yg-acoustics
Moderator: Beheerdersteam
-
Duck Twacy
- Berichten: 530
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
yg-acoustics
Kent iemand dit merk?
http://www.yg-acoustics.com/main.html
Er worden heftige claims gemaakt. Wat me vooral intersseert is de claim dat zij in tegenstelling tot veel andere fabrikanten gebruiken van hun eigen ontwerp software (zie onder Technology in deze link, knippen lukte niet).
Hoe dan ook hun pro (?) model de Anat II vind ik wel wat hebben (hou wel van dat industriele uiterlijk)
http://www.yg-acoustics.com/YG_Acoustic ... ochure.pdf
Men beweert dat ie niet aan particulieren word verkocht (kan ik me niet voorstellen, geld is geld).
PS grappig dat ze Hypex vermelden als toeleverancier voor hun sub amp!
http://www.yg-acoustics.com/main.html
Er worden heftige claims gemaakt. Wat me vooral intersseert is de claim dat zij in tegenstelling tot veel andere fabrikanten gebruiken van hun eigen ontwerp software (zie onder Technology in deze link, knippen lukte niet).
Hoe dan ook hun pro (?) model de Anat II vind ik wel wat hebben (hou wel van dat industriele uiterlijk)
http://www.yg-acoustics.com/YG_Acoustic ... ochure.pdf
Men beweert dat ie niet aan particulieren word verkocht (kan ik me niet voorstellen, geld is geld).
PS grappig dat ze Hypex vermelden als toeleverancier voor hun sub amp!
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: yg-acoustics
Het merk ken ik niet, maar als ze op hun website het volgende melden:
En in je 2e link onder "Technology" in hun profile op Dagogo staat dan weer:
Ik weet het hoe hier tegenaan moet kijken, hoor Duck.
...moet ik onwillekeurig al een klein beetje denken aan die matrassen van TellSell en begin ik me al af te vragen of dit ook weer zo'n fabrikant is die zich vooral in bewoordingen en vormgeving probeert te onderscheiden van de rest, en dus mogelijk meer bezig is met zijn eigen exclusiviteit dan met geluid. Het noemen van hun hoofdkantoor in Israel, manufacturing & sales in de U.S.A., en de vermelding dat ze niet aan particulieren leveren, versterkt natuurlijk dat exclusieve image. Als distributeurs noemen ze dan weer slechts een adres in Hongkong en Italië.YG Acoustics schreef:Whereas other loudspeakers are basically all designed using an of-the-shelf program that sells for under $1500, only YG Acoustics utilizes proprietary software developed in-house, with algorithms originating from aerospace and other cutting-edge industries.
En in je 2e link onder "Technology" in hun profile op Dagogo staat dan weer:
Ohnee? Zo exclusief? Als hun technologie dan zo vreselijk geheim is, vormt het dan geen probleem om de herkomst en zelfs een naam te noemen? En die geheimen worden dan wel met deze luidsprekerfabrikant gedeeld?Dagogo schreef:YG Acoustics software is highly advanced and uses technology initialy developed by Mr. Geva for the Isaeli Military intelligence, i.e. it cannot be found in scientific publications.
Ik weet het hoe hier tegenaan moet kijken, hoor Duck.
-
Duck Twacy
- Berichten: 530
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
Het geeft mij ook gemengde gevoelens (denk trouwens niet dat bv B&W met cots software werkt).
Anyway, de vraag is: zijn er studio's die die Anat II gebruiken?
In Japan zijn ze kennelijk redelijk bekend/"populair".
Edit, hier wat (leesbare) info
http://www.nt-instruments.com/default.a ... ageId=3328
http://www.shows.soundstagelive.com/sho ... es_01.html
Anyway, de vraag is: zijn er studio's die die Anat II gebruiken?
In Japan zijn ze kennelijk redelijk bekend/"populair".
Edit, hier wat (leesbare) info
http://www.nt-instruments.com/default.a ... ageId=3328
http://www.shows.soundstagelive.com/sho ... es_01.html
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Niet alleen de units zijn standaard, ook de filteronderdelen:

Misschien hebben ze de units een beetje laten modificeren. Ik geloof echter nooit dat dat zo'n gigantische verbetering zou moeten geven.
Edit: zie deze PDF, blz 2. Zoom maar ff in, dan kun je duidelijk lezen dat er gewoon Scanspeak op de units staat
Oei wat kriebelt het nu om ff naar die gasten te mailen
Je betaald dus vooral voor al dat staan en alu van de kasten (en de dozen waar ze in bezorgt worden)... en een hoop gebakken lucht

Misschien hebben ze de units een beetje laten modificeren. Ik geloof echter nooit dat dat zo'n gigantische verbetering zou moeten geven.
Edit: zie deze PDF, blz 2. Zoom maar ff in, dan kun je duidelijk lezen dat er gewoon Scanspeak op de units staat
Oei wat kriebelt het nu om ff naar die gasten te mailen
Je betaald dus vooral voor al dat staan en alu van de kasten (en de dozen waar ze in bezorgt worden)... en een hoop gebakken lucht
-
Duck Twacy
- Berichten: 530
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
Dat geldt wel een beetje voor alle (te) dure luidsprekers. Als je de som van de onderdelen opteld kom je vaak maar tot rond 10% van de vraagprijs. Kijk eens naar Kharma ofzo.
Maar weet iemand of ze ook echt in studio's gebruikt worden (dat andere model dan)? B&W, JBL, Eggleston etc zie je wel in studio's. Deze claimen het, maar via google krijg je 90% Aziatische links en een paar hifi shows.
PS het betaalbaardere model is meen ik zo'n 25K en met 1 woofer kost die toren minder 50K of zo
Maar weet iemand of ze ook echt in studio's gebruikt worden (dat andere model dan)? B&W, JBL, Eggleston etc zie je wel in studio's. Deze claimen het, maar via google krijg je 90% Aziatische links en een paar hifi shows.
PS het betaalbaardere model is meen ik zo'n 25K en met 1 woofer kost die toren minder 50K of zo
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
-
Duck Twacy
- Berichten: 530
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
-
Duck Twacy
- Berichten: 530
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
Weet niet, vond hier een pagina met aan quotatie aanvraag oidaudiomanics schreef:Ik zie toch wel een hoop Mundorf materiaal liggen..
Als de kast uit een massief blok aluminium gefreesd is kun je wel aardig in de richting komen...
Kees
Weird..From: (略)
Date: 2003年12月24日 18时39分
Subject: Request for Quote
附 件: Anat Reference MTM Half.x_t (下载 972.11K)
Dear People of CFA,
I am the director of YG Acoustics Ltd., a high-end loudspeaker company based in Israel and Germany.
For our new loudspeaker line, we would like to use an Aluminum enclosure, which will be produced using either die-casting or investment-casting.
Attached is a modeling of one of the parts. Please respond with a quote
that includes the following components:
1. Initial tooling and engineering costs.
2. Fixed cost per production batch.
3. Cost per unit in a production batch.
We use Cimatron E 5.0 for our design, and thus are able to supply you with modelings in additional formats other than the attached Parasolid if required.
We require tight tolerances, typically 0.1 mm or less whenever 2 parts meet. We also require a smooth, quality external surface with high visual appeal.
In addition to the attached part, we require 1 additional cast part of approximately the same size, as well as several simpler machined parts.
Modelings of these parts will be sent to you if and when we receive your quote and find it suitable to our needs.
Best regards,
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:

De godin Anat was een oorlogsgodin geïmporteerd uit het Midden-Oosten. Doordat ze in Syrië werd vereerd als godin in een legende waarin zei haar vijand verpletterde, en zijn lichaam verbrande werd ze al gauw een van de rijksgoden onder de Ramsessiden. Er werd gezegd dat de godin de farao persoonlijk beschermde in de strijd.
Anat werd beschouwd als een maagd maar met een stevig seksueel karakter. Er werd gezegd dat ze zich verenigde met Resjep en Baäl. In Egypte werd Anat de dochter van Ra en vereenzelfigd met Hathor. Haar agressieve voortkomen werd gezien als een vereenzelfiging met Seth en Sekhmet, over haar sexuele karakter werd ze vereenzelfigd met Min.
Anat werd door het hele land door vereerd, maar haar introductie begon in het Middenrijk waar ze meegenomen was met de Hyksos. Een van de koningen nam de naam aan: Anat-her. In de Ramsesiden tijd was een belangrijke godin in de Delta. In de late tijd was er een speciaal plekje voor de godin ingeruimd in de tempel van Moet in Tanis.
Funky!
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:

