Welke einversterker voor mijn Experience V 20

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Mr. V 20

Welke einversterker voor mijn Experience V 20

Bericht door Mr. V 20 »

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en in de wereld van zelfbouwversterkers. Graag zou ik wat meer informatie willen krijgen over zelfbouw eindversterkers van Hypex.

Op het moment ben ik in bezit van een surround receiver Harman Kardon AVR 8500 en een eindversterker Rotel RMB 1066. Ik heb de Rotel eindversterker in BI – Wiring aangesloten op mijn frontluidsprekers Experience V 20 van Visaton. Dit omdat de Rotel een kwalitatief beter geluid geeft dan de Harman Kardon. Graag zou ik me willen verbeteren.

Ik had in gedachte:
2 maal UcD 180 AD
2 maal Transformer 160 VA TR 100 A
1 maal UcD Supply HG

Is deze eindversterker een goede combinatie ter verbetering van mijn Rotel RMB 1066? Wat zijn jullie gedachten hierover? Wat stellen jullie voor?

Vriendelijke groet,

Mr. V 20
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Ha die Mr. V 20, welkom hier.

Die HK heb ik ook, en hoewel best een prima versterker, kan die voor muziek niet tippen aan een Hypex (had zo'n Hypex eens te leen). Die Rotel ken ik niet, dus dat vergelijk kan ik niet voor je maken. Hoe heb je het nu draaien, de Rotel die de fronts aanstuurt vanaf de pre-out van de HK?
Mr. V 20

Bericht door Mr. V 20 »

Bedankt voor je reactie,

Ja ik heb de Rotel lopen via de pre-out van de Harman Karon. De Rotel is een 6 kanaals eindversterker. (kijk maar op hun webpagina).

Mijn surround systeem op dit moment is:

Front Experience V 20 van Visaton aangesloten op Rotel. In Bi-Wiring 70 Watt RMS 8 Ohm.
Center CT Center 200 van Visaton aangesloten op Rotel. 70 Watt RMS 8 Ohm.
Rear Couplet light van Visaton aangesloten op HK. 125 RMS 8 Ohm
Subwoofer Sub T 36 van Visaton. Met een Hypex HS 500 eindversterker 500 Watt RMS 8 Ohm.

Het gaat me niet zozeer om het vermogen maar om de kwaliteit van het geluid. Graag wil ik mijn systeem uitbouwen met Hypex eindversterkers. Is de Hypex eindversterker een goede keuze voor mijn Experience V 20? Want ik wil het volledige potentieel uit mijn Experience V 20 halen.

Als ik de Hypex eindversterkers bouw voor mijn center en mijn rears is dat dan niet teveel van het goede? Of kan ik ik deze ook voorzien van een goedkopere combinatie Hypex eindversterker?

Groet,

Mr. V 20
Plaats reactie