Luisterdag 7 october 2006 Breda II
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
CD's (o.a. 5 Great Guitars)
@ B-Force
Ik zal a.s. zaterdag mijn originele CD van Five Great Guitars meenemen.
Evenals:
Paul Simon - Graceland
Julia Loko - Evolution (live)
Eagles - Hell freezes over (live)
Sting - Nothing like the sun
Texas - Southside
Golden Earring - Paradise in Distress
Anouk - Together Alone
Hopelijk kunnen de aanwezigen deze muziek ook een beetje waarderen.
Tot zaterdag.
Hans (en Ineke)
Ik zal a.s. zaterdag mijn originele CD van Five Great Guitars meenemen.
Evenals:
Paul Simon - Graceland
Julia Loko - Evolution (live)
Eagles - Hell freezes over (live)
Sting - Nothing like the sun
Texas - Southside
Golden Earring - Paradise in Distress
Anouk - Together Alone
Hopelijk kunnen de aanwezigen deze muziek ook een beetje waarderen.
Tot zaterdag.
Hans (en Ineke)
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
A4 !
@ Ssassen + Wowly
Ik zou het zeer op prijs stellen als de A4 van Sander a.s. zaterdag te beluisteren valt.
Ik speel namelijk met het idee om de A4 te gaan combineren met een actief gefilterde laag-kast. Mogelijk wordt het 1 kast waar onder de A4 zo'n 30 l. laagkast wordt geplakt. De laag-unit zou dan aan de zijkant komen te zitten, zodat de A4 z'n originele breedte kan behouden en er toch ruimte is voor een 22 of 25 cm woofer.
Maar.... ik heb de A4 nog niet echt erg uitgebreid beluisterd.
Ik zou het zeer op prijs stellen als de A4 van Sander a.s. zaterdag te beluisteren valt.
Ik speel namelijk met het idee om de A4 te gaan combineren met een actief gefilterde laag-kast. Mogelijk wordt het 1 kast waar onder de A4 zo'n 30 l. laagkast wordt geplakt. De laag-unit zou dan aan de zijkant komen te zitten, zodat de A4 z'n originele breedte kan behouden en er toch ruimte is voor een 22 of 25 cm woofer.
Maar.... ik heb de A4 nog niet echt erg uitgebreid beluisterd.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Hoi hans,
Kijk even op de eerste pagina van deze draad. Daar zie je de schema's met de apparatuur en de indeling ervan.
Overigens zie je dan dat de A4 van Asterduc is, maar dit is wel een hele mooie A4, niet zo als het origineel of de A4II (met andere tweet). Dus als je de originele of de A4II wilt horen zul je waarschijnlijk naar speakerland ofzo moeten gaan. Ik kan natuurlijk wel de A4 erwisselen met mijn reference monitor natuurlijk!
Aan fff, ja, waarom neem je de ML's niet mee?
Vwb de software. Degene die de apparatuur meeneemt heeft net zoals de vorige keer het eerste recht om zijn muziek ter gehoren te brengen. Je zult wel merken dat ze na een tijdje aan dee luisteraars zullen vragen of zij wat software willen horen. Maar ik denk dat je niet de enige bent met software, dus kies goed uit welke je wilt horen, want die drie kwartier per set zijn zó voorbij (spreek uit ervaring
) Daarbij is er zóveel moois te horen dat je na de dag niet meer weet waar je bent van alle indrukken
Wowly
Kijk even op de eerste pagina van deze draad. Daar zie je de schema's met de apparatuur en de indeling ervan.
Overigens zie je dan dat de A4 van Asterduc is, maar dit is wel een hele mooie A4, niet zo als het origineel of de A4II (met andere tweet). Dus als je de originele of de A4II wilt horen zul je waarschijnlijk naar speakerland ofzo moeten gaan. Ik kan natuurlijk wel de A4 erwisselen met mijn reference monitor natuurlijk!
Aan fff, ja, waarom neem je de ML's niet mee?
Vwb de software. Degene die de apparatuur meeneemt heeft net zoals de vorige keer het eerste recht om zijn muziek ter gehoren te brengen. Je zult wel merken dat ze na een tijdje aan dee luisteraars zullen vragen of zij wat software willen horen. Maar ik denk dat je niet de enige bent met software, dus kies goed uit welke je wilt horen, want die drie kwartier per set zijn zó voorbij (spreek uit ervaring
Wowly
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Even ter info, de UcD400 die ik meeneem zijn geen twee monoblokken maar dezelfde versterker die ik afgelopen DDIY2006 ook mee had, deze is dual-mono opgebouwd en heeft passieve volumeregeling dus een preamp is overbodig (zelfs niet geweest feitelijk). Ik neem ook stands mee voor m'n Silverado's maar die zijn wel ietwat hoog, ze staan namelijk bij mij achter de bank in een 5.1-setup, de stands zijn zo'n 80-cm hoog. Verder neem ik gewoon wat kabels en interlinks mee om m'n eigen set spelende te krijgen en uiteraard wat CD's.
Ik zag dat de planning weer was aangepast? Is d'r ook een mogelijkheid om iedere set in z'n geheel te beluisteren? Alhoewel ik namelijk thuis naar een andere combinatie luister is de combinatie Silverado's + UcD400 + Marantz CD7300 + high-end DAC absoluut geen verkeerde.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik zag dat de planning weer was aangepast? Is d'r ook een mogelijkheid om iedere set in z'n geheel te beluisteren? Alhoewel ik namelijk thuis naar een andere combinatie luister is de combinatie Silverado's + UcD400 + Marantz CD7300 + high-end DAC absoluut geen verkeerde.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gelukkig niet ingepland voor een demo, maar de restauratie van de V5ref's is me ge-escaleerd... Door onvoorziene omstandigheden is het gaan lekken waar ik aan het fineren was... u raad het al... 1 is onbeschadigd, ondanks dat het water er met straaltjes op liep: Met dank aan de afwerking met jachtlak
Dat snap ik toch niet hoor. Organiseer jij zo'n ontzettend leuke dag en dan zijn er blijkbaar nog mensen niet bereid voor een drankje te betalen. Daarbij waren de prijzen echt wel zeer goed te doen hoor.Wowly schreef:Er is nog iets waar ik een beetje mee in mijn maag zit. De vorige keer heb ik iedereen zélf zijn drankjes laten betalen, maar dit is wel fout gelopen. Er zat een verschil van 10 euro in......Dat vind ik wel héél erg jammer. Wat moet ik hier nu mee? Iedereen aan mij laten betalen, of iemand daarvoor aanstellen, of toch op de oude manier, op basis van vertrouwen?
Voor de betrokkenen: Shame on you!
Wowly, van mij mag jij de kas bijhouden als je dat zelf wil. Maar eigenlijk is het toch wel een beetje beschamend dat het nodig is daar controle op uit te voeren.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Dus niet een vergelijkbare versie zoals ik die in elkaar ga zetten met geafanceerde voeding enzo?SSassen schreef:Even ter info, de UcD400 die ik meeneem zijn geen twee monoblokken maar dezelfde versterker die ik afgelopen DDIY2006 ook mee had, deze is dual-mono opgebouwd en heeft passieve volumeregeling dus een preamp is overbodig (zelfs niet geweest feitelijk).
@ Sander: howly cow, ik had al die tijd je silver bullit in gedachten (voorheen yellow peril)!! Ik begrijp nu pas eigenlijk dat je die d'appolito's meeneemt
Ik ben even terug gaan kijken, maar was dat niet een 5.1 set die je had gemaakt? Komt o
pzich wel goed uit, want vlak daarna komen de hatts aan de beurt. Kun je evt Tony's subs gebruiken en de zelfbouw voorversterkers/eindverstekers en bron!!! Zou wel gaaf zijn, 2 meerkanaals systemen te horen
Ik wist overigens dat jou 400 een dual mono is net zoals die van mij.
@ porcino: dat is pas vervelend zeg! Je kunt idd maar beter gewoon op je gemak je speakers afmaken dan de boel afraffelen.
@ rho; het liefste sta ik er helemaal niet bij, ik heb geen zin om iedereen op zijn vingers te kijken of het wel goed gaat. Jou kabels zijn zeer welkom!
Wowly
Ik ben even terug gaan kijken, maar was dat niet een 5.1 set die je had gemaakt? Komt o
Ik wist overigens dat jou 400 een dual mono is net zoals die van mij.
@ porcino: dat is pas vervelend zeg! Je kunt idd maar beter gewoon op je gemak je speakers afmaken dan de boel afraffelen.
@ rho; het liefste sta ik er helemaal niet bij, ik heb geen zin om iedereen op zijn vingers te kijken of het wel goed gaat. Jou kabels zijn zeer welkom!
Wowly
Lijkt me een goed plan. Tenzij het evenement het budget heeft om een kassajuf in te huren moeten we gewoon de sociale controle een duwtje geven als er de vorige keer is gebleken dat 'we' niet netjes afrekenen. Heel jammer dat het zo moet, maar het is niet anders. En dat terwijl de prijzen op studentenniveau lagen als ik me goed herinner... heel suf... maar vele kleintjes maken een grote en dat is onacceptabel tegenover de organisatie!Wowly schreef:het liefste sta ik er helemaal niet bij, ik heb geen zin om iedereen op zijn vingers te kijken of het wel goed gaat.
-
de vuilnisman
- Berichten: 123
- Lid geworden op: di 31 aug 2004, 12:46
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
-
peter geerts
- Berichten: 145
- Lid geworden op: ma 22 aug 2005, 23:10
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Jan,
Ik neem twee Silverado's mee, niet de hele set, dat past niet in de auto met Tony z'n sub erbij, gewoon tweekanaals dus, een sub hebben ze niet nodig, alleen voor home-theatre feitelijk.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik neem twee Silverado's mee, niet de hele set, dat past niet in de auto met Tony z'n sub erbij, gewoon tweekanaals dus, een sub hebben ze niet nodig, alleen voor home-theatre feitelijk.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Hi Sander,SSassen schreef:Jan,
Ik neem twee Silverado's mee, niet de hele set, dat past niet in de auto met Tony z'n sub erbij, gewoon tweekanaals dus, een sub hebben ze niet nodig, alleen voor home-theatre feitelijk.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik had me verheugd op de laatste alu creatie. Enige kans dat die meegaat?
Groet,
Hans.
P.S.: 'tis wat met klasse d...
- asterduc
- Berichten: 4165
- Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
- Locatie: Schilde, Antwerpen, B
- Contacteer:
Re: A4 !
Dag Hans,Hans Nootdorp schreef:@ Ssassen + Wowly
Ik zou het zeer op prijs stellen als de A4 van Sander a.s. zaterdag te beluisteren valt.
Ik speel namelijk met het idee om de A4 te gaan combineren met een actief gefilterde laag-kast. Mogelijk wordt het 1 kast waar onder de A4 zo'n 30 l. laagkast wordt geplakt. De laag-unit zou dan aan de zijkant komen te zitten, zodat de A4 z'n originele breedte kan behouden en er toch ruimte is voor een 22 of 25 cm woofer.
Maar.... ik heb de A4 nog niet echt erg uitgebreid beluisterd.
dan moet je naar de Kwadrant of Concave. Is een veel betere keuze als 3 weg systeem, omdat je de kortere spoel van de 15 cm unit gebruikt.
Als ik ze in de auto krijg dan staan ze er zaterdag ook.
Ik stel voor dat we dit niet verder in dit topic behandelen, maar kom het zaterdag maar bekijken en beluisteren.
groeten,
Ed.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Tsja, met 52-kg per stuk zijn ze niet te tillen, ze passen daarnaast niet in m'n auto omdat ook Tony z'n spullen erin moeten en na de DDIY2006 ben ik ietwat voorzichtig, zeker gezien de prachtige afwerking. Met de Silverado's is ook niks mis hoor, da's een zeer perfomante luidspreker.Volgens mij had Sander al eerder aangegeven waarom ze niet mee gaan. Ik vind het in ieder geval niet gek na die ueber paintjob!
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Ik krijg net door dat frankG vanwege persoonlijke én werkomstandigheden niet kan komen. Buiten dat het jammer is dat ie er niet bij is missen we ook wat onderdelen voor enkele sets. Ik heb daarom wat veranderingen aangebracht. Kijk allen even of het er zo mee door kan.
Overigens kan ik me ook levendig indenken dat sander zijn mooie kasten niet meeneemt, na een dergelijk fantastisch spuitwerk van de spuiter. ook zijn ze vrij groot, en ja, dan moet je toevallig ook maar plaats hebben voor die jongens
@ KT88: heeft jouw hybride een vv nodig? anders komen we nog een vv te kort nu. Kun je nog eens de boel checken, en anders suggesties doen voor andere combi's, want er is nu zoveel veranderd dat je het ff moet checken.
Jan
Overigens kan ik me ook levendig indenken dat sander zijn mooie kasten niet meeneemt, na een dergelijk fantastisch spuitwerk van de spuiter. ook zijn ze vrij groot, en ja, dan moet je toevallig ook maar plaats hebben voor die jongens
@ KT88: heeft jouw hybride een vv nodig? anders komen we nog een vv te kort nu. Kun je nog eens de boel checken, en anders suggesties doen voor andere combi's, want er is nu zoveel veranderd dat je het ff moet checken.
Jan
