Kom er dus binnekort een nieuw pc systeem voor mij aan.
Aangezien ik vrij vaak achter mijn pc zit, maar daar echt rot geluid heb wil ik dus iets leuks maken.
De subwoofer staat als vast. Dit wordt een Adire Extremis 6.8 met een XXL powersound sub-ampje (sja echt duurder kunnen we helaas niet gaan).
Over sat's ben ik nog niet helemaal uit, maar ik denk toch het meest aan de Tangband W3-871S, aangezien die goed te krijgen is, erg leuk er uit ziet en goeie recensies heeft.
Helaas zal dit hele projectje nog fftjes duren voordat het definitief gebouwt kan worden ivm geld.
Maar des al niet te min kunnen we natuurlijk wel alvast gaan simuleren en dromen.
Allereerst de subwoofer.
Een goeie setup daarvoor lijkt mij 16L tuned @ 32.7Hz. (volume zit ik redelijk aan vast ivm ruimte).
Hij komt dan ongeveer 41Hz -3dB en 26Hz -12dB. Lijkt me erg netjes voor een pc subje
Het vreemde alleen is dat ik met lspcad 5 een heel ander plaatje krijg dan winisd pro.
Vooral de groupdealy is heel anders.
Dus wat is nu waar ?
edit:
Voor de duidelijkheid fftjes een plaatje:
http://tweakers.net/ext/f/c3c8bd5ea74aa ... 2/full.png
let niet op het formaat van de BR, dit is puur om fftjes makkelijk een port te simuleren. (ik denk dat ik voor een port van 1,8 x 21 ga)