenlijk nog nieuws van deze luidsprekers? Tevreden van? Ik ben namelijk ook wel gecharmeerd van het formaat en aangezien ik niet superhard draai kom ik met dat woofertje wel toe (en anders kan een subje wonderen doen).
Gebruikersavatar
jw
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 09 jan 2005, 20:45
Locatie: Zuidplas

Bericht door jw »

Jahoor bijzonder tevreden :) is best leuk film kijken zo.. En ze kunnen nog best luid hoor, zeker als je ze op small zet (80 hz ofzo) Rendement is alleen niet zo heel hoog.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Deze dingetjes lijken mij absoluut een anrader voor de mensen die kleine HT speakers willen hebben. Dat hebben ze wel bewezen op de luisterdag denk ik! Zeker met een mooie subwoofer is het helemaal af voor home een homecinema setup.
Gebruikersavatar
jw
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 09 jan 2005, 20:45
Locatie: Zuidplas

Bericht door jw »

ja, ik moet wel zeggen dat ze heel anders klonken dan 'thuis' maar dat was waarschijnlijk met alle luidsprekers...
diyBylie
Berichten: 102
Lid geworden op: do 28 okt 2004, 22:21

Bericht door diyBylie »

Hoe zou je ze eigenlijk het beste kunnen omschrijven? Eerder warm of kil? Ik heb namelijk de indruk, afgaande op de metingen op de website van Geenius, dat ze best wat hulp kunnen gebruiken van een muur.
De laatste tijd grijp ik inderdaad meer en meer terug naar de kleinere luidsprekertjes die, op normaal luisterniveau, soms een "mooier" en "gemakkelijker" geluid neerzetten.
Volume is allemaal mooi en wel (het is natuurlijk nooit niet mis om wat reserve te hebben) maar na een paar bezoekjes aan de kno-arts vanwege problemen met mijn oren (onderdruk waardoor ik nu buisjes heb) ben ik toch gaan inzien dat je best zuinig kunt zijn op je oortjes. Ik heb namelijk ook een milde vorm van tinnitus opgelopen (constante pieptoon) door een ooronsteking in het verleden en geloof me het laatste wat ik zou willen is dit nog erger maken en als je dan te horen krijgt dat je best oppast met alles boven de 85dB (voor langere tijd) begin je toch na te denken.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

De afstemming is eerder warm, zeker niet kil. Ondersteuning van een achterwand zal ze groter doen lijken (wat overigens geld voor alle mini-speakers) maar zelfs vrijstaand klinken ze al heel volwassen.
diyBylie
Berichten: 102
Lid geworden op: do 28 okt 2004, 22:21

Bericht door diyBylie »

Dan nog een vraagje. Ik heb de HATT MKIII al gezien met een paar andere tweeters (Seas 27TDF), hoe groot is de uitwisselbaarheid hiervan (gebruikmakend van dezelfde crossover)? Uit de commentaar op de website kan ik uitmaken dat het de versie van de tweeter zonder "chamber" moet zijn.
Is er iemand die beide al gehoord heeft en eventueel de betere kan aanduiden?
diyBylie
Berichten: 102
Lid geworden op: do 28 okt 2004, 22:21

Bericht door diyBylie »

Nog niemand de twee verschillende versies ooit kunnen vergelijken (Seas 27TDF vs Seas 27TBF/G)?
Kan er iemand eventueel een vergelijk geven tussen de HATT MKIII en de Silverado van SSassen? Ik kan namelijk in het verslag van de luisterdag niet echt veel info vinden over hoe deze mini's nu eigenlijk klinken, waarschijnlijk heeft dit ook te maken met de mindere interesse in het surroundgebeuren. Qua geluidsdruk zal de Silverado de bovenhand nemen waarschijnlijk, maar hoe zit het met de geluidskwaliteit en waar zit het verschil 'm juist in? De Silverado zal, als d'appolito, een heel ander geluid neerzetten dan een 2-weg neem ik aan.
Nog een vraagje : Wat is eigenlijk de ideale luisterhoogte van deze mini's? Tweeters op oorhoogte bijvoorbeeld? Dit is namelijk nogal van belang bij het maken van een paar stands.
En nog een vraagje :) : Waar kan het filter best geplaatst worden? Extern (in de stand) of intern?
Gesloten