Teufel concept E magnum ombouwen

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Goeiemorguh

Bericht door Goeiemorguh »

De tweeter is eruit, gewoon het bovenste deel waar de tweeter in zit dr uit gezaagd. Heb in paint even een schetsje gemaakt:

Afbeelding

De inhoud is 0,783l wat dus vrijwel gelijk is aan de originele kast. Het tussenschot zit er om de inhoud te laten kloppen en zo heb ik meteen ruimte voor het filter. De orinele kast werd smaller naar achteren toe, om toch de woofer wat ruimte te geven en een mooie verhouding te houden heb ik het dus zo opgelost. Is dit een goed idee of kan ik er beter nog wat aan veranderen? Hoeveel mm MDF kan ik hiervoor het best gebruiken? Aangezien het tussenchot ook al wat verstevigd lijkt me 18mm MDF een beetje overkill voor zo'n klien satje of is dat niet zo?

En dan nog een probleem, het front ziet er natuurlijk niet uit met die uitgezaagde tweeter (heb geen frees dus ik kan hem ook niet laten verzinken). Wat is een simpele en goedkope manier voor het maken van een afneembaar frontje?
DualdudE
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Uit mdf een 'grille' zagen en deze bekleden met speakerdoek? :)
lepain
Contacteer:

Bericht door lepain »

Is overkill erg dan? Meneer Linkwitz schrijft op zijn site dat 18 mm mdf nooit meer dan 15 cm (of zo iets dergelijks) zonder bracing mag zijn. Maak je het mdf dunner, dan wordt die afstand kleiner. 18 mm is gewoon veilig.
Als je het geld er niet aan kwijt wilt (kunt) kan je bij de bigboss kijken, daar hebben ze een bak houtafval, vaak zit er wel wat moois tussen.

Een grill moet zo simpel mogelijk, alle uitstekende delen van de baffle zorgen voor kleuring van het geluid.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”