yg-acoustics

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Duck Twacy
Berichten: 530
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

yg-acoustics

Bericht door Duck Twacy »

Kent iemand dit merk?

http://www.yg-acoustics.com/main.html

Er worden heftige claims gemaakt. Wat me vooral intersseert is de claim dat zij in tegenstelling tot veel andere fabrikanten gebruiken van hun eigen ontwerp software (zie onder Technology in deze link, knippen lukte niet).

Hoe dan ook hun pro (?) model de Anat II vind ik wel wat hebben (hou wel van dat industriele uiterlijk)
http://www.yg-acoustics.com/YG_Acoustic ... ochure.pdf

Men beweert dat ie niet aan particulieren word verkocht (kan ik me niet voorstellen, geld is geld).

PS grappig dat ze Hypex vermelden als toeleverancier voor hun sub amp!
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: yg-acoustics

Bericht door Marp »

Het merk ken ik niet, maar als ze op hun website het volgende melden:
YG Acoustics schreef:
Whereas other loudspeakers are basically all designed using an of-the-shelf program that sells for under $1500, only YG Acoustics utilizes proprietary software developed in-house, with algorithms originating from aerospace and other cutting-edge industries.
...moet ik onwillekeurig al een klein beetje denken aan die matrassen van TellSell en begin ik me al af te vragen of dit ook weer zo'n fabrikant is die zich vooral in bewoordingen en vormgeving probeert te onderscheiden van de rest, en dus mogelijk meer bezig is met zijn eigen exclusiviteit dan met geluid. Het noemen van hun hoofdkantoor in Israel, manufacturing & sales in de U.S.A., en de vermelding dat ze niet aan particulieren leveren, versterkt natuurlijk dat exclusieve image. Als distributeurs noemen ze dan weer slechts een adres in Hongkong en Italië.

En in je 2e link onder "Technology" in hun profile op Dagogo staat dan weer:
Dagogo schreef:
YG Acoustics software is highly advanced and uses technology initialy developed by Mr. Geva for the Isaeli Military intelligence, i.e. it cannot be found in scientific publications.
Ohnee? Zo exclusief? Als hun technologie dan zo vreselijk geheim is, vormt het dan geen probleem om de herkomst en zelfs een naam te noemen? En die geheimen worden dan wel met deze luidsprekerfabrikant gedeeld?

Ik weet het hoe hier tegenaan moet kijken, hoor Duck.
Duck Twacy
Berichten: 530
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Het geeft mij ook gemengde gevoelens (denk trouwens niet dat bv B&W met cots software werkt).

Anyway, de vraag is: zijn er studio's die die Anat II gebruiken?

In Japan zijn ze kennelijk redelijk bekend/"populair".

Edit, hier wat (leesbare) info
http://www.nt-instruments.com/default.a ... ageId=3328
http://www.shows.soundstagelive.com/sho ... es_01.html
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Als die speakers maar niet in handen van de Iraki's vallen dan met al die geheime technologie aan boord, bloedlink! Ik snap ook gelijk waarom ze niet aan particulieren leveren.

Oh ja, $92,000 het paar'.

Groeten Roland
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

tsja.. als ik 't zo goed zie, een scanspeak 8555 woofer, een 15W midwoofertje en een vifa xt25 tweeter. Dat zou toch ook minder mogen kosten.
Maar eerlijk is eerlijk, het ziet er mooi uit. Lijken me dure kasten.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Niet alleen de units zijn standaard, ook de filteronderdelen:

Afbeelding

Misschien hebben ze de units een beetje laten modificeren. Ik geloof echter nooit dat dat zo'n gigantische verbetering zou moeten geven.

Edit: zie deze PDF, blz 2. Zoom maar ff in, dan kun je duidelijk lezen dat er gewoon Scanspeak op de units staat ;)

Oei wat kriebelt het nu om ff naar die gasten te mailen :twisted:

Je betaald dus vooral voor al dat staan en alu van de kasten (en de dozen waar ze in bezorgt worden)... en een hoop gebakken lucht ;)
Duck Twacy
Berichten: 530
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

Dat geldt wel een beetje voor alle (te) dure luidsprekers. Als je de som van de onderdelen opteld kom je vaak maar tot rond 10% van de vraagprijs. Kijk eens naar Kharma ofzo.

Maar weet iemand of ze ook echt in studio's gebruikt worden (dat andere model dan)? B&W, JBL, Eggleston etc zie je wel in studio's. Deze claimen het, maar via google krijg je 90% Aziatische links en een paar hifi shows.

PS het betaalbaardere model is meen ik zo'n 25K en met 1 woofer kost die toren minder 50K of zo
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Ben ik nu de enige die dit foeilelijke speakers vindt?

Deed Celestion dan toch nog beter met hun aluminium kasten.......
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

KT88 schreef:
Ben ik nu de enige die dit foeilelijke speakers vindt?
Nee hoor......... :D
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ik zie toch wel een hoop Mundorf materiaal liggen.. Dat is op zich wel goed... Maar met 100 euro per spoel kun je voor $92000 toch wel heel wat kilo's Mundorf koper neerleggen..
Als de kast uit een massief blok aluminium gefreesd is kun je wel aardig in de richting komen...

Kees
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

KT88 schreef:
Ben ik nu de enige die dit foeilelijke speakers vindt?
Nee, hoor, ik vind alleen dat er zoals altijd weer een hoop gebakken lucht verkocht wordt.
Duck Twacy
Berichten: 530
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

KT88 schreef:
Ben ik nu de enige die dit foeilelijke speakers vindt?

Deed Celestion dan toch nog beter met hun aluminium kasten.......
Hoezo? lijkt me best in een modern interieur kunnen.

Afbeelding
Duck Twacy
Berichten: 530
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Bericht door Duck Twacy »

audiomanics schreef:
Ik zie toch wel een hoop Mundorf materiaal liggen..
Als de kast uit een massief blok aluminium gefreesd is kun je wel aardig in de richting komen...

Kees
Weet niet, vond hier een pagina met aan quotatie aanvraag oid
From: (略)
Date: 2003年12月24日 18时39分
Subject: Request for Quote
附 件: Anat Reference MTM Half.x_t (下载 972.11K)

Dear People of CFA,

I am the director of YG Acoustics Ltd., a high-end loudspeaker company based in Israel and Germany.

For our new loudspeaker line, we would like to use an Aluminum enclosure, which will be produced using either die-casting or investment-casting.

Attached is a modeling of one of the parts. Please respond with a quote
that includes the following components:
1. Initial tooling and engineering costs.
2. Fixed cost per production batch.
3. Cost per unit in a production batch.

We use Cimatron E 5.0 for our design, and thus are able to supply you with modelings in additional formats other than the attached Parasolid if required.

We require tight tolerances, typically 0.1 mm or less whenever 2 parts meet. We also require a smooth, quality external surface with high visual appeal.

In addition to the attached part, we require 1 additional cast part of approximately the same size, as well as several simpler machined parts.
Modelings of these parts will be sent to you if and when we receive your quote and find it suitable to our needs.

Best regards,
Weird..
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Afbeelding

De godin Anat was een oorlogsgodin geïmporteerd uit het Midden-Oosten. Doordat ze in Syrië werd vereerd als godin in een legende waarin zei haar vijand verpletterde, en zijn lichaam verbrande werd ze al gauw een van de rijksgoden onder de Ramsessiden. Er werd gezegd dat de godin de farao persoonlijk beschermde in de strijd.

Anat werd beschouwd als een maagd maar met een stevig seksueel karakter. Er werd gezegd dat ze zich verenigde met Resjep en Baäl. In Egypte werd Anat de dochter van Ra en vereenzelfigd met Hathor. Haar agressieve voortkomen werd gezien als een vereenzelfiging met Seth en Sekhmet, over haar sexuele karakter werd ze vereenzelfigd met Min.

Anat werd door het hele land door vereerd, maar haar introductie begon in het Middenrijk waar ze meegenomen was met de Hyksos. Een van de koningen nam de naam aan: Anat-her. In de Ramsesiden tijd was een belangrijke godin in de Delta. In de late tijd was er een speciaal plekje voor de godin ingeruimd in de tempel van Moet in Tanis.


Funky! 8)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12449
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

eeeuh, wat zijn dat ? robots ofzo ?
Ik zou zoiets voor geen goud in mijn huiskamer willen hebben.
Brrrr
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

b_force schreef:
eeeuh, wat zijn dat ? robots ofzo ?
Ik zou zoiets voor geen goud in mijn huiskamer willen hebben.
Brrrr
Ow, voor goud wil ik ze wel hebben hoor ;)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12449
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

is goed, heb nog wel een interlinkje liggen ofzo :P :lol:
Plaats reactie