Kent iemand deze SACD speler?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Kent iemand deze SACD speler?

Bericht door voodooless »

Na het drama van vrijdag met mijn CD-speler vraag ik me af of het ding nog wel te redden is. Vooral het skippen vind ik vervelend, en dat kan ik vast niet zelf fixen...

Dus misschien wordt het tijd om te gaan kijken naar wat nieuws. Het zou dan mooi zijn als ik ook SACD's kan spelen. Hoeft enkel stereo te zijn. Echter wil ik wel dat er balanced uitgangen op zitten. En daar is ook meteen het probleem: voor normaal geld vind je dat amper ;)

Na wat zoeken kom je dan toch in China terecht. Het land waar het highend spul nog voor leuke prijzen te koop is. Invoeren en verzendkosten zijn echter niet leuk.

Nu vond ik echter bij een Duits bedrijv deze speler:

Afbeelding

Ziet er netjes uit, heeft zowel cinche als XLR, PCM1738 DAC HDCD decoder, nette opbouw, goed loopwerk.... Wat wil je nog meer :)

De vraag is: heeft een van jullie misschien dit apparaat al een keer gezien of gehoord?
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Zegt me weinig Voodooless, maar je oude speler is, als het aan mij ligt, niet verloren.

Stuur maar even een mailtje of PB, of je moet het hier willen vertellen: wat is het type, wat zijn de modificaties, en wat zijn de problemen?
Misschien kunnen we in Breda (als je daar komt) iets doen, als ik een scoopje meeneem kom ik een heel end hoor ;-)

Over nieuwe spullen kan ik je helaas niets vertellen, ik koop zelden of nooit nieuwe dingen.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Op deze site is een aantal verschillende modellen getest:

http://www.audiocostruzioni.com/r_s/sor ... cinesi.htm

vertaler

Ik had hem zelf ook op het oog. Bestellen in China kan lonend zijn als je een grote orde plaatst. Bij Ornec bijvoorbeeld is ie EUR. 267,- goekoper :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Geenius schreef:
Bij Ornec bijvoorbeeld is ie EUR. 267,- goekoper :wink:
Maar heb je hem dan ook voor dat geld thuis?
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

voodooless schreef:
Geenius schreef:
Bij Ornec bijvoorbeeld is ie EUR. 267,- goekoper :wink:
Maar heb je hem dan ook voor dat geld thuis?
Als je slechts 1 artikel bestelt zijn de administratie- en verzendkosten EUR. 139,-. Blijft EUR. 128,- verschil over waarvan je de invoerrechten nog moet betalen. Als je meerdere spullen bestelt dan ben je natuurlijk voordeliger uit omdat de verzendkosten daarna amper omhoog gaan.

De Cayin CDT-17A is trouwens ook een leuke voor EUR 660,- alleen geen SACD.

Afbeelding
Afbeelding

Of je gaat voor de Cayin SCD-50T SACD-speler voor EUR. 700,-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Oei, buisjes :shock: En de laatste heeft geen XLR. Valt af wat mij betreft ;)

Als ik in duidsland bestel kost het me ook geen invoerrechten, en ook verzendkosten zijn minder dan vanuit de UK denk ik. En ook geen admin kosten. Dan heb je hem voor iets meer dan 800 euro thuis. Weet niet hoeveel verzenden vanuit de UK kost... hebben die ook niet nog extra belastingen omdat dat eigenlijk maar een "half" EU land is?
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Geen extra belastingen.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Ik vind het zonder uitzondering allemaal prachtige dingen die daarvandaan komen, net zoals die buizenversterkers.

Maar waar moet je heen voor service?
Als er eens een trafo uitfikt (niet ondenkbaar! ), of een laser nodig is?
Ik heb al mensen gehad die met spijt hun Hanjing buizenbakje aan de wilgen hebben gehangen wegens een onderbroken uitgangstrafo, die vind je dus niet los in het wild (nog even los van de kwaliteit, daar zeg ik verder niets over) .

Of neem je dan je verlies en zeg je "voor het geld van 1 Levinson heb ik 10 van deze spelers, dus service zal me worst zijn"?

Mag offtopic lijken, maar voor een niet-techneut lijkt het service en after sales verhaal me wel belangrijk.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

voodooless schreef:
Oei, buisjes :shock: En de laatste heeft geen XLR. Valt af wat mij betreft ;)
Deze dan: geen buisjes en gebalanceerd uit voor EUR. 390,- :twisted:
(wordt overigens ook gewoon in Nederland verkocht voor EUR. 745,-)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Geenius op di 26 sep 2006, 14:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

KT88 schreef:
Als er eens een trafo uitfikt (niet ondenkbaar! ), of een laser nodig is?
Ik heb al mensen gehad die met spijt hun Hanjing buizenbakje aan de wilgen hebben gehangen wegens een onderbroken uitgangstrafo, die vind je dus niet los in het wild (nog even los van de kwaliteit, daar zeg ik verder niets over) .
Volgens mij is een trafo zowat het enige ding dat niet standaard is aan een dergelijk CD speler. De rest lijken me allemaal standaard componenten die je zondermeer kunt krijgen. Bovendien heb je ook garantie. Dis als het defect is, fixen ze het maar, of zorgen voor een nieuwe. Zal mij een zorg zijn waar het dan vandaan komt. Ik zal sowiso niet in china bestellen vanwegen dit soort problemen. UK is wat dat betreft ook al lastiger, dat stukje water schrikt toch weer af.
Mag offtopic lijken, maar voor een niet-techneut lijkt het service en after sales verhaal me wel belangrijk.
Het is zeker niet offtopic hoor!
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

voodooless schreef:
[ Bovendien heb je ook garantie. Dis als het defect is, fixen ze het maar, of zorgen voor een nieuwe. Zal mij een zorg zijn waar het dan vandaan komt.
Oh ja, heb je garantie? Of heb je alleen maar een fraai papiertje?
Als de fabrikant/importuer niet thuis geeft, of de nodige kennis en/of onderdelen mist, of met de noorderzon is vertrokken (lees: onder een andere naam weer vrolijk verder gaat), dan kun je wel in je recht staan, maar je krijgt het helaas niet.......

Ik schilder het wel even heel erg zwart wit af, maar de boodschap lijkt me wel duidelijk:
Caveat Emptor!
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

KT88 schreef:
Oh ja, heb je garantie? Of heb je alleen maar een fraai papiertje?
Als de fabrikant/importuer niet thuis geeft, of de nodige kennis en/of onderdelen mist, of met de noorderzon is vertrokken (lees: onder een andere naam weer vrolijk verder gaat), dan kun je wel in je recht staan, maar je krijgt het helaas niet.......
Dat is me wel degelijk bewust. Daarom zoek ik ook liever iets uit dat componenten bevat die dus wel nog ergen te verkrijgen zijn.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Pas heel erg op met dit soort CD-spelers want ondanks het feit dat 't er goed en doordacht uitziet is dat 't vaak niet. Men gebruikt zonder uitzondering (goedkoop te krijgen) overjarige DA-convertors, bouwt klakkeloos (de vaak foutieve) application note van de fabrikant van de DA-convertor in en biedt bv. wel een buizenuitgang, maar daar naast ook een normale uitgang met opamps, ergo, men lust 't signaal uit de opamps door de buizeneindtrap om een bepaalde klank te creeeren.

D'r zijn feitelijk weinig CD-spelere/DA-convertors waar men wel een innovatief product op de markt probeert te zetten en niet puur inspeelt op de (buizen) high-end hype. Lite-Audio is een fabrikant die een aantal interessante producten heeft, zo heb ik een DAC-60 gehad (inmiddels verkocht met pijn aan m'n hart) die na een upgrade toch absoluut high-end te noemen is. Hieronder even een indruk van de modificatie, let op de berg imitatie Cerafine/Silmic condensatoren die eruit zijn gegaan en vervangen door Panasonic FC/Oscon. De huidige eigenaar van deze DAC is nog steeds zeer enthousiast en heeft deze vergeleken met spelers en DAC's die een veelvoud kosten (de DAC kost af fabriek zo'n 400-euro).

Afbeelding

Afbeelding


Kortom er komen wel interessante producten uit China maar je moet wel 't kaf van 't koren kunnen scheiden, zonder een blik in 't inwendige is de kans op een miskoop daarom groot.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

Sander, uw kennis intrigeert mij al enige tyd. Op wat moet je zoal letten by de aankoop van dergelijke elektronische toestellen om het kaf van het koren te kunnen scheiden.
Waar kan je zoal op letten als amateur met wel enige elektronica kennis?
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hihi

Die cd speler in de eerste post heet Magic Boat.

Owkee

Groet Roland
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

SSassen schreef:
Pas heel erg op met dit soort CD-spelers want ondanks het feit dat 't er goed en doordacht uitziet is dat 't vaak niet. Men gebruikt zonder uitzondering (goedkoop te krijgen) overjarige DA-convertors, bouwt klakkeloos (de vaak foutieve) application note van de fabrikant van de DA-convertor in en biedt bv. wel een buizenuitgang, maar daar naast ook een normale uitgang met opamps, ergo, men lust 't signaal uit de opamps door de buizeneindtrap om een bepaalde klank te creeeren.
Ik wil in ieder geval geen buis in mijn CD-speler. Zou niet weten wat dat daar te zoeken zou hebben :roll: . "Een bepaalde klank" hoef ik niet ;)

Er is inderdaad gevaar dat je met dergelijke fake of minderwaardige componenten wordt opgezadeld. Helaas is dat allemaal zo lastig te beoordelen :'(. De door mij geopperde speler lijkt gewoon prima in elkaar te zitten, en lijkt ook uit meer dan een beetje standaard schema's in elkaar te zitten. Maar echt goed beoordelen kun je dat helaas niet. Vreemd is ook dat de link van Tony, en die van mijn twee verschillende binnenkanten laten zien...Die van Tony gebruikt opamps, die van mij is discreet opgezet.

Kijk, andere spelers (ook niet uit china) zijn natuurlijk ook prima, maar dit is tot nu toe gewoon het enige wat aan mijn eisen voldoet en binnen mijn budget valt.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik ben eigenlijk ook niet voor buisjes in de uitgang van een CD-speler (of eender waar in een audio-keten), maar ik moet toch zeggen dat, toen ik Edo z'n Chineese CD-speler hoorde, ik erg onder de indruk was.
Er zijn dus zeker en vast ook goede toestellen tussen die Oosterse goedkope spelers.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Absoluut, maar je weet niet waar goede spullen in zitten, en waar niet. Dat is het grote probleem eigenlijk. Dat ze goed klinken geloof ik wel.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

voodooless schreef:
Absoluut, maar je weet niet waar goede spullen in zitten, en waar niet. Dat is het grote probleem eigenlijk. Dat ze goed klinken geloof ik wel.
Als je wat foto's van het interne kan bemachtigen kan dat al helpen. Al zijn de componenten niet van "naam", zolang ie goed klinkt en een degelijke tijd meegaat is daar toch niets op tegen.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Foto's kun je in de link vinden ;) Maar echt veel detail is niet te herkennen helaas.

Trouwens Sander, er zijn ook een aantal gerenomeerde merken die de chineese ontwerpen kopen en dan voor geld als hun eigen weer verkopen! Precies andersom dus.
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Kent iemand deze SACD speler?

Bericht door DualdudE »

voodooless schreef:
Wat wil je nog meer :)
Rechte zijkanten ;) Vind dat schuine eigenlijk niet echt mooi :P Maar dat is niet het belangrijkste natuurlijk ;)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Kent iemand deze SACD speler?

Bericht door voodooless »

DualdudE schreef:
Rechte zijkanten ;) Vind dat schuine eigenlijk niet echt mooi :P Maar dat is niet het belangrijkste natuurlijk ;)
Als de zijnkanten al een probleem zijn, wacht tot je deze thuis hebt:

Afbeelding

:twisted:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

stijgt die ook op ?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Trouwens Sander, er zijn ook een aantal gerenomeerde merken die de chineese ontwerpen kopen en dan voor geld als hun eigen weer verkopen! Precies andersom dus.
Nou nee, da's nu handelgeest in optima forma, waarom zou je zelf voor veel geld een apparaat ontwikkelen (kost hier in de EU of in de VS een flink stuk duurder) als je voor weinig in China kunt inkopen. Als je in grotere aantallen afneemt plakken ze d'r ook nog een nette sticker op met jouw bedrijfsnaam.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

stijgt die ook op ?
Wie weet :)

Ik denk echter eerder je beurs, want het ding kost je zo'n 6600 dollar ;)

@Sander, dat is precies wat ik bedoel natuurlijk ;)

Overigens is de speler uit mijn openingspost blijkbaar ook onder een andere merk verkrijgbaar, namelijk "Inca Design". Is ook vrijwel 0,0 info over te vinden ;)
Plaats reactie