De Cantate is klaar (met Jordan JX92s)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

Vandaag de achterkant van de kasten voorzien van de eerste laag zwarte lak, ook dit is redelijk gelukt hoewel ik wel een enkele druiper gezien heb.

Afbeelding

De voeten waren ook al redelijk goed, maar ook daar zaten nog wat schoonheidsfoutjes en een enkele druiper.
Daarom heb ik ze met waterproof schuurpapier afgetopt en daarna nog met Scotchbrite van 3M goed mat geslepen, morgen kan de 2e laag lak er op en dan zal ik de kasten ook met waterproof aftoppen.

Kevin
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

Hèhè ze zijn klaar :)
Afbeelding
Vanmorgen heb ik de voet gemonteerd en de drivers terug in de kast geplaatst, het resultaat mag er zijn 8)

Nu alleen nog spikes of voetjes, maar welke? :?

Kevin
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Hififiel schreef:
....het resultaat mag er zijn 8)

Nu alleen nog spikes of voetjes, maar welke? :?

Kevin
Zeker, ziet er netjes uit Kevin.

Wat betreft spikes/voetjes. Bij http://www.dienadel.de hebben ze een vrij groot aanbod.
Heb je een hoop bij elkaar en als er wat tussen zit kun je gaan kijken waar ze die eventueel ergens in Nederland verkopen.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

In de nieuwe HH zag ik ook leuke voetjes en niet duur.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Mooi hoor, dat rodige pakt idd erg mooi uit! Als ze net zo klinken!......

Wowly
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

Wowly schreef:
Mooi hoor, dat rodige pakt idd erg mooi uit! Als ze net zo klinken!......

Wowly
Hmmmm :? ik weet niet hoe rood klinkt? :lol: :wink:

Dank u

Kevin
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Fraai resultaat Kevin! Ben ook benieuwd hoe dit klinkt, of het het niveau van de meeste standaard breedbandontwerpen ontstijgt. De opzet is toch zeer bijzonder te noemen!
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

Hoe het zich verhoudt tot andere breedbandluidsprekers blijft voor mij op dit moment lastig te zeggen, ik heb jaren terug al eens een breedbandproject gebouwd met Fostex welke ik teleurstellend vond.
Ook heb ik diverse breedbander kunnen beluisteren zoals de Vifa Picolino, Visaton Solo100 en de Tangband Lancetta, maar dat was telkens op een andere plaats en dus niet bij mij thuis.
Dus als je ze wil beluisteren kan je je misschien nog opgeven voor de luisterdag in Beetsterzwaag :)

Kevin
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

Hoi Kevin,

Wil jij mij een klankmatige omschrijving geven van deze speakers:
Cantate met Jordan,Vifa Picolino, Visaton Solo100 , Lancetta met Tangband.

Lastige vraag mischien, maar ik overweeg om de Visaton Solo 50 te bouwen.

De tangbands heb ik nu als sataliet ( 2 in een gesloten kist ) met 1 aktieve sub thuis staan, en het blijft voor het geld erg goed spul.
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

Maurice01 schreef:
Hoi Kevin,

Wil jij mij een klankmatige omschrijving geven van deze speakers:
Cantate met Jordan,Vifa Picolino, Visaton Solo100 , Lancetta met Tangband.
Cantate: Neutraal en open klankbeeld met droge lage tonen en fris hoog.
Picolino: Zeer open en neutrale klank met zijdezacht hoog.
SOLO 100: Heldere klank met stevig laag, stemmen komen zeer realistisch over.
Lancetta: Heldere en open klank met verbluffend ver reikende lage tonen, ietwat sherp hoog.
Lastige vraag mischien, maar ik overweeg om de Visaton Solo 50 te bouwen.
Is inderdaad erg moeilijk, de Picolino en Solo 100 heb ik beluisterd bij Speaker & Co, en de Lancetta bij iemand thuis en de Cantate alleen bij mij zelf thuis.
In hoeverre je het dan nog klankmatig kan vergelijken blijft de vraag.
Ik moet wel zeggen dat ik bij zowel de Lancetta en de Pico Lino de maximale geluidsdruk vond tegen vallen (net genoeg voor luisternivo), de Visaton en de Jordan kunnen het allemaal wat makkelijker aan.

Groet Kevin
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

Bedankt Kevin.

Ik denk dat ik S&C maar eens ga bellen om die solo te beluisteren, en er gelijk een mini luister sessie aan vast knopen.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Hififiel schreef:
Hoe het zich verhoudt tot andere breedbandluidsprekers blijft voor mij op dit moment lastig te zeggen, ik heb jaren terug al eens een breedbandproject gebouwd met Fostex welke ik teleurstellend vond.
Dus als je ze wil beluisteren kan je je misschien nog opgeven voor de luisterdag in Beetsterzwaag :)

Kevin
Gaat echt leuk worden Jordan versus Fostex en Saba's :) :)

o en Caire 's ??? dus 4 breedbanders sommigen met tweeter
ondersteuning..................................................... :idea:
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

Hmmm, had ik nog niet aan gedacht, leuk een vergelijking van zulke verschillende breedbanders 8)

Kevin
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

Ik vond deze instelbare meubelpootjes bij Hubo, met M10 inslagmoeren zijn ze zo gemonteerd.
Afbeelding

Afbeelding
Het zwarte is geen rubber maar een hard kunststof ze kunnen dus zo op laminaat of parket.

Afbeelding
Ze staan nu een stuk steviger en 3cm hoger.

Kevin
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ziet er gruwelijk mooi uit.. In de termen van WAF moet je oppassen dat je meisie er niet met je boxen vandoor gaat..
Ook die donkere kleur maakt ze nu toch niet veel groter dan ze zijn..

Dikke duim omhoog.

Kees
Gebruikersavatar
Aquilon
In memoriam †
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 09 feb 2005, 18:08
Locatie: Gent (België)

Bericht door Aquilon »

elegant en stijlvol ontwerp, wanneer ie even prachtig klinkt als dat er ie uit ziet =P~
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Afbeelding
Skitterend :!:
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

SARK schreef:
Afbeelding
Skitterend :!:
Ik heb geen last van ratten hoor :lol: :D :wink:

Kevin
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

Iedereen bedankt voor de reacties, complimenten en het af en toe meedenken :roll:

Ben erg blij met het resultaat.

Kevin
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ziet er prima uit. Complimenten. Die voetjes vind ik ook een goeie.. =D>
Gebruikersavatar
Hififiel
Berichten: 391
Lid geworden op: di 11 jan 2005, 12:02
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Hififiel »

sietse schreef:
Ziet er prima uit. Complimenten. Die voetjes vind ik ook een goeie.. =D>
Heeft heel wat zoeken bij bouwmarkten gekost, maar was het waard.
Totale kosten waren voor 8 voeten en M10 inslagmoeren €10,40 :lol:

Kevin
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Bericht door Ronald_1 »

Ik sluit me bij de rest aan, erg mooi gemaakte luidsprekers.

En de meubelpootjes zijn een goede tip!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”