Mooi freeware scope progje

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Mooi freeware scope progje

Bericht door b_force »

Ik kwam net een progje tegen wellicht bij jullie bekent, maar toch post ik hem :)
Het is niet echt ideaal, aangezien via je geluidskaart metingen moet doen, maar hij is wel zeer uitgebreid;
En ik vind hem erg handig, aangezien een echte scope een beetje te prijzig is voor mij :P

http://www.sillanumsoft.com/
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Mooi dingetje, let alleen wel enorm op de spanningen die je je geluidskaart instuurt.
RMAA is ook leuk speelgoed!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

voor een schakelingetje kunnen we bij Zelscope terecht (daar moet je helaas voor betalen)

http://xoscope.sourceforge.net/hardware/hardware.html
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Hey cool :D

Dat ga ik eens nader bekijken :D
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

mm iemand een idee om hoge spannigen te kunnen meten ?
Hoeveel volt kan je mi ingang max hebben ?

Ik zat zelf te denken aan een trafo en dan verhoudings gewijs te gaan gebruiken. Moet uiteraart wel gecorrigeerd worden..
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

b_force schreef:
mm iemand een idee om hoge spannigen te kunnen meten ?
Hoeveel volt kan je mi ingang max hebben ?
Order grootte 1a2V schat ik. Miss is het iets meer of minder.
Ik zat zelf te denken aan een trafo en dan verhoudings gewijs te gaan gebruiken. Moet uiteraart wel gecorrigeerd worden..
Wat dacht je van een ouderwetse spanningsdeler?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

mjah mmm ,kan idd ook (haha dat ik er niet aan gedacht heb :P)
Maar ehm dan hebben we ook nog iets met belasting ?

Gewoon dikke homige weerstanden nemen ?

Allemaal nog in de zin van, hoe gevoelig is je line in, wat is zijn minimale meetbare spanning ?
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Als je dat schema naamaakt ben je volgens mij al een heel eind toch? Zit gewoon een potmetertje op namelijk ;)
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Ik had dat schema nog niet gezien, zoiets is echt wel mooi :D
Denk dat ik zelf ook eens zoiets ga maken, handig meten voor bodeplots ed.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

dan vroeg ik me alleen nog af wat je als output kan gebruiken.
Om dus door je schakeling te gooienen zegmaar.

(dus een sinnus ,whitenoise, pluse oid).

Overigens is het schema dus van een ander programma, maar het zal uiteraart prima werken :).

En ik wil nog de schakeling van die site max tot 250V maken, dat is wel zo handig...
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Je kunt er natuurlijk ingooien wat je wil ;)
b_force schreef:
Overigens is het schema dus van een ander programma, maar het zal uiteraart prima werken :).
Dat "andere programma" is volgens mij ook nog beter ook :P (en draait tenminste onder linux)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

voodooless schreef:
Je kunt er natuurlijk ingooien wat je wil ;)
b_force schreef:
Overigens is het schema dus van een ander programma, maar het zal uiteraart prima werken :).
Dat "andere programma" is volgens mij ook nog beter ook :P (en draait tenminste onder linux)
Visual Analyser is veeeeeeel uitgebreider heb ik al gezien (ik draai ze beiden). Er zijn veel meer dingen af te regelen.
Daar hebben we dus een toongenerator erbij en een frequentie counter. Altijd wel handig :)

Turlij kan je ingooien wat je wil, maar voor bepaalde dingen wil je toch iets meer spanning hebben dan andere.


(trouwens ik vrees dat mijn meet-ampje een meet-preampje minder wordt en deze ik bij deze unit ga inbouwen :P )
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik verveel me en ik kan nie slapen, dus zijn we maar aan et prutsen gegaan :)

Voeding is wel redelij kaf nu, nu de rest nog. (schema voor scope, pre-amp microfoon etc).
Ik denk zomaar dat ik daar morgen aan begin.

Voor de fun een paar brakke pics geschoten :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie