Heeft hier al iemand ervaring mee: netwerkkabel gebruiken als luidsprekerkabel?
per luidspreker 2 kabels (+ en - om het even gemakkelijk te stellen), en per kabel de draden mixen onder + en -.... lijkt me een goede afscherming?
UTP netwerkkabel als luidsprekerkabel gebruiken?
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Ik heb het wel eens geprobeerd met wisselende resultaten. Meestal vond ik het laag onvoldoende maar in het midden en hoog kan het best wel goed klinken.
De bij mij best klinkende optie voor het midden en hoog was door de UTP te onttwisten en twee paar aders te gebruiken voor links en twee paar voor rechts.
De bij mij best klinkende optie voor het midden en hoog was door de UTP te onttwisten en twee paar aders te gebruiken voor links en twee paar voor rechts.

